sinnaelgen Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har litt det samme inntrykket - vi som har vendt oss til å finne frem i stadig nye grensesnitt har ikke noe stort problem med Win8 ("Ah, windows 7 med en harry startmeny - og la oss se hvor de har flyttet strøminstillingene i dag"), mens de som er vant til ett enkelt OS hvor de har lært seg interaksjonene utenat vil slite mer. windows 7 harry den var bra 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Win 8.1 har startmeny. Windows 8.1 har ikke startmeny. Windows 8.1 har et sidescrollet ruteark med en overflod av animerte ikoner. Mye som en gammel geocities nettside med gif-animasjoner. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Windows 8.1 har ikke startmeny. Windows 8.1 har et sidescrollet ruteark med en overflod av animerte ikoner. Mye som en gammel geocities nettside med gif-animasjoner. Det kalles for startskjerm fordi det opptar ( mer en) hele skjermen . Rart at så mange liker slikt 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Windows 8 og skjulingen av GUI-en er jo genialt. I stedet for å lage en god gui, så fjerner vi den! Kjempesmart! Ikke noe stort problem for meg, jeg bruker samme keyboard shortcuts som før. Det samme gjelder innstillingene. Aner ikke hvor de er, trykker windows-tast + info for å finne de. Anyway, så er jeg godt fornøyd med Windows 7. At de slutter å støtte f.eks DirectX og Internet Explorer på eldre versjoner av windows er ikke noe annet enn et mareritt for software-utviklere. At Windows xp ikke støtter noe mer enn IE8 har gjort at utrolig mye praktiske ting som f.eks placeholder må løses med jalla javascript*. Hadde IE blitt oppdatert til siste versjon på alle windows-versjoner, så kunne verden tatt et par steg fram, i stedet for å måtte støtte all mulig gammel drit som MS har funnet på opp gjennom årene. *Jada, man kan droppe å bruke placeholdere, men da må man gjerne sette av plass til det i GUI-en, noe som gjør at du må spesialkode det på en annen måte. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Win 7 mangler støtte for de nyeste directx versjonene. Som gamer har jeg opplevd en ganske drastisk forbedring i spill bare ved å oppgradere fra Win 7 til Win 8. Det er INGENTING, utover grådighet, som hinder MS i å utvide Directx støtten i WIN7. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Bruker selv Windows 7, men av de utallige PCer jeg har satt opp for folk har jeg enda tilgode å høre noen som ikke er fornøyd med Windows 8. Hmm, det harmonerer svært dårlig med min erfaring, for meg virker det som "lette brukere" sliter enda mer med win8. Ellers håper jeg dette er fordi win8 gjør det dårlig, det sender isåfall en oppvekker til MS. AtW Bare for å være nysgjerrig, men hvilken erfaring er det du basserer dette på? Jeg jobber med IKT drift og har testet Win8 på et variert utvalg brukere med forskjellig kompetanse, og realiteten er at ingen av disse har opplevd problemer med bruken av Windows 8. Den første batchen på 6 brukere hadde vi samlet vi til en 15 minutters opplæringsrunde, nå bruker vi 2 minutter i det maskinen leveres ut. Siden 8.1 slippet er W8 nå stort sett standard OS i vår organisasjon. I løpet av neste år rekner jeg med at vi har mellom 400 og 1000 W8 maskiner totalt, litt avhengig av hva vi rekker over. W8 har en bratt, men ekstremt kort læringskurve, og det er i det store og hele snakk om å gjøre en liten tilpassning eller to. Forhåndsdefinere standard program for .pdf, .jpg filer etc. er greie ting å gjøre. Ellers jobber en vanlig bruker så og si som før, og avanserte brukere gjør flere ting. Metro VS x86 apper i seg selv er ikke problematisk eller forvirrende for de aller fleste, og hva som er hva og hvordan det fungerer har man snart i fingrene. Min erfaring er altså relatert til et variert utvalg på rundt omkring 40 brukere så langt, og vi rekner med at vi har 60-80 W8 maskiner ute til jul eller rett over nytt år. Det jeg imidlertid kunne ønske meg er at Windows senser hvilket miljø man initsierer åpning av en fil i fra. Sitter jeg i touchgrensesnittet, så åpnes en .pdf der, og sitter jeg i desktop så åpnes den i en x86 leser. Jeg har også vært på flere techmøter med forskjellige driftsorganisasjoner, og de fleste har testet med W8 det siste året, og mange kjører nå utrulling av W8.1. