MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har spilt Rocksmith/2014 en del nå og har fått en del skills. Iallefall relativt til at jeg ikke kunne en shit før det spillet. Jeg har spilt på en Reef Audio gitar som jeg kjøpte på elkjøp i 2007 for 1200,- med høgtaler. Føler denne er ganske slitt, dårlig på stemming og mye smådritt som jeg har merket. Tror spilleopplevelsen blir bedre med ny gitar. Hva er det som gjør at noen koster 20000 og andre til 5000kr osv? Hvor mye må jeg ut med for å få en skikkelig gitar med ren lyd? Risikerer jeg noe om jeg kjøper brukt? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Tvert om, kjøper du brukt og vet litt om hva du skal ha så får du ofte en bedre gitar for pengene. Pickuper, stemmeskruer, båndarbeid er som oftest bedre på dyrere gitarer for å nevne noe. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Får ta meg en tur på 4sound. Hører vanligvis ikke på selgere, men kan vell kanskje få en peikepinne. Har heller ikke snøring på hva som er bra innen elgitar. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg har en Epiphone Les Paul Bonamassa Signature til 4000. Var helt OK å spille på når jeg kjøpte den. Etter at jeg fikk den båndslipt og satt opp riktig av Geir Falck i Trondheim ble den helt magisk å spille på. Godt oppsett er verdt hver krone! Endret 9. desember 2013 av rioi Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Satt opp riktig? Er det så himmla mange måter å skru på en gitar da? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Satt opp riktig? Er det så himmla mange måter å skru på en gitar da? Yes sir, sliping av bånd, fiksing av bro og tilpassing av hals for å nevne noe. Gitaren min ligger hos Geir Falck nå, og jeg håper Fender'n blir enda bedre! EDIT: Link til forskjeller: http://gitarnorge.no/artikkel/193/gitarguiden_del2 Endret 10. desember 2013 av iFire Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Satt opp riktig? Er det så himmla mange måter å skru på en gitar da? Det er ikke veldig vanskelig å gjøre en gitar helt jævlig å spille på. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Da har jeg sikkert klart det xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå