MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har mange ideer til mat industrier, elektronikk osv. Noen som har en aning om hvordan jeg skal gå fram? Angående elektro og programvare så har jeg bare ide, ikke noe produkt å vise fram. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 investorer? men burde ha en konkret og noe å vise fram, hvordan/hvorfor skal din ide være noe å satse på++ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Start ditt eget firma. Hvis idéen din virkelig er god, hvorfor vil du gi den bort? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Eget firma? Jeg har ingen kapital å starte med, heller ingen aning om hvordan å drive. Tengte på å selge bort ideer. Helst mot prosentandel. Har sendt en mail til en bakerikjede om et produkt som jeg er bombesikker på ville slått an. Spurte om bakerikjeden er interessert i en ide og isåfall hvordan jeg skulle gå fram. Dette er ikke min eneste ide, men tengte jeg kunne sende en mail å se hva som skjedde for morroskyld. Endret 9. desember 2013 av MrLuni Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hvor vanskelig er det å lage dette produktet? En ide er ofte ikke nok, har du troa på produktet ditt må du nok investere i å lage en prototype. Hvis du ikke selv har kunnskapen til å lage dette må nok ideen være ekstremt god for at noen skal gidde å lage dette. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Mitt tips er å komme deg ut av Norge. Dra helst til Sverige eller USA. Jeg har en farfar som hyppig søker etter patenter og har noen patenter selv osv. Han har blant annet kontaktet flere store norske firmaer, men som regel blir det for dyrt å produsere, eller noe annet. Så med mindre ideen er jævlig god, kan du bare drømme videre. I USA derimot, er folk ganske gale med investeringer. Liker de deg og ideen din skal du nok ikke se bortifra at du vil få god hjelp. Sverige er og veldig bra Endret 9. desember 2013 av BMWcoupeftw 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Nå var det ikke noe store greier jeg tengte på. Og det er ikke noen gigantiske prosjekter, bare enkle smarte ideer som gjør produkter bedre. Eller nye enkle produkt.. Ideen om bakeverket er jo enkelt å lage en prøve av og relativt lett å produsere. Syns egentlig det er rart at ingen kjeder har kjørt på med iallefall 2 av mine ideer. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Å! Jeg trodde du ville bli millionær Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Haha det hadde vært ganske greit, men er ikke nok ikke SÅ gode ideer det er snakk om. Men vil jo gjærne tjene en fin slant på det. Hm lurer på om det er mulig med patent på bakeverk Lurer på om musikkindustrien tar imot gitar riffs mot betaling. Endret 9. desember 2013 av MrLuni Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Lurer på om musikkindustrien tar imot gitar riffs mot betaling. Det gjør de. På en måte. Finnes tonnevis av produsenter, både amatører og profesjonelle som lager samples som blir solgt videre med royalties. Men det er nok neppe noen millionbedrift. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 En plass må en jo starte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå