JorEng26 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hei trenger litt hjelp, har et sløyd prosjekt på skolen. Oppgaven er ganske åpen (noe å ha noe i), men jeg sliter med å finne inspirasjon. Har lyst til å vere litt orginal, fuglehus blir liksom litt for lett. Skal bruke resten av skole året på dette så har god tid. Noen som har noen ideer? Søsteren min var heller kreativ (laget et fenalår skjærebrett) så da har sløyd læreren høye forventninger til meg. Han tror jeg har en genial ide.... Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg lagde en "lomme" å ha mobilen i som tok omtrent 10 minutter. Men siden jeg skrev grundig logg osv fikk jeg 4 haha Lenke til kommentar
JorEng26 Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg lagde en "lomme" å ha mobilen i som tok omtrent 10 minutter. Men siden jeg skrev grundig logg osv fikk jeg 4 haha Ingen dum ide, kan du utdype litt hvordan lommen så ut`? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 I 10. klasse så laget jeg en kniv. Skolen kjøpte og bestilte kniv i fra Brusletto, som lager kvalitetsblad. Jeg gjorde det samme i 5. klasse også, men da fikk vi dårlig blad som rustet veldig lett. Da laget vi også slire til kniven. Jeg har også laget et pennalhus. Det ble ikke særlig pent. Da hadde jeg en kloss, hvor jeg høvlet ut et hullrom. På toppen så festet jeg et tynt lokk med én skrue slik at man kunne vri det rundt (for å åpne). Jeg laget festet, som holdt toppen på plass, med et stykke lær. Jeg flyttet forøvrig tråden din til Skole og leksehjelp-delen av forumet. Lenke til kommentar
JorEng26 Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 I 10. klasse så laget jeg en kniv. Skolen kjøpte og bestilte kniv i fra Brusletto, som lager kvalitetsblad. Jeg gjorde det samme i 5. klasse også, men da fikk vi dårlig blad som rustet veldig lett. Da laget vi også slire til kniven. Jeg har også laget et pennalhus. Det ble ikke særlig pent. Da hadde jeg en kloss, hvor jeg høvlet ut et hullrom. På toppen så festet jeg et tynt lokk med én skrue slik at man kunne vri det rundt (for å åpne). Jeg laget festet, som holdt toppen på plass, med et stykke lær. Jeg flyttet forøvrig tråden din til Skole og leksehjelp-delen av forumet. Takk, var usikker på hvor denne posten skulle postes... Hmm laget kniv i 9.klasse, var greit prosjekt det! Ellers er det litt upassende til oppgaven kanskje? Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Sist jeg hadde et sløydprosjekt lagde jeg en "trillbar" trailer, noe ala dette: Var ganske nøye med den. Selve greia bak kunne om du ønsket taes av, i tillegg til at lasterommet selvsagt kunne åpnes og lukkes. Er du stødig på hånden (mtp maling), kan du prøve deg på en av de der coca-cola trailerene? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Hmm laget kniv i 9.klasse, var greit prosjekt det! Ellers er det litt upassende til oppgaven kanskje? Oi, beklager, misforstod litt. Da blir kniv naturligvis litt upassende. Pennalhus går vel fremdeles, selv om det ikke er særlig spennende å lage. Hva med en turkopp ala dette? http://oldweb.smafag.no/test.smafag.no/wp-content/uploads/2010/06/duodji.jpg Endret 9. desember 2013 av Quote Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Ingen dum ide, kan du utdype litt hvordan lommen så ut`? http://3.bp.blogspot.com/_e7-OLawUhM8/TVKeRKiIyDI/AAAAAAAAAto/_SXLYUhU8Dk/s1600/P2090266.JPG sånn omtrent, uten den borrelåsgreien Lenke til kommentar
JorEng26 Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Oi, beklager, misforstod litt. Da blir kniv naturligvis litt upassende. Pennalhus går vel fremdeles, selv om det ikke er særlig spennende å lage. Hva med en turkopp ala dette? http://oldweb.smafag.no/test.smafag.no/wp-content/uploads/2010/06/duodji.jpg Ikke dumt forslag, liker ideen veldig godt! Skal se litt nærmere på hvordan man lager en sånn Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Kan jo lage en sveip? Det gjorde jeg ihvertfall i 9. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Undertegnede er lite interessert i sløyd - men kan bare ikke overse dette spørsmålet: Hva er en "sveip" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå