Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sløyd prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp, har et sløyd prosjekt på skolen. Oppgaven er ganske åpen (noe å ha noe i), men jeg sliter med å finne inspirasjon. Har lyst til å vere litt orginal, fuglehus blir liksom litt for lett. Skal bruke resten av skole året på dette så har god tid. Noen som har noen ideer?

Søsteren min var heller kreativ (laget et fenalår skjærebrett) så da har sløyd læreren høye forventninger til meg. Han tror jeg har en genial ide.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 10. klasse så laget jeg en kniv. Skolen kjøpte og bestilte kniv i fra Brusletto, som lager kvalitetsblad. Jeg gjorde det samme i 5. klasse også, men da fikk vi dårlig blad som rustet veldig lett. Da laget vi også slire til kniven.

Jeg har også laget et pennalhus. Det ble ikke særlig pent. Da hadde jeg en kloss, hvor jeg høvlet ut et hullrom. På toppen så festet jeg et tynt lokk med én skrue slik at man kunne vri det rundt (for å åpne). Jeg laget festet, som holdt toppen på plass, med et stykke lær.

Jeg flyttet forøvrig tråden din til Skole og leksehjelp-delen av forumet.

Lenke til kommentar

I 10. klasse så laget jeg en kniv. Skolen kjøpte og bestilte kniv i fra Brusletto, som lager kvalitetsblad. Jeg gjorde det samme i 5. klasse også, men da fikk vi dårlig blad som rustet veldig lett. Da laget vi også slire til kniven.

Jeg har også laget et pennalhus. Det ble ikke særlig pent. Da hadde jeg en kloss, hvor jeg høvlet ut et hullrom. På toppen så festet jeg et tynt lokk med én skrue slik at man kunne vri det rundt (for å åpne). Jeg laget festet, som holdt toppen på plass, med et stykke lær.

Jeg flyttet forøvrig tråden din til Skole og leksehjelp-delen av forumet.

Takk, var usikker på hvor denne posten skulle postes...

Hmm laget kniv i 9.klasse, var greit prosjekt det! Ellers er det litt upassende til oppgaven kanskje?

Lenke til kommentar

Sist jeg hadde et sløydprosjekt lagde jeg en "trillbar" trailer, noe ala dette:

rental-trailer.jpg

Var ganske nøye med den. Selve greia bak kunne om du ønsket taes av, i tillegg til at lasterommet selvsagt kunne åpnes og lukkes.

Er du stødig på hånden (mtp maling), kan du prøve deg på en av de der coca-cola trailerene?

Lenke til kommentar

Hmm laget kniv i 9.klasse, var greit prosjekt det! Ellers er det litt upassende til oppgaven kanskje?

Oi, beklager, misforstod litt. Da blir kniv naturligvis litt upassende. Pennalhus går vel fremdeles, selv om det ikke er særlig spennende å lage.

Hva med en turkopp ala dette?

http://oldweb.smafag.no/test.smafag.no/wp-content/uploads/2010/06/duodji.jpg

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...