Gå til innhold

[CL] Napoli - Arsenal - 11.12.13 - 20:45

Anbefalte innlegg

napoli.png?2012-13 vs arsenal.png?2012-13

Avspark: 20:45 - Viasat Fotball

Det er duket for den siste runden i Champions League gruppespillet, og Arsenal har gode muligheter til å ta seg videre. For å ryke ut må Arsenal minst tape 3-0, samtidig som Dortmund vinner hjemme mot Marseille.

Napoli:

Napoli har i det siste vært veldig svak i forsvar. Med 3-3 hjemme mot Udinese og et forferdelig forsvarspill må de klare å hindre angrepet til Arsenal for i det hele tatt å ha en sjanse for å ta seg videre. I tilleg til å ha problemer defensivt, er deres store stjernespiller, Marek Hamsik, ute i flere måneder og går glipp av kampen. José Reina er også tvilsom til kampen, så Arsenal har gode muligheter til å hvile flere spillere mot et svekket Napoli lag.

Rafael

Maggio - Britos - Albiol - Révelliére

Inler -Džemaili

Callejón - Pandev - Mertens

Higuaín

Arsenal:

Med uavgjort i helgens kamp mot Everton, ligger Arsenal godt ann for resten av sesongen og med et godt resultat mot Napoli tar de den viktige førsteplassen i gruppespillet over Dortmund. Walcott og Podolski er tilbake og førstnevnte får muligens sin første start siden comebacket fra skaden. Sagna er mest sannsynlig ute, så det er duket for Carl Jenkinsons tredje start på rad. Wenger har råd til å hvile flere spillere og Tomas Rosicky, Tomas Vermaelen og Nacho Monreal kan alle være i startoppstillingen.

Mulig XI:

Szczesny

Jenkinson Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

Giroud

TIPS: 1-2; Pandev - Giroud. Wilshere

COYG!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Napoli hjemme er ikke å kjimse av. De slo jo blant annet Dortmund der.

For å ha noen mulighet til å kvalifisere seg må¨Napoli frem og vinne med 3 mål. Det vil åpne for store rom for våre kontringsspillere. Satser på at Wenger gir Walcott sjansen fra start.

Angående resultatet er jeg litt usikker. Setter 1-1 som hovedtips, men kampen kan også fort vippe i vår favør. Vi bør jo helst vinne denne gruppa.

Wilshere bør hviles, men jeg ser ikke helt hvem som i så fall skal erstatte ham. Kanskje Szczesny også får seg en liten pause. Giroud bør absolutt hviles. En skade på ham og vi er ferdige.

Fabianki

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Rosicky

Walcott - Cazorla - Ryo

Bendtner

Lenke til kommentar

Napoli hjemme er ikke å kjimse av. De slo jo blant annet Dortmund der.

For å ha noen mulighet til å kvalifisere seg må¨Napoli frem og vinne med 3 mål. Det vil åpne for store rom for våre kontringsspillere. Satser på at Wenger gir Walcott sjansen fra start.

Angående resultatet er jeg litt usikker. Setter 1-1 som hovedtips, men kampen kan også fort vippe i vår favør. Vi bør jo helst vinne denne gruppa.

Wilshere bør hviles, men jeg ser ikke helt hvem som i så fall skal erstatte ham. Kanskje Szczesny også får seg en liten pause. Giroud bør absolutt hviles. En skade på ham og vi er ferdige.

Fabianki

Flamini - Rosicky

Walcott - Cazorla - Ryo

Bendtner

Napoli hjemme er ikke så sterk som du trur. Var ikke særlig imponerende i helgen, der særlig forsvarspillet var helt latterlig dårlig. De tapte også her for leden hjemme mot Parma. Hadde ikke Weidenfeller fucka det til tror jeg heller ikke de hadde slått Dortmund. Men vi må som sagt møte opp, som mot Cardiff og Hull å være fokusert og å fullføre jobben slik at vi kommer oss videre til neste runde.

Tror neppe vi stiller med Flamini - Rosicky i midten, og Gnabry er foran Ryo i køen.

