Gå til innhold

Lucia-nekt i det nye, flerkulturelle Norge ~ Barnehage i Sandefjord nekter å feire Lucia.

Anbefalte innlegg

Du skjønner det, Bolson, at kristne godt kan være moderate, og ikke følge bibelen til punkt og prikke. Men alle muslimer følger koranen, hvis de sier at de ikke gjør det, så lyver dem. Og hvis man har konvertert til islam, er det umulig å konvertere tilbake, og man må følge koranen enten man vil eller ikke. De som sier dette ikke er sant lyver. Alle muslimer sammarbeider om å sakte men sikkert overta verden. De som sier dette bare er en dum konspirasjonsteori lyver.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har så rett, så rett.

Derfor er det enda viktigere enn før å kjempe for våre rettigheter.

Selv noe så banalt som lussekatter.

Pepperkaker smaker bedre enn lussekatter. Det er ikke uendelig mengde baking i barnehager, så baking av lussekatter fører sannsynligvis til færre pepperkaker. Be barna velge mellom pepperkaker og lussekatter, jeg vet hvilket svar jeg forventer.

Lenke til kommentar

Å bli muslim er ikke som å bli med i speidern, man kan ikke "lures" inn i en religion.

Faktisk er det enklere, du trenger bare gjenta noen ord som imamen forteller deg.

Jeg har aldri vært med i speideren, men jeg tror du må ha litt kunnskap først.

Og så må du vel betale en medlemsavgift.

Egentlig kan man ikke tvinges heller, for om man sier "ok, det finnes ingen annen gud enn Allah" med en pistol i trynet er det et eller annet som mangler.

Jo du kan tvinges.

Det er massevis av eksempler opp gjennom historien på at folk har blitt tvunget til å konvertere til islam.

Og det er ganske vanlig at spesielt kvinner også i dag blir kidnappet og tvunget til å konvertere til islam.

http://www.frontpagemag.com/2013/theodore-shoebat/christian-girl-kidnapped-and-forced-into-islamic-marriage/

http://politicaloutcast.com/2013/08/hundreds-of-christian-girls-kidnapped-and-forced-to-convert-to-islam-and-marry-muslim-men/

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/013-forced-conversion.htm

http://www.irinnews.org/report/94969/pakistan-abducted-and-forced-into-a-muslim-marriage

http://creepingsharia.wordpress.com/2013/07/28/nigeria-pastors-daughter-kidnapped-by-muslim-leader-forced-to-convert-to-islam/

Dette er en forsvinnende liten del av sakene med kidnappiner og tvangsomvendelser, men det gir deg forhåpentligvis et lite bilde av dette, og at det skjer etter oppfordringer i koranen.

Det finnes mange hyggelige muslimer, og de trenger ikke å svare for fanatikerne. Og om det står at frafalne skal drepes i Koranen er mildt sagt omstridt.

Det fins mange hyggelige muslimer. Men poenget er at de fleste er bare hyggelig på overflaten fordi de ønsker å spre islam.

De er også "hyggelig" bare så lenge de får det som de selv vil, om noen motsier dem og ikke gir dem det de vil ha, så kommer hatet frem og de er ikke så hyggelig lenger.

Deet er muslimenes ansvar å ta avstand fra ugjerninger begått i islams navn om det er slik at disse ugjerningene ikke har noe med islam å gjøre, og skader islam.

Like mye som at alle kristne har et ansvar for å ta avstand fra og fordømme ugjerninger som er foretatt i kristendommens navn.

For kristendommens lære støtter ingen former for ugjerninger, vold eller drap.

Men spør du muslimer om å ta avstand fra ugjerninger begått i islams navn, så sier de bare tvert at "det har ikke vi noe med"

Jeg har selv bedt dem flere ganger om å ta avstand fra forfølgelsene, massedrapene og tvangskonvertering av kristne, spesielt i midtøsten.

Men jeg får alltid bare svaret at "det har ikke vi noe med"

Det er slik at jeg kan føle motviljen og hatet.

Du uttaler deg om denne religionen med en skråsikkerhet som jeg strengt tatt ikke tror du burde ta deg råd til.

Jeg uttaler meg om islam med en skråsikkerhet fordi jeg vet hva islam er og hvor islam kommer fra.

Jeg har også brukt flere år på å studere islam og islams skrifter.

Hvis du mener at jeg etter dette ikke kan uttale meg med sikkerhet om islam, så må det bety at du mener at ingen kan uttale seg sikkert om noe som helst, selv om de har studert emnet i mange år.

Etter din mening så kan man vel da heller ikke utale seg skråsikkert om at 2+2 er 4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner det, Bolson, at kristne godt kan være moderate, og ikke følge bibelen til punkt og prikke. Men alle muslimer følger koranen, hvis de sier at de ikke gjør det, så lyver dem. Og hvis man har konvertert til islam, er det umulig å konvertere tilbake, og man må følge koranen enten man vil eller ikke. De som sier dette ikke er sant lyver. Alle muslimer sammarbeider om å sakte men sikkert overta verden. De som sier dette bare er en dum konspirasjonsteori lyver.

Etter min mening er det en konspirasjonsteori. Jeg kjenner faktisk en god del muslimer på det personlige plan (ikke bare som bor i Norge - men faktisk også i muslimske land), akkurat som jeg kjenner både moderate og mer fanatiske kristne. Ingen av de jeg kjenner følger Koranen til punkt og prikke, selv om de kaller seg muslimer.

Men uansett er dette en håpløs diskusjon fordi man jevnt over ikke er i stand til å se hva som er religion og hva som er politiske og kulturelle implikasjoner av religion. Dvs. at religionen brukes for å oppnå kulturelle og politiske mål. F.eks bruker Tea-party bevegelsen i USA klart konservativ kristendom til å oppnå klare politiske mål. Og i og med at dette er en håpløs diskusjon, så avslutter jeg her.

Edit: Ser etterpå at du trolig var nokså ironisk - så da bommet jeg litt. Derfor redigerte jeg tabbene min litt, selv om de er vist under.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Etter min mening er det en konspirasjonsteori. Jeg kjenner faktisk en god del muslimer på det personlige plan (ikke bare som bor i Norge - men faktisk også i muslimske land), akkurat som jeg kjenner både moderate og mer fanatiske kristne. Ingen av de jeg kjenner følger Koranen til punkt og prikke, selv om de kaller seg muslimer. Så for meg er det du påstår en reinspikka konspirasjonsteori og du bør ha ha svært god faktadokumentasjon for faktisk å støtte opp slike påstander. Og det var i realiteten akkurat samme argumentene den vestlige verden brukte for å legge under seg store deler av resten av verden for noen hundre år siden.

Kjenner jeg Skurupu rett, så var han ironisk her. Det skremmende er at endel nordmenn er nøyaktig så kørka.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faktisk er det enklere, du trenger bare gjenta noen ord som imamen forteller deg.

Jeg har aldri vært med i speideren, men jeg tror du må ha litt kunnskap først.

Og så må du vel betale en medlemsavgift.

Jo du kan tvinges.

Det er massevis av eksempler opp gjennom historien på at folk har blitt tvunget til å konvertere til islam.

Og det er ganske vanlig at spesielt kvinner også i dag blir kidnappet og tvunget til å konvertere til islam.

http://www.frontpagemag.com/2013/theodore-shoebat/christian-girl-kidnapped-and-forced-into-islamic-marriage/

http://politicaloutcast.com/2013/08/hundreds-of-christian-girls-kidnapped-and-forced-to-convert-to-islam-and-marry-muslim-men/

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/013-forced-conversion.htm

http://www.irinnews.org/report/94969/pakistan-abducted-and-forced-into-a-muslim-marriage

http://creepingsharia.wordpress.com/2013/07/28/nigeria-pastors-daughter-kidnapped-by-muslim-leader-forced-to-convert-to-islam/

Dette er en forsvinnende liten del av sakene med kidnappiner og tvangsomvendelser, men det gir deg forhåpentligvis et lite bilde av dette, og at det skjer etter oppfordringer i koranen.

Det fins mange hyggelige muslimer. Men poenget er at de fleste er bare hyggelig på overflaten fordi de ønsker å spre islam.

De er også "hyggelig" bare så lenge de får det som de selv vil, om noen motsier dem og ikke gir dem det de vil ha, så kommer hatet frem og de er ikke så hyggelig lenger.

Deet er muslimenes ansvar å ta avstand fra ugjerninger begått i islams navn om det er slik at disse ugjerningene ikke har noe med islam å gjøre, og skader islam.

Like mye som at alle kristne har et ansvar for å ta avstand fra og fordømme ugjerninger som er foretatt i kristendommens navn.

For kristendommens lære støtter ingen former for ugjerninger, vold eller drap.

Men spør du muslimer om å ta avstand fra ugjerninger begått i islams navn, så sier de bare tvert at "det har ikke vi noe med"

Jeg har selv bedt dem flere ganger om å ta avstand fra forfølgelsene, massedrapene og tvangskonvertering av kristne, spesielt i midtøsten.

Men jeg får alltid bare svaret at "det har ikke vi noe med"

Det er slik at jeg kan føle motviljen og hatet.

Jeg uttaler meg om islam med en skråsikkerhet fordi jeg vet hva islam er og hvor islam kommer fra.

Jeg har også brukt flere år på å studere islam og islams skrifter.

Hvis du mener at jeg etter dette ikke kan uttale meg med sikkerhet om islam, så må det bety at du mener at ingen kan uttale seg sikkert om noe som helst, selv om de har studert emnet i mange år.

Etter din mening så kan man vel da heller ikke utale seg skråsikkert om at 2+2 er 4.

Kom an. Du har ikke "studert islam" i mange år, du har lest deg opp på tvilsomme nettsider. Hvis ikke ville du hatt noe mer etterrettelig å linke til.

"Det har ikke vi noe med" er det korrekte svaret når du prøver å prakke på noen et forklaringsproblem og et ansvar de ikke har. En lovlydig muslim har ikke noe større forpliktelse til å ta avstand fra ekstreme handlinger enn det jeg og du har. Forbindelsene du trekker opp er ikke reelle. Hvis en muslim dreper noen, er han først og fremst en morder. Og de kristne trenger ikke å ta ansvar for ting gjort i Bibelens navn, og det står da for svarte svingende mye rart i den boka også.

Og nei, du kan ikke tvinges til å bli religiøs noe mer enn du kan tvinges til å elske noen.

Angående muslimer - selv om islam per i dag er en "tyngre" religion enn det kristendommen har blitt, er de fleste utøverne mer eller mindre moderate. Muslimer spiser svinekjøtt og drikker sprit, de også. Selv i Iran. I likhet med folk flest er de fleste muslimer helt vanlige folk.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er ikke akkurat kristendommen særlig bedre, det står faktisk i Bibelen at kristne skal gå ut å gjøre andre til kristne.

Matteus 28:18-20 (Misjonsbefalingen) sier:

Det er riktig. Jesus sier at vi skal gå ut og gjøre alle folkeslag til Hans disipler

Er dette noe mindre aggressivt.

Det er jo litt forskjell da på å forkynne Guds ord for folk, samt vise ved eget eksempel hva kristendom står for, og til muslimenes fremferd.

Kristne tvinger ingen, og vi skal heller ikke tvinge noen.

Det som menes her er kun å forkynne, samt vise med eget eksempel hva kristendom står for. Og Evt. i våre dager, dele ut Bibler.

Og så kan folk selv avgjøre hva de vil gjøre.

Hvorfor noen ikke kan se forskjell på dette og muslimenes mer eller mindre millitære erobringer, kidnappinger, halshugginger, tortur og drap, samt kontinuerlige press for å forandre og overta de landene som tar imot dem som gjester, er ganske uforståelig.

Og hvordan ble kristendommen hovedsaklig spredt, nemlig gjennom folkevandringer, krig, tvang og undertrykkelse. Norge ble kristnet gjennom krig og tvang, akkurat på samme måte som mange land i midtøsten.

Det er en populær myte at Norge ble kristnet med tvang, men det er det folk lærer på skolen.

Men det var munker og misjonærer fra England som forkynte i Norge, og deretter spredte kristendommen seg i landet.

Rester etter de første kristne bosetninger i Norge er funnet så tidlig som på 700-tallet.

De som promoterer denne "tvangskristningen av Norge" bruker Olav den helliges og slaget på stiklestad som "bevis"

Men dette slaget sto om kongeriket Norge, og hadde ikke noe med kristendom å gjøre.

Men folk begynte å omvende seg til kristendommen da de så at det skjedde visse mirakler med Olav den helliges lik.

Landene i midtøsten ble kristnet av Jesu apostler og de første disipler,ved forkynnelse.

Faktisk ble det i større grad brukt tvang i Norge, f.eks ble Egypt okkupert av muslimer alt i år 641, men det tok faktisk nærmere 500 år til landet ble muslimsk, og det hovedsaklig grunnet stor innvandring av arabere fra Syria og Arabia.

Kristendommen ble som sagt spredt i Norge av munker og misjonærer fra England, og ved bla ryktet om Olav den hellige og miraklene som skjedde med hans lik.

Det er mulig du har rett om Egypt.

Men å erobre et land militært, for så å overta det for islam ved hjelp av importerte muslimer, er jo uansett en ganske agressiv og uvennlig måte å gjøre det på. Og det er jo uansett tvang.

Det er klart legalt å være skeptisk til mange sider av Islam, men dette er i større grad kulturelle og politiske sider - og ikke grunnkjernen i Islam som region. All religion har hatt og har en historie som politisk og kulturell faktor for undertrykkelse. Det er faktisk hovedproblemet med nesten all religion, nemlig at den brukes til å oppnå helt andre ting enn hva religionen i seg selv går ut på.

Dette sier du fordi du ikke forstår islam. Du vet ikke hva islam er, og du vil heller ikke vite det, eller skaffe deg kunnskap om islam.

Du foretrekker å høre på hva de "hyggelige" muslimene sier.

Det er mange som opp gjennopm historien har gjort som deg, og for sent oppdaget hva islam er og hva islam står for.

Det er mange som for sent har angret på sin naivitet når det gjelder islam, og som er blitt kidnappet, voldtatt, tortuirert og drept. Eller evt tvangskonvertert til islam.

Jeg er forøvrig ganske sikker på at du ikke har lest noen av sidene jeg linket til, for som regel vil ikke de som forsvarer islam lese noe slikt, for de er redd for å miste de illusjonene om islam som "hyggelige" muslimer har gitt dem.

Endret av Baltazar94
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom an. Du har ikke "studert islam" i mange år, du har lest deg opp på tvilsomme nettsider. Hvis ikke ville du hatt noe mer etterrettelig å linke til.

For det første så har ikke du noe grunnlag til å uttale deg om hvorvidt jeg har studert islam eller ikke.

For det andre så har ikke du noe grunnlag for å hevde dette du sier om "tvilsomme nettsider"

Muslimene og de som forsvarer islam har forøvrig en stor fordel her.

For alle tror på dem, og det gir muslimene en gyllen mulighet til å si at alle sider som forteller sannheten om islam eller hva muslimer gjør av ugjerninger er "tvilsomme" og inneholder oppdiktet informasjon for å sverte islam.

"Det har ikke vi noe med" er det korrekte svaret når du prøver å prakke på noen et forklaringsproblem og et ansvar de ikke har. En lovlydig muslim har ikke noe større forpliktelse til å ta avstand fra ekstreme handlinger enn det jeg og du har.

Svaret "Det har ikke vi noe med" er ikke korrekt under noen omstendighet, og spesielt ikke for noen som tilhører en religion som kaller seg selv en "fredelig" religion.

Vi har alle et ansvar for å ta avstand fra slike handlinger, for å fordømme dem på det sterkeste, og evt gjøre det vi kan for å stoppe de som gjør slikt.

Alle har et slikt ansvar, og muslimer har et spesielt ansvar når det er andre muslimer som gjør slikt.

Vi har et ordtak i Norge som sier at den som tier han samtykker.

Og det er slik det virker i virkeligheten også. Den som tier han samtykker.

Forbindelsene du trekker opp er ikke reelle. Hvis en muslim dreper noen, er han først og fremst en morder. Og de kristne trenger ikke å ta ansvar for ting gjort i Bibelens navn, og det står da for svarte svingende mye rart i den boka også.

Og nei, du kan ikke tvinges til å bli religiøs noe mer enn du kan tvinges til å elske noen.

Hvis en muslim dreper så er han en morder. Men faktum er at muslimer dreper ofte fordi koranen sier at det er ok å drepe. Og som oftest så roper muslimene også dette tåpelige "allah u akhbar" når de dreper, skjærer hodet av noen eller utfører andre avskyelige voldshandlinger.

Dett er er jo tegn på at de nettop gjør dette for å tilfredstille djevelen, som de kaller for allah.

Angående muslimer - selv om islam per i dag er en "tyngre" religion enn det kristendommen har blitt, er de fleste utøverne mer eller mindre moderate. Muslimer spiser svinekjøtt og drikker sprit, de også. Selv i Iran. I likhet med folk flest er de fleste muslimer helt vanlige folk.

Heldigvis så har du rett, de fleste muslimer i Norge er mer eller mindre moderate.

Men det er ikke dermed sagt at det vil fortsette slik, vi ser allerede tendenser til at dette er i ferd med å forandre seg.

Muslimene har jo også hittil fått det stort sett som de selv vil, det er ikke mange som motsier dem, og de få som har kunnskap og mot til å gjøre de, de drukner i den politisk korrekte folkemengden, og blir latterliggjort, slått ned og spyttet på.

Å sammenligne med muslimske land hvor det er stort sett bare muslimer sier ikke noe. Vi må da heller sammenligne med land hvor det er en kristen minoritet, som pakistan syria, Egypt,eller andre land hvor kristne blir forfulgt og drept av "moderate muslimer"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, sånn er alle samfunn. Det finnes alltid noen som er ute etter å krangle eller skape konflikt, og vil bruke enhver annledning til å ødelegge når andre har det gøy, selv om de selv blir innvitert. At ett multikulturelt samfunn innebærer at man får en enorm flux av slike, og at disse vinner får være din påstand. Den typen mennesker vil finne noe å skape konflikt om uansett hva du gjør.

Du må da se at i et multikulturelt samfun hvor det finnes mere folk med diverse meninger, i motsetning til et mer homogent samfunn- det finnes mere uenige, misfornøyde folk som krangler

Faktum er at Lucia ikke er noen utpreget kristen eller religiøs feiring, men en feiring som alle kan være med på og som har blitt en fin tradisjon i Norge. At det skulle koste nevneverig med penger stiller jeg meg tvilende til med tanke på at både barn og ansatte er i barnehagen uansett. Her har vi muligheten til å invitere alle med i våre feiringer, og inkludere nye landsmenn og la dem ta del i de tradisjonene og markeringene mange holder kjært.

Alle kan inviteres, det gjør ikke det mer inkluderende for sterk troende ikke kristne å feire

Så etter din egen logikk så har dere en hel drøss med ekskluderende markeringer og annledninger?
. Det er like inkluderende som lucia. Barn elsker det

Vil det si at dere har juleavslutninger ol. eller er det noe dere har kvittet dere helt med?

[ /quote]

Det sekulære delen feires ofte, fra alle synsvinkler

Santa Claus, gift giving og reinsdyr

For min del høres det skrekkelig kjedelig ut å skulle fjerne alt som kan ha noe med religion å gjøre i ett desperat forsøk på å ikke støte noen, og jeg er nå i allefall glad jeg selv fikk ha en oppvekst der man fikk delta i i fine tradisjonelle og inkluderende feiringer.

Det kjedelige og religiøse fjernes og candy og Santos erstatter det

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

For det første så har ikke du noe grunnlag til å uttale deg om hvorvidt jeg har studert islam eller ikke.

For det andre så har ikke du noe grunnlag for å hevde dette du sier om "tvilsomme nettsider"

Muslimene og de som forsvarer islam har forøvrig en stor fordel her.

For alle tror på dem, og det gir muslimene en gyllen mulighet til å si at alle sider som forteller sannheten om islam eller hva muslimer gjør av ugjerninger er "tvilsomme" og inneholder oppdiktet informasjon for å sverte islam.

Svaret "Det har ikke vi noe med" er ikke korrekt under noen omstendighet, og spesielt ikke for noen som tilhører en religion som kaller seg selv en "fredelig" religion.

Vi har alle et ansvar for å ta avstand fra slike handlinger, for å fordømme dem på det sterkeste, og evt gjøre det vi kan for å stoppe de som gjør slikt.

Alle har et slikt ansvar, og muslimer har et spesielt ansvar når det er andre muslimer som gjør slikt.

Vi har et ordtak i Norge som sier at den som tier han samtykker.

Og det er slik det virker i virkeligheten også. Den som tier han samtykker.

Hvis en muslim dreper så er han en morder. Men faktum er at muslimer dreper ofte fordi koranen sier at det er ok å drepe. Og som oftest så roper muslimene også dette tåpelige "allah u akhbar" når de dreper, skjærer hodet av noen eller utfører andre avskyelige voldshandlinger.

Dett er er jo tegn på at de nettop gjør dette for å tilfredstille djevelen, som de kaller for allah.

Heldigvis så har du rett, de fleste muslimer i Norge er mer eller mindre moderate.

Men det er ikke dermed sagt at det vil fortsette slik, vi ser allerede tendenser til at dette er i ferd med å forandre seg.

Muslimene har jo også hittil fått det stort sett som de selv vil, det er ikke mange som motsier dem, og de få som har kunnskap og mot til å gjøre de, de drukner i den politisk korrekte folkemengden, og blir latterliggjort, slått ned og spyttet på.

Å sammenligne med muslimske land hvor det er stort sett bare muslimer sier ikke noe. Vi må da heller sammenligne med land hvor det er en kristen minoritet, som pakistan syria, Egypt,eller andre land hvor kristne blir forfulgt og drept av "moderate muslimer"

Grunnlaget: Hvis du hadde "studert" islam ville du, som sagt, hatt noe annet enn høyreekstreme nettsider å vise til (Irin er unntaket, men kun en nyhetsside). Hvis du hadde studert i det hele tatt, ville du visst at "jeg har rett fordi jeg har studert" ikke er noe argument i det hele tatt. Likevel bruker du det stadig vekk. Det og "du vet ikke, men det gjør jeg". Uten videre utdypning. Slående.

Ingen skal være nødt til å måtte stå for noe de ikke har gjort. Det å ta avstand og å bli bedt om å ta avstand er to helt forskjellige ting. Hvis jeg sier at "det er forferdelig det som skjer i Iran", tar jeg avstand på eget initiativ, det er noe vi alle gjør hele tiden. Men hvis jeg går og ber en muslim ta avstand fra det, impliserer jeg ansvar. Det er feil, og den eneste riktige responsen er å ikke gjøre verken det ene eller det andre. Du husker kanskje fra skolen spørsmålet "har du sluttet å slå din kone?" Dette er samme greia.

Så utstudert som du er i islam kan du kanskje fortelle meg hvilket koranvers som sier at "det er ok å drepe", på den måten, uten forbehold og i kontekst. Og ikke noe sitat fra en eller annen islamofob-side, takk.

"Muslimene" får det ikke "stort sett som de vil". Norge er blant verdens mest sekulære land, og sånn kommer det til å forbli. Denne barnehagesaken er jo først og fremst et tegn på dette. Sekularitet betyr flerkultur, for uten en hellig skrift sentralt i maktapparatet er det vanskelig å rettferdiggjøre hvorfor en kultur skal rangere over en annen.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke se at det betyr noen forskjell i skattepenger fra eller til, så da regner jeg med at du egentlig mener at skattebetalerne skal bestemme, noe de selvfølgelig skal, og derfor ser det ut til at Lucia feiringen fortsatt er en fin tradisjon de fleste stiller seg bak.

Har du nok skattebetaler fra mange forskjellige bakgrunner som ofte finnes i et mer multikulturelt samfunn blir det et problem fordi detfinnes lmindre enighet. Mer homogene samfunn blir problemene mindre

Forøvrig litt rart at du velger å svare på kun bruddstykker av det jeg skriver.

Beklager, jeg har ikke alltid nok til å svare på alt. Bare si fra hvis du ønsker mer. Det tar meg lengere selvfølgelig å svare på norsk siden jeg ikke har snakket norsk hver dag i mer enn 40 år

Lenke til kommentar

Denne tråden har nylig blitt flyttet litt fram og tilbake, på grunn av diskusjonen som er aktuell i selve tråden lar jeg den nå stå her i Politikk og samfunn.

Vurderer også om deler av tråden skal splittes, gi gjerne tilbakemelding per Pm om det er flere som føler at det er behov for det, spesielt da jeg ser at den har sporet litt av.

Og ikke minst, husk å vær snill nå før jul, nissen deler jo ut julegaver og det er kjipt å få kull

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det å gå i kirken sammen med skolen burde ikke være et alternativ engang. Slikt skal man gjøre på fritiden. Hvis noen foreldre vil ta ungene ut av skolen på den aktuelle dagen, for så å ta de med til kirken, skal de selvfølgelig få lov til det.

Det hadde vært et interessant eksperiment å sende ungene til en moské, hvor alternativet var å bli igjen å vaske skolen. Da hadde pipen fått en annen lyd.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...