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Bare for å være nysgjerrig, men hvilken erfaring er det du basserer dette på? Jeg jobber med IKT drift og har testet Win8 på et variert utvalg brukere med forskjellig kompetanse, og realiteten er at ingen av disse har opplevd problemer med bruken av Windows 8. Den første batchen på 6 brukere hadde vi samlet vi til en 15 minutters opplæringsrunde, nå bruker vi 2 minutter i det maskinen leveres ut. Siden 8.1 slippet er W8 nå stort sett standard OS i vår organisasjon. I løpet av neste år rekner jeg med at vi har mellom 400 og 1000 W8 maskiner totalt, litt avhengig av hva vi rekker over. W8 har en bratt, men ekstremt kort læringskurve, og det er i det store og hele snakk om å gjøre en liten tilpassning eller to. Forhåndsdefinere standard program for .pdf, .jpg filer etc. er greie ting å gjøre. Ellers jobber en vanlig bruker så og si som før, og avanserte brukere gjør flere ting. Metro VS x86 apper i seg selv er ikke problematisk eller forvirrende for de aller fleste, og hva som er hva og hvordan det fungerer har man snart i fingrene. Min erfaring er altså relatert til et variert utvalg på rundt omkring 40 brukere så langt, og vi rekner med at vi har 60-80 W8 maskiner ute til jul eller rett over nytt år. Det jeg imidlertid kunne ønske meg er at Windows senser hvilket miljø man initsierer åpning av en fil i fra. Sitter jeg i touchgrensesnittet, så åpnes en .pdf der, og sitter jeg i desktop så åpnes den i en x86 leser. Jeg har også vært på flere techmøter med forskjellige driftsorganisasjoner, og de fleste har testet med W8 det siste året, og mange kjører nå utrulling av W8.1. Velkommen til klubben! Min erfaring er det er kun die hard MS fanboys som digger W8. Alle andre luer på hva svarte MS tenkte på da ødela alt som heter brukevennlighet. W8 er ikke spesielt utbredt npr det kommer til stykket. Jeg dumper nesten like ofte borti XP maskiner som W8 maskiner. forskjellen er at XP brukerne er mye mer fornøyde og aldri slenger dritt om OS'et de må bruke. W8 er og blir en katastrofe på desktoppen, WIN7 er det første OS'et fra MS siden WIN2000 som føles solid og profesjonelt. W8 er sånn tegneserie fjortis panikk utviklet greie. WIN7 kommer til å dominere bedriftsmarkedet i mange mange år ennå. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Windows 8.1 har ikke startmeny. Windows 8.1 har et sidescrollet ruteark med en overflod av animerte ikoner. Mye som en gammel geocities nettside med gif-animasjoner. Min versjon har nå start meny. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Velkommen til klubben! Min erfaring er det er kun die hard MS fanboys som digger W8. Alle andre luer på hva svarte MS tenkte på da ødela alt som heter brukevennlighet. W8 er ikke spesielt utbredt npr det kommer til stykket. Jeg dumper nesten like ofte borti XP maskiner som W8 maskiner. forskjellen er at XP brukerne er mye mer fornøyde og aldri slenger dritt om OS'et de må bruke. W8 er og blir en katastrofe på desktoppen, WIN7 er det første OS'et fra MS siden WIN2000 som føles solid og profesjonelt. W8 er sånn tegneserie fjortis panikk utviklet greie. WIN7 kommer til å dominere bedriftsmarkedet i mange mange år ennå. Snedig, når min erfaring blant alle disse vanlige brukerne vi har testet på ikke har noen problemer med W8. Jeg jobber også i bedriftsmarkedet, og en veldig stor andel av de jeg er i kontakt med ruller ut W8.1 på nye klienter. Det er klart at det ikke uten videre er nødvendig med en oppgradering fra W7 bare for å gjøre det, i motsetning til når W7 ble sluppet. Så å forvente samme utvikling for W8 som W7 er vell optimistisk, og heller ikke noe MS gjør. I alle møter jeg har hatt med MS det siste året har de sagt at de ser for seg at W7 kommer