Bf4 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hei kjerre venner Det er min forsta post. Jeg skriver litt svensk og norsk og håper å dere skal forsto vad jeg skriver :-) Jeg er ikke så bra med hardware og derfor trenger litt hjelp fra dere. Tenkte oppgradere min gamle maskin men vet ikke om jeg valde rett grafikkkort. Så lenge har jeg en liten budjet bara for kort. Jeg vil spela BF4. og bruke PC min til 3d modelering (Inventor) Når jeg forsøkte spele BF4 fikk jeg svarta/vite pix.på miten av skjermen og kan ikke se så mye i spelet. Jeg antar å det er pga av grafikkkort.... Jeg tenkte kjope den: http://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-660-2gb-gddr5/774184 spørsmål 1. Valde jeg rett grafikkort for min maskin ? Se gjerne spec. nedåt spør. 2 Har dere noe annen forslag? spør 3.Generell, er det verd å investere bare på kortet og på min gamle maskin eller skal jeg spare pengar til ny maskin ? spør4. Vad ville du/dere gjort? Tusen takk for alle som vill hjelpa meg! :-) Spec: Dell Vostro 410 Windows Vista Home Premium Service pack 2 32 bit OS RAM: 4Gb CPU: Intel® Core Quad Q9300 2,5GHZ Hovedkort: Foxconn DG33A01 Grafikkkort: AMD RADEON HD 4850 512Mb Power Corsair 700w DG33A01 Motherboard Specifications. CPU Processor Support Socket LGA 775 * Intel Core 2 Quad, Core 2 Duo Dual Core. Chipset Northbridge – Intel G33 Express Southbridge – Intel ICH9 FSB 1333/1066/800 MHz Integrated Graphics Intel (GMA 3100) Memory 4 x 240-pin DDR2 DIMM slots Supports Dual Channel DDR2 800/667 MHz non-ECC , un-buffered memory (Max 8GB) Expansion Slots 3 x PCI 2 x PCI Express x1 1 x PCI Express x16 Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg ville overklokket CPU, og kjøpt et brukt kort, kanskje Geforce 570 til 800 kr. Er den del bra brukt ting på hardware.no bruktmarked. Du burde også oppgradere til 8 GB ram å få deg windows 64 Bit. Endret 9. desember 2013 av satyrion1 Lenke til kommentar
Bf4 Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg ville overklokket CPU, og kjøpt et brukt kort, kanskje Geforce 570 til 800 kr. Er den del bra brukt ting på hardware.no bruktmarked. Du burde også oppgradere til 8 GB ram å få deg windows 64 Bit. Hei Satyrion1 Takk for svar ! Kan man kjøre BF4 med gtx 570 uten å man installere Windows 64 bit? Jeg har redan installert digital pakk. BF4 på min C disk. Hvis jeg senere installerer Windows 64 hvordan skal man installere BF4 på nytt? Måste jeg kjøpe ekstra harddisk t.ex 500Gb og installere både origin og BF4 der? Vet ikke heller hvordan man overklokker CPU.... Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hei Satyrion1 Takk for svar ! Kan man kjøre BF4 med gtx 570 uten å man installere Windows 64 bit? Jeg har redan installert digital pakk. BF4 på min C disk. Hvis jeg senere installerer Windows 64 hvordan skal man installere BF4 på nytt? Måste jeg kjøpe ekstra harddisk t.ex 500Gb og installere både origin og BF4 der? Vet ikke heller hvordan man overklokker CPU.... Ja du kan bruke Geforce 570 med 32 bit, men da får du bare brukt 3,33 GB ram noe som er alt for lite. Annbefaler deg å kjøpe 4 GB ram til å få deg 64 bit windows så du kan bruke mer enn 3,33 gb. Skal du nnstalere windows 64 ville jeg formatert hard disken først så du får en clean install. Vet ikke å mye plass du har nå, men regner med du har nk plass til win 64 å BF4. Overklokking av CPU er litt stress, du kan lese om det. BF4 krever veldig mye CPU så du bør overklokke om du vil ha greie resultater. Har du 5000 kr kan du kjøpe ny PC som er mye bedre enn den du har nå, kanskje noe å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå