Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin dør ved tung GPU-belastning

Anbefalte innlegg

Har akkurat bygget en ny spillpc og sliter med at den noen ganger henger seg totalt ved tung belastning i spill. Skjermoutput går i sort, den blir ikke-responsiv (også via VNC) og jeg må boote med strømknapp.

Når jeg skrur ned maks strømbruk i MSI afterburner går det helt fint. Det rare er at jeg har en 650W strømforsyning som skal kunne drive 7700-kortet mitt helt fint (resten av maskina er veldig minimal på strømbruk: mini itx, i5 og ssd).

Kan det være noe annet enn strømforsyninga som er problemet? GPU-temp går ikke over 75-80 grader, noe jeg antar er innafor spekken på dette kortet, og den er dønn stabil når jeg ikke kjører GPU hardt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er jo inne på hva som kan være et problem her, og da er det bare å si det rett ut - prøv med en annen tilsvarende (eller sterkere) GPU for å se om det er skjermkort eller PSU som tar kvelden. Hvis det funker dønn stabilt, ville jeg trodd det var noen med GPUen din. Hvis maskinen fortsatt kneler, må du prøve å bytte PSU og tilbake til ditt orginale skjermkort. Hvis det DA funker, er din nåværende PSU problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...