Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Ja, for dykk kvinner og menn, kva er det dykk leitar etter i ein partner? Ein mal kan være:Det kulturelle (norsk eller ikkje, religion, tradisjoner osv.)Det sosiale/kjemiUtseendeRessurser og utdanningPersonen sine sosiale relasjoner (helst ikkje barn, ein hyggelig familie, få/mange venner) Snill Villig til å få barn Lyst å ta sin del av husarbeidet Oppegånde (mao frisk og sunn) Og så videre, kan ta med mykje meir enn dette. Så kva tenker dykk? Endret 9. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Kan vel begynne eg da, sidan det ikkje er nokon andre som har skreve enda. Det kulturelle: Helst norsk, sidan det blir lettare å komme overens trur eg, ofte kan jo slikt føre til problem i parforhold. Er ikkje så redd for å være i lag med folk av anna religion, men det er jo greitt at vi har dei samme tradisjonane, likar jo det ganske godt eg. Det sosiale/kjemi: Veldig viktig sjølvsagt, lite som har meir å sei om det skal fungere. Utseende: Hadde jo vert greitt med eit fint utseende. Ressurser og utdanning: Nektar å være i lag med nokon som tener under 500 000 i året. Nei da, går uansett trur eg, men det er jo ein fordel. Personen sine sosiale relasjoner: Helst ingen barn, helst ikkje for mange venner (fordi da slepp eg konkurranse ) og det hadde jo vert positivt med ein god familie. Viktig det om det blir noko av. Snill: Veldig viktig Villig til å få barn: Nei takk du, ingen slike på meg. Lyst å ta sin del av husarbeidet: Ja, hadde vert noko å tatt alt sjølv. Er mann forresten. Oppegånde: Hadde vert veldig bra det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Først og fremst må jeg ha respekt for partneren, det må altså være en personlighet jeg ville likt å ha som venn om ting var anderledes. En jeg forstår. På en god nummer to kommer humor, den må stemme om en skal leve sammen tror jeg. Kjemi er viktigst altså, om dette defineres som personlig "kjemi" da. Jeg respekterer folk med selvtillit, damer som sier hva de mener og veit hvorfor de mener det, damer som ikke mener noe annet i morgen. Damer som tenker på "oss" og ikke bare seg selv. Damer jeg kan le med. Stabile damer det går an å bli enig med, damer en kan planlegge med. Det må gå an både å gi litt og få litt. Jeg vil hverken sjefe eller slave, men leve med partneren. Utseende kommer langt ned på lista, men kroppsholdning eller utstråling er viktig. Det forteller noe om selvtilliten. Vanskelig punkt å definere det der. Kulturell bakrunn er uvesentlig i utgangspunktet, men har ofte innflytelse på hvordan en person er. Så om alt annet stemmer er bakgrunn betydningsløst, jeg forhåndsdømmer ingen. Alt annet er bare praktiske saker, slikt blir vi enige om. Endret 9. desember 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 En jeg kan prate med, som har litt omløp i toppen. En jeg kan respektere. Humor er viktig. Greit å kunne spøke sammen og le av samme tingene, ta litt av de samme referansene. Sjarm er ingen ulempe. Glimt i øyet. Liker fine øyne også og fine smil. Kjemi er viktig, seksuell kompatibilitet. Han kan godt være snill, det er fint. Vil ikke ha noen som er gjeldsslave og viser seg å misbruke piller (been there, ditched that), en stabil jobb er ikke å forakte. Må komme overens med barna mine + gjerne ville ha barn. Liker om han hjelper til med husarbeid og kan lage mat. En som er nerdete er ikke feil. Må være en som liker sex og er kåt av seg, sånn at jeg får ha meg. Litt like interesser og smak i div er også greit. Fint om han liker å reise. Liker romantikk. Har en humor som kan være ganske på kanten, er flink til å tolke ting i den retningen. Greit om han forstår den humoren og helst liker den. Noen man kan være seg selv med. Lenke til kommentar
stevia Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Det kulturelle (norsk eller ikkje, religion, tradisjoner osv.) Helst norsk vil jeg si, selv om jeg kun er halvt norsk (men helt nordisk) selv. Det er pga kulturen selvsagt, men hadde gått fint om fyren var danske eller svenske. Religion er ikke så farlig med. Jeg er sånn halvveis kristen selv, mens min kjæreste er agnostiker. Så det bryr meg ikke at han ikke helt tror på Gud, men at han tror at det kanskje finnes noe der ute osv. Og så tror jeg ikke jeg kunne vært sammen med en mann som var muslim. Ikke pga at jeg har noe i mot muslimer, for jeg har mange muslimske venner, men norske (og kristne) tradisjoner er viktig for min del. Og så elsker jeg svinekjøtt over alt på jord