Blir særdeles overrasket om vi stiller med elleveren du foreslår... :p

Håper på en gørrkjedelig kamp med et sterkt rotert lag, med et kampbilde uten noe særlig fysisk press og ingen skader.

Håper på samme 11 som deg, bare Bendtner framfor Giroud og Mertesacker istedet for Kos.

0-1

Walcott

Tror ikke Koscielny blir hvilt over Mertesacker.

Lenke til kommentar

Joda, jeg blir litt overrasket jeg og. Prøvde bare å finne en måte å hvile Wilshere på. Hvorfor ikke Flamini og Rosicky i midten? Wenger har selv sagt at Rosicky har det som skal til for å spille som dyptliggende midtbane.

Gnabry spiller vel primært på høyre kant?

Lenke til kommentar

Joda, jeg blir litt overrasket jeg og. Prøvde bare å finne en måte å hvile Wilshere på. Hvorfor ikke Flamini og Rosicky i midten? Wenger har selv sagt at Rosicky har det som skal til for å spille som dyptliggende midtbane.

Gnabry spiller vel primært på høyre kant?

Flamini-Arteta tror jeg vi kjører, Wilshere - Flamini da Ramsey, Özil osv har spilt mer enn Wilshere( vet at han ikke er 100 %). Føler Flamini-Rosicky blir for offensiv, da Rosicky ikke har gode nok defensive kvaliteter. Tror ikke Wenger tar den risken i en såpass viktig kamp. :)

Gnabry er primært CAM, men kan spille venstrekant og høyrekant( har tom. spilt spiss noen ganger for U-21.)

EDIT: Håper for øvrig at Zelalem kan få seg noen minutter på slutten om avansementet er sikret.

Endret av cfthompson
Lenke til kommentar

Szczesny

Flamini - Arteta

Walcott - Cazorla - Gnabry

Bendtner

--------------------------------------

Mertesacker, Ramsey, Özil, Rosicky, Wilshere og Giroud hviles. Dog kan både Rosicky og Wilshere starte fremfor Cazorla og Gnabry, men jeg syntes som sagt at Rosicky er i bedre form enn Cazorla for tida og derfor vil jeg ha han uthvilt mot City sammen med Özil og Ramsey. Syntes også at Gnabry fortjener en kamp nå igjen og med han på venstre vil vi få en lignende balanse på venstre som vi har hatt den siste tiden med Cazorla da Gnabry også jobber meget godt.

Med Flamini på midten som har spilt mot Napoli en del ganger mens han var i Milan og med Arteta ved siden av han igjen så har vi to sterke defensive spillere bak de fire offensive. Med Gnabry og Walcott har vi også god kontringsstyrke og mtp. at Napoli må angripe så vil disse to trolig få en del rom å boltre seg i. Samtidig er heller ikke Napoli så voldsomme som folk skal ha de til og da særlig etter at Cavani har forsvunnet samt at Hamsik er ute med skade.

Tror dette laget klarer å slå Napoli ganske greit hvis vi bare tar sjansene våre. Det er ikke akkurat et drittlag som er satt opp der oppe. Særlig ikke hvis f.eks. Wilshere kommer inn for en av de to på kanten heller.

Lenke til kommentar

Herregud, hvorfor hviler han ikke noen? Vi kan ikke ha noen slitne spillere på lørdag

Edit: Bra han hviler Ramsey og Wilshere i hvertfall

Men få på Verm for Kos Monreal for Gibbs og Walcott for Ozil og Bendtner for GIroud

Syntes Wilshere burde spilt. Syntes han pdd. ikke er god nok til å være førstevalg. At Özil, Mertesacker og Giroud ikke hviles i kveld syntes jeg virkelig er merkelig. Kommer til å bli tøft mot City.. skal ikke mye dupp i energinivåene til før man er på et helt annet nivå. Heldigvis er vel Ramsey i hundre etter å ha blitt hvilt.

Lenke til kommentar

Er også teit at kampen spilles tidlig på lørdag, nå vi spiller nå sent på onsdag, og City spilte igår.

Typisk Premier League oppsett.. skjer jo gang på gang at det er meget tette kamper hvor man spiller 3-4 kamper på under 2 uker før man plutselig spiller 1 kamp i uka i en måned eller to på tampen av sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...