til å leve side om side med W8 en god stund. Jeg har brukt W8 i over et år nå, og har til gode å savne noen funksjoner fra W7, og da kjører jeg det på alle mine maskiner. Var det en funksjon der jeg brukte lite tid på så var det startmenyen. Jeg har også en Surface Pro og en Lenovo Helix, og der kommer det virkelig til sin rett. Men jeg får også utnyttet mye av funksjonaliteten i startmenyen på desktoppen med 3 27" skjermer også, og gamingmaskinen, og de bærbare. Jeg sier ikke W8 er perfekt, men jeg påstår at det fungerer meget bra i alle formfaktorer. Og det er ikke fordi jeg er en blodfan som på død og liv skal forsvare MS. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Min versjon har nå start meny. jojo.jpg Startknapp og startmeny. 8.1 har startknapp som åpner startsiden. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Snedig, når min erfaring blant alle disse vanlige brukerne vi har testet på ikke har noen problemer med W8. Jeg jobber også i bedriftsmarkedet, og en veldig stor andel av de jeg er i kontakt med ruller ut W8.1 på nye klienter. Det er klart at det ikke uten videre er nødvendig med en oppgradering fra W7 bare for å gjøre det, i motsetning til når W7 ble sluppet. Så å forvente samme utvikling for W8 som W7 er vell optimistisk, og heller ikke noe MS gjør. I alle møter jeg har hatt med MS det siste året har de sagt at de ser for seg at W7 kommer til å leve side om side med W8 en god stund. Jeg har brukt W8 i over et år nå, og har til gode å savne noen funksjoner fra W7, og da kjører jeg det på alle mine maskiner. Var det en funksjon der jeg brukte lite tid på så var det startmenyen. Jeg har også en Surface Pro og en Lenovo Helix, og der kommer det virkelig til sin rett. Men jeg får også utnyttet mye av funksjonaliteten i startmenyen på desktoppen med 3 27" skjermer også, og gamingmaskinen, og de bærbare. Jeg sier ikke W8 er perfekt, men jeg påstår at det fungerer meget bra i alle formfaktorer. Og det er ikke fordi jeg er en blodfan som på død og liv skal forsvare MS. "Jeg har oppgradert og jeg har til gode å savne noen funksjoner", det er ikke godt nok fra MS. "ikke noe særlig verre enn før" er langt under pari for en OS-oppgradering. Forøvrig er det nok riktig at MS ikke forventer en god utvikling for W8 nå lenger, nå har de jo sett hvordan det har gått... AtW Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Som serpentbane sier, hverken en knapp eller en side er det samme som en meny. To av mine Windows 8.1-maskiner har derimot ikke mindre enn to startmenyer. Først en Windows-7 kopi fra tredjepart, Start8 på den ene og Classic Shell på den andre. Deretter også Quick Launch, som ikke er fjernet fra Windows ennå. Quick Launch er naturligvis enklere enn en ordentlig startmeny, men den kan i alle fall sorteres som en tradisjonell meny. Endret 10. desember 2013 av tommyb Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 "Jeg har oppgradert og jeg har til gode å savne noen funksjoner", det er ikke godt nok fra MS. "ikke noe særlig verre enn før" er langt under pari for en OS-oppgradering. Forøvrig er det nok riktig at MS ikke forventer en god utvikling for W8 nå lenger, nå har de jo sett hvordan det har gått... AtW At jeg skriver at jeg ikke savner noen funksjoner fra W7 betyr ikke at det ikke er nye ting jeg liker med W8. Men mye av det som er gjort i W8 er ikke umiddelbart synlig for brukeren, om man tenker desktop, det meste en bruker ser er ganske så likt som på W7. Da foruten touchbiten. Og det er der diskusjonen ligger. At W8 mangler noe W7 har. En startmeny. Og at W8 har noe W7 ikke har, en starskjerm. I en hver W7/W8 diskusjon er det dette som er tema. Og i den forstand at man har mistet noe, er det ingen ting jeg i praksis savner fra W7. I all hovedsak betyr dette at jeg ikke savner startmenyen. Den gav meg i praksis svært lite funksjonalitet. Heller ikke at startskjermen dekker hele skjermen anser jeg som problematisk på noen måte. Ikke fordi jeg på død og liv skal forsvare W8, men fordi jeg bruker W8 hver dag, og faktisk ikke har noen problemer med den. Og det er det som er kjernen. Mange påstår at W8 er dårlig, en tabbe osv. Men W8 fungerer på alle mine maskiner, og spesielt godt på touchmaskinene. Nå skal jeg legge til at jeg alltid har sakt at jeg ikke ser noen grunn til å oppgradere fra W7 til W8 bare for å gjøre det. Men jeg ser heller ingen grunn til ikke å gjøre det om man har muligheten. Om man kjører W7 i dag, og ikke ser noe behov for W8, så la være å oppgradere. Om man kjøper en ny maskin med W8, bare kjør på, jeg ser ingen grunn til ikke å gjøre det. Spesielt om det er en touchmaskin. Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 I et Enterprise-marked benyttes det så og si bare Windows 7. Det selges neste utelukkende maskiner uten berøringsskjerm. Hva skal man da med et "fliselag" foran arbeidsflaten? Windows 7 kommer til å leve lenge! Mye lengre enn MS hadde håpet på. Jeg tror de ville gjort klokt i å foredle Windows 7 videre sammen med Windows 8.x ... Det er i denne verden Apple befinner seg. Et pad-miljø, og et vindu-miljø. Windows 8 er som et oppusset bad. Det burde vært en totalrenovering. Med W8 har de lagt flisen oppå den gamle veggen. Jeg kommer trolig aldri til å ha brukt for en touch-skjerm når det sitter et tastatur og mus i mellom. Ergonomisk er det bare helt uaktuelt. Skulle man sitte med utstrakte armer og gjøre noe nyttig? Nope! En pad og en PC, hver for seg! Windows 8 synes jeg har fått for mye kritikk. Det er bare å installere tredjeparts start meny. Dermed har man så og si blå kopi av windows 7, men mer optimalisert. Er ikke uenig i det, men de fleste trenger bare en "optimalisert Windows 7", og dermed tilfører ikke W8 noe for disse. Noe av poenget er også at den ordinære bruker ikke er en som laster ned ting og gjør det samme som de fleste her på disse forumsider. For disse er alle disse selvfølgeligheter ikke selvfølgeligheter, og da blir Windows 8 brukergrensesnittet ikke OK. Så, Windows 8 er helt OK, men jeg snakker ikke bare for meg selv. Jeg klarer meg helt utmerket, men man må "skrelle vekk" noe for å komme inn til selve frukten! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 At jeg skriver at jeg ikke savner noen funksjoner fra W7 betyr ikke at det ikke er nye ting jeg liker med W8. Men mye av det som er gjort i W8 er ikke umiddelbart synlig for brukeren, om man tenker desktop, det meste en bruker ser er ganske så likt som på W7. Da foruten touchbiten. Og det er der diskusjonen ligger. At W8 mangler noe W7 har. En startmeny. Og at W8 har noe W7 ikke har, en starskjerm. I en hver W7/W8 diskusjon er det dette som er tema. Og i den forstand at man har mistet noe, er det ingen ting jeg i praksis savner fra W7. I all hovedsak betyr dette at jeg ikke savner startmenyen. Den gav meg i praksis svært lite funksjonalitet. Heller ikke at startskjermen dekker hele skjermen anser jeg som problematisk på noen måte. Ikke fordi jeg på død og liv skal forsvare W8, men fordi jeg bruker W8 hver dag, og faktisk ikke har noen problemer med den. Og det er det som er kjernen. Mange påstår at W8 er dårlig, en tabbe osv. Men W8 fungerer på alle mine maskiner, og spesielt godt på touchmaskinene. Nå skal jeg legge til at jeg alltid har sakt at jeg ikke ser noen grunn til å oppgradere fra W7 til W8 bare for å gjøre det. Men jeg ser heller ingen grunn til ikke å gjøre det om man har muligheten. Om man kjører W7 i dag, og ikke ser noe behov for W8, så la være å oppgradere. Om man kjøper en ny maskin med W8, bare kjør på, jeg ser ingen grunn til ikke å gjøre det. Spesielt om det er en touchmaskin. Ja, det er ikke rart det er diskutert, det er en objektivt lite velfungerende overlay som du får mitt i fleisen ved første oppstart. W8 er en tabbe, W8 er dårligere enn det burde være det. W8 har minimale forbedringer "under the hood", hadde de fått det nye filsystemet sitt litt på stell så kunne det kanskje vært noe, en bedre filkopiering og taskmanager er på høy tid, men det er ikke akkurat imponerende steg. At w8 var en tabbe underbygges av reaksjonen i markedet spør du meg. AtW 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg synes Microsoft skulle gi dem som fremdeles bruker XP og Vista en tidsbegrenset - skal vi si én uke - gratis oppgradering til Windows 7. Dette fordi XP er en sikkerhetsrisiko, både for dem som kjører den og for alle oss andre. Dessuten ville de på den måten få alle (?) over på Windows 7 eller 8.x og dermed færre bekymringer, mer fornøyde kunder, og bedret goodwill image. Bare en uke ? nei det ville nok ikke gått, NSA har ikke ressurser til å ta tilbake kontrollen over alle XP og Vista PCene som ble oppgradert på så kort tid, selv ikke med overtid Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Ja, det er ikke rart det er diskutert, det er en objektivt lite velfungerende overlay som du får mitt i fleisen ved første oppstart. W8 er en tabbe, W8 er dårligere enn det burde være det. W8 har minimale forbedringer "under the hood", hadde de fått det nye filsystemet sitt litt på stell så kunne det kanskje vært noe, en bedre filkopiering og taskmanager er på høy tid, men det er ikke akkurat imponerende steg. At w8 var en tabbe underbygges av reaksjonen i markedet spør du meg. AtW Hvis reaksjonen i markedet underbygger at W8 var en tabbe, er dette det samme som å si at WXP var en tabbe. Skal man måle hvor vellykket et OS er må man se på formålet. Og formålet med W8 var å lage et OS som også kunne benyttes på touchmaskiner så vell som tradisjonelle maskiner. Videre vil jeg tro MS var skeptiske til å endre brukeropplevelsen helt, slik at desktoppen fremstår som tradisjonell "Windows 7", foruten startmenyen. Videre må man ta med flere andre faktorer når man diskuterer dette med omfavnelsen av Win8, spesielt om man sammenligner med W7. Når W7 ble lansert var markedet veldig klart for noe nytt, dette er i alle tilfeller ikke situasjonen man har i dag. Videre er W8 som jeg skrev en tilpasning mot neste generasjon touch enheter, en retning markedet helt klart er på vei inn mot. Men på lanseringstidspunktet til W8 var tilgangen til denne neste generasjons HW begrenset. I tillegg er det generelle salget av datamaskiner fallende. Og man skal så klart ikke glemme at endring i design og GUI alltid fører til en viss skepsis. Det er mange slike små detaljer som gjør at det ikke nødvendig vis lar seg gjøre å sammenligne releasen av W7 og W8 direkte, for så å si at det ene er bedre fordi det fikk høyere markedsandeler raskere. Hvor velfungerende dette overlayet er kommer vel helt ant på hvem du spør. Jeg deler ikke ditt syn på dette. Jeg tror at MS kommer til å få mer moment nå som nye generasjoner bærbare og touch enheter slippes på markedet. Produsenter som tidligere var skeptiske til W8 har i stadig større grad slengt seg på, og alle kommer snart med en W8 dings. Hvor vellykket W8 er måles ikke fra release til nå, men fra nå og et par år frem i tid. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Fra Microsofts perspektiv er det ikke sikkert at Windows 8 i seg selv er "en tabbe", da de hadde sine grunner til å prioritere den nye RT-kjernen og touch-grensesnittet. De er allerede langt etter det mobile markedet, og det er der pengene ruller raskest rundt. De gjorde et valg på prioriteringer, og basert på hvor hardt de har forsvart de valgene antar jeg at de er godt forankret i deres målbilde. Som OS for stasjonære PC'er er Windows 8 ikke den forbedringen man forventer etter en full OS-syklus, og som grafisk UI kan det vurderes til å være både snodig og kjedelig, så det er naturlig at mange ikke likte det. Men det betyr ikke at arvtakeren til dagens versjon ikke kan bli bra også på desktop. Det betyr bare at det ikke var prioritert ennå. Microsoft har fått mye tyn for Windows 8. Sammenlignet med andre versjoner, fikk de skamros for Windows 7. Jeg tror de er redde for å få to mislikte versjoner på rad. Dersom de har tid, vil de forsøke å få neste versjon populær hos det gamle kjernepublikummet. Men har de tid, da? De må bevege seg raskt om de skal vinne en god andel på mobile enheter. Samtidig som fordelen med å være Windows renner bort etterhvert som Android og iOS bygger opp tyngre applikasjonsbaser utover tredollars-apps. Microsoft må velge hva deres prosjekter skal dreie seg om. I forrige omgang var det å få en slankere kjerne som kjører godt på mobile enheter, og å få et grensesnitt som fungerer godt med fingerbruk. Hva er fokus for threshold? Så langt ser vi at de skal jobbe mot RT på mobiltelefoner... Skjer det noe bra for oss på desktop også? Kun tid vil vise. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvis reaksjonen i markedet underbygger at W8 var en tabbe, er dette det samme som å si at WXP var en tabbe. Skal man måle hvor vellykket et OS er må man se på formålet. Og formålet med W8 var å lage et OS som også kunne benyttes på touchmaskiner så vell som tradisjonelle maskiner. Videre vil jeg tro MS var skeptiske til å endre brukeropplevelsen helt, slik at desktoppen fremstår som tradisjonell "Windows 7", foruten startmenyen. Videre må man ta med flere andre faktorer når man diskuterer dette med omfavnelsen av Win8, spesielt om man sammenligner med W7. Når W7 ble lansert var markedet veldig klart for noe nytt, dette er i alle tilfeller ikke situasjonen man har i dag. Videre er W8 som jeg skrev en tilpasning mot neste generasjon touch enheter, en retning markedet helt klart er på vei inn mot. Men på lanseringstidspunktet til W8 var tilgangen til denne neste generasjons HW begrenset. I tillegg er det generelle salget av datamaskiner fallende. Og man skal så klart ikke glemme at endring i design og GUI alltid fører til en viss skepsis. Det er mange slike små detaljer som gjør at det ikke nødvendig vis lar seg gjøre å sammenligne releasen av W7 og W8 direkte, for så å si at det ene er bedre fordi det fikk høyere markedsandeler raskere. Hvor velfungerende dette overlayet er kommer vel helt ant på hvem du spør. Jeg deler ikke ditt syn på dette. Jeg tror at MS kommer til å få mer moment nå som nye generasjoner bærbare og touch enheter slippes på markedet. Produsenter som tidligere var skeptiske til W8 har i stadig større grad slengt seg på, og alle kommer snart med en W8 dings. Hvor vellykket W8 er måles ikke fra release til nå, men fra nå og et par år frem i tid. Det er feil, det er ikke det samme Jasså? Hva vet du om det? MS hadde feks ikke som mål å selge noe av win8 ... Det er sant, man kan spørre de som har rett, eller de som er uenig med meg Det er vanskelig å finne objektive argument for hvordan systemet er bra på ett ikke-touch-system, det er mindre informasjon per plass, det er mere som skal til av navigering for å få gjort det samme, fleksibiliteten er lavere osv osv. MS må ta seg sammen, dette går for tregt, også på de mobile enhetene, det går nok greit en stund, men MS tror jeg får seg ens tygg overraskelse om de tror de kan gjøre det bra med en så treg utviklingstakt. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Når jeg sitter og leser meningene dere så er det noen ting som slår megWindows 7 var utelukkende laget for desktop brukSå ville MS lage et OS beregnet for beregningsenheterKunne ikke MS konsentrer seg om detI stedet måtte de slå det samme med desktop utgaven da w8 komjeg må spørre hvorfor ?Så når man klager på eller skryter av w8 så viker det som man vektlegger forskjellige tingDe som klager er stort sett misfornøyd med hvordan menysystemet fungererDe som skryter vektlegger stor sett ytelse og enkelhet ( hvis jeg forstod det riktig )Ser man ikke hverandres behov ?For en bruker som holder seg til W7 så lurer jeg på hvor lang tid det går før man blir tvunget til å endre menysystem ?Og så et spørsmål ingen har kunnet svare på , det er ikke siker at dere gjør det nå hellerHvorfor skal de være nødvendig med et helt nytt menysystem for for beregningsenheter når det gamle vil funger fint med små justeringer ?Nå slås de systemene med hverandre om oppmerksomheten ikke kan velge fast system heller uten å ty til hjelpemidler. Er det virkelig det man vil ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå