Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Depresjon er tilbake.. HJELP!

Sliten gutt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 17 år.. Jeg har tidligere slitt mye med depresjon, men for 2 år siden ga dette seg etter jeg hadde kjempet mot i over 1 år, både med familie og psykolog. Jeg trudde aldri dette skulle komme tilbake, men nå er den her igjen.

Jeg går på videregående skole. Jeg har alltid hatt venner og ingen problemer med å bli kjent med nye mennesker. Men når depresjon er her så gidder jeg ingenting og har ikke lyst til noe. Jeg er ikke ute med venner, jeg prøver å unngå kontakt med nye venner og kommer meg ikke på skolen. Skoleåret her begynte veldig bra, ble kjent med masse nye mennesker og trivdes, men med en gang denne depresjonen kom tilbake ( 1måndede - litt lenger siden ) så har jeg bare trukket meg mer og mer tilbake, fra både familie og venner, Jeg issolerer meg inne på rommet mitt og bare sitter og tenker, noe som jeg ikke burde gjøre.. Jeg greier ikke å være sosial og tanken på at jeg må gå igjennom dette nok en gang dreper meg. jeg greier bare ikke å gå igjennom dette en gang til, dette med psykolog og alt, det var alt for tøft sist gang jeg slet.. Denne gangen har jeg heller ikke sagt noe til noen i familien min, bare til min kjæreste som vet om dette nå. Å det at hun bor 8 timer unna meg, gjøre alt bare mye verre.

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre nå, med tanke på at jeg ikke orker å gå igjennom dette en gang til, jeg vil heller død istedet for å oppleve dette en gang til.. Jeg sitter konstant å bare tenker.. Eneste tiden jeg faktisk greier å slappe helt av, er når jeg er sammen med kjæresten min, men kan ikke være med hun hele tiden når hun bor 8 timer unna å går på en helt annen skole. Vi skal flytte sammen neste år i leilighet og fortsette skole, men dette er noe som ikke skjer før neste sommer, og hvis jeg skal fortsette å være deprimert til da, vil jeg ikke leve så lenge, jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre.. På en måte vil jeg bare død og slippe alt dette, men vet samtidlig at jeg ikke har baller til å ta selvmord..

Det er så mange spørsmål jeg stiller meg selv som jeg bare sitter å tenker på. Har valgt feil linje for 2.gang og skal søke studie til neste år.. Tenker på alt fra om hvis kjæresten slår opp med meg, hva skjer da? Det er noe jeg så å si er 100% sikker på at ikke skjer, siden vi snakker om alt, og flere timer hver eneste dag og ser hverandre ofte, men tenk hvis det skjer?

Å ting som hva skal jeg bli? hvilken skole? linje? Åsså tenker jeg mye på de vennene jeg har, jeg vet jeg mister bare mer og mer kontakt med de, spessielt når jeg nå bare issolerer meg inne og ikke greier å være sosial. Greier bare ikke å være ute å se de har det fett, mens jeg har det helt jævlig på innsiden...

Jeg trenger hjelp fra dere der ute, og håper noen med erfaring kan hjelpe meg.. PM eller på dette innlegget.

Jeg trenger hjelp fortest mulig, før jeg bare ødelegger mer og mitt eget liv, og for både familie, venner og kjæreste..

- Sliten gutt 17

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...