Gå til innhold

Østfold bompengeselskap: passeringer/bilder/faktura

branick

Anbefalte innlegg

Hei.

Åpnet akkurat posten og fant en konvolutt fra fjellinjen og tenkte at endelig kommer fakturaen for bompasseringer jeg har ventet på. Oppi der ligger det jaggu meg et brev fra intrum justitia med "varsel om tvangsfullbyrdelse" med østfold bompengeselskap AS som motpart.

Dette gjelder bompasseringer foretatt i perioden 20.06.2012 og fremover i tid hos bomstasjonene i østfold. (Ny bil ble kjøpt 20.06.2012).

Kravet er på 14 549,14,-! For bompasseringer?

Ved å se på hjemmesiden til østfold bompengeselskap finner jeg dette angående betalingsmetoder for de uten autopassbrikke: http://www.ostfold-bompengeselskap.no/Betaling-1050.aspx

Faktura i posten: Det blir tatt bilde av registreringsnummeret ved passering av bomstasjonen. Registreringsnummeret blir kontrollert opp mot motorvognregisteret, og eier av kjøretøyet får tilsendt faktura som inneholder opplysninger om passeringer, kjøretøy og skyldig beløp. Det legges ikke til ekstra gebyr. Det kan ta 1-3 måneder til passeringen blir fakturert.

Jeg har ikke mottatt noen fakturaer fra østfold bompengeselskap hit til min adresse, og jeg har etterspurt dette så sent som august på kundesupport og fått beskjed om at det sannsynligvis snart var på vei og at jeg var registrert med korrekt adresse.

Jeg har samme adresse nå som jeg hadde for 6 år siden da jeg hadde autopassbrikke hos nettopp østfold bompengeselskap, så de skal ha min korrekte informasjon siden jeg den gang fikk faktura korrekt.

Hvilke steg tar jeg videre nå? Det er snakk om 25-30 passeringer totalt i perioden.

På forhånd takk for alle nyttige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dem har sendt fakturaer til eposten din i denne perioden?

Du har vært kunde hos dem sier du, og var du registrert med email adr. så sender dem dit?

Leverte du tilbake brikken, iht. avtale vilkårene? Hvis ikke, så er du vel "formelt sett" fortsatt kunde? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...