Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse problemer

Anbefalte innlegg

Har et problem som gjelder trådløst nettverk.

Har en ISP som heter Totalnett der vi bruker pcmia adapter og Orinoco trådløst nettverkskort som er koblet til en utendørs antenne mot en basestasjon. Totalnett bruker en driver som heter Turbocell.

Jeg har skrudd av den trådløse styringen i XP, samt deaktivert servicen Wireless Zero Config. (XP Pro NO)

Det som skjer er at når jeg surfer på internett så kan jeg etter en stund miste forbindelsen, dvs at ingen websider kan vises. Men derimot kan jeg pinge servere som feks vg.no, sol.no og telenor.no men ingen websider kan vises. Da er jeg nødt til å kjøre en repair på tilkoblingen og da fungerer alt normalt til neste kutt. Kan ha 5 til 6 slike kutt i timen.

Det som er rart er hvis jeg spiller nettverksspill som Counterstrike eller et annet spill så skjer ikke dette. Da kan jeg spille i timesvis uten problemer, men så snart jeg bruker en browser ( IE eller Opera) så kan plutselig ikke websiden vises.

Jeg har prøvd alt av tilgjengelige drivere som kan brukes men med samme resultat.

Nettverkskortet har vært installert på 2 forskjellige maskiner men det samme er det samme...

fra event wiever:

Søkeren har tvunget frem et valg på nettverk DeviceNetBT_Tcpip_{0E404D82-1DB0-4F5B-8CE9-4C34D60D1195}, fordi en hovedsøker har stoppet.

Er det noen som kan forklare meg hva denne meldingen betyr? Og det beste hadde vært om noen kunne ha løst problemet for meg... står bom fast.

PS: ISP skjønner ingenting de heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Søkeren har tvunget frem et valg på nettverk DeviceNetBT_Tcpip_{0E404D82-1DB0-4F5B-8CE9-4C34D60D1195}, fordi en hovedsøker har stoppet.

Er det noen som kan forklare meg hva denne meldingen betyr? Og det beste hadde vært om noen kunne ha løst problemet for meg... står bom fast.

Tror meldingen bare sier at Masterbrowseren ikke er tilgjengelig og at det blir utført ett valg av en ny. Henger sammen med NetBIOS.

Om du ikke har oppdater OS, kan du prøve med en oppdatering. Har lest ett sted om at det er en liten bug i Win-OS som kunne forårsake noe slikt som du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...