og synes halal-slakting er fælt pga at jeg ser på det som dyremishandling, så jeg tror ikke jeg og en muslim hadde passa så bra sammen. Jul og påske er også viktige høytider for meg som jeg selvsagt feirer og som jeg vil at en kjæreste skal kunne være med på. Det sosiale/kjemi Dette er selvsagt veldig viktig, og her mener jeg at vi må være like. Jeg og min kjæreste har lik humor og selvsagt veldig god kjemi. Om man ikke har god kjemi med noen så blir det bare kleint (huff, var på en date en gang med en fyr jeg hadde 0 kjemi med.. Det endte ikke bra) Utseende Det å være tiltrukket til den man skal være sammen med er viktig, men skjønnhet er subjektivt. Ressurser og utdanning Her er jeg og min kjæreste like igjen, men det hadde ikke hatt noen betydning om han var rik. Personen sine sosiale relasjoner (helst ikkje barn, ein hyggelig familie, få/mange venner) Nå elsker jeg barn, men jeg vet ikke om det hadde funka pga den situasjonen jeg er i osv. Det hadde blitt litt rart. Så helst ikke barn. Min kjærestes familie er bare verdens hyggeligste, men det er egentlig bare et pluss og ikke noe som egentlig spiller noen stor rolle. Jeg har jo noen familiemedlemmer som er litt sånn.. ja, og det gjør ikke min kjæreste noe. Venner har jeg egentlig ikke tenkt på, men det er jo litt greit å ha en kompisgjeng(inkludert venninner selvsagt) utenom meg, og jeg pleier ofte å oppfordre kjæresten til å finne på noe sammen med de vennene han har her. Pleier som oftest å ende med at de sitter og spiller på hver din pc. Ikke så sosialt spør du meg, men Snill Dette er en av det viktigste jeg ser etter når jeg skal finne meg en kjæreste. Og det er heller ikke noe jeg tar for gitt pga tidligere erfaringer. Men han jeg er sammen med nå er så snill at jeg ikke trodde det var mulig. Villig til å få barn Ikke i den situasjonen jeg er i nå, og det kommer heller ikke til å skje før om noen år, men dette kommer til å være veldig viktig for meg om noen år, og heldigvis er min kjæreste også positiv til dette. Lyst å ta sin del av husarbeidet Viktig ja, og det gjør han også. Oppegånde (mao frisk og sunn) Jeg har sykdom selv, men ikke noe som hemmer meg alt for mye, men nok til at jeg er syk en god del mer enn andre. Min kjæreste er dog aldri syk, men jeg tror ikke han har følt at det har vært noe hinder for oss at jeg har noen dager jeg er sengeliggende. Sunn er vi begge, og har et veldig likt syn på kosthold (utenom pålegg.. han spiser masse ekle greier) Så ja, dette ble langt. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Det kulturelle Altså, for meg så er ikke det så veldig viktig. Så lenge ikke tradisjoner og livssyn kræsjer så funker det for meg. Men tradisjoner er viktig for meg, så det må være likt hvis ikke så går det ikke i det hele tatt. Jeg er jo halvt utenlandsk selv, selv om det kanskje ikke ser sånn ut. Det sosiale/kjemi Altså, jeg er kjempe sosial innimellom og andre ganger så orker jeg ikke å være med mennesker. Tror jeg funker best med en som er på samme måte selv, men man vet jo aldri. Og for meg så er kjemien mellom oss viktig. Har vi ikke seksuell kjemi eller kjemi sånn ellers så blir det ikke noe mellom oss. Utseende Så lenge jeg syntes han er digg, så driter jeg i hva alle andre syntes. Ressurser og utdanning Så lenge han gjør noe han trives med, så er jeg fornøyd.Personen sine sosiale relasjoner (helst ikkje barn, ein hyggelig familie, få/mange venner) Altså, for meg så ville det være vanskelig hvis han hadde hatt barn ettersom jeg er ganske ung selv. Men sånn med familie eller venner, så er ikke det så viktig for meg. Det som er viktig er at jeg får vært med mine venner, og at han ikke skal nekte meg noe. Snill Det er veldig viktig ja! Hadde ikke greid å være sammen med en som er et rasshøll. Villig til å få barn Her stiller jeg meg likegyldig egentlig. Jeg har ikke noen planer om å få barn på endel år for å si det sånn. Men det å etablere familie er vel noe som kanskje blir viktig for meg med tiden, så han må være villig til å vurdere det. Lyst å ta sin del av husarbeidet Det er faktisk ganske viktig ettersom jeg er ganske lat ofte. Jeg trenger en som kanskje er litt lik som meg og å rydde sammen. Jeg vet ikke egentlig. Det er vel ikke så viktig, med mindre jeg må gjøre alt. Oppegånde Jeg er selv døv på et øre, og har redusert hørsel på det andre - så jeg forventer meg egentlig ikke noe spesielt. Så lenge han er frisk og sunn, så er vel jeg fornøyd tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå