Gå til innhold

Julebord fadeser og humor

Petterøes 3

Anbefalte innlegg

Siden det er julebord sesong, så tenkte jeg det kunne være morro å starte en liten tråd om din, eller noen du kjenner som dummet seg ut på julebordet.

NB: Navn i innlegget er fiktive

Jeg jobber i en bedrift på vestlandet og har hvert ansatt i 2 år.

Vi hadde julebord i kantinen lørdag som var, og det hele started med ribbe og en tale fra bedriftssjefen om hvor stolt han var av alle sammen.

Jeg og et par andre hadde allerede et par øl innabords, og var i godt humør.

Det var vel rundt en 50 stykker som hadde møtt opp, og det var god stemning. Vi minglet med folk fra andre avdelinger og pratet om løst og fast, og det hele så ut til å bli en riktig trivelig kveld.

Klokken hadde passert 9, og brennevinet gikk på rundgang i lokalet. Jeg kommer akkurat inn døren etter å ha tatt meg en røyk da jeg støter på Ingrid. Hun stopper meg i sporet, gir meg en riktig god klem og syntes jeg så riktig pen ut i dress. "Jo takk for det. Du ser ikke helt feil ut du heller", svarte jeg. Hun smiler og klapper meg på brystet før hun går videre.

Ingrid er en relativt attraktiv dame i slutten av tredve-årene, og har en måte å få folk til å føle seg bra der hun måtte være.

Jeg hiver innpå resten av drinken min og går bort til bordet med vennene mine. Her sitter det fem halvvoksne menn og småkniser mens dem ser litt sånn tankefull ut. Naturligvis så spør jeg da hva det er som er så gøy.

(Litt ivrig etter å blande meg inn i samtalen). Joda, her går diskusjonen i hundre om nettopp Ingrid. "Ja hva er greien da?" spør jeg litt sånn forventningsfull, selv om jeg egentlig visste innerst inne hva som hadde blitt sagt.

Så jeg la ut om hvordan det ville være kult å forføre henne med seg inn på bakrommet for å gjøre både det ene og det andre, og nå har vi sjangsen og alt det der. Vi ler alle sammen, skåler og tar en high five.

Det jeg ikke visste, eller rettere sagt hadde glemt, er at det sitter folk rett bak oss på et annet bord som hadde hørt hele samtalen. Her sitter det seks-syv damer i femti-årene som antagelig bare ventet på å få noe å snakke om.

Den ene av dem er en riktig sladrekjerring som bare blir kalt for Se&Hør. Tror egentlig ikke hun helt skjønner sammenhengen. Hun leser stort sett bare sånne blader, og tror sikkert at det er derfor.

Folk begynner etterhvert å bli god og brisen når klokken nærmet seg 10. Herrene bød damene opp til dans, og svingte seg til Creedens clearwater revival og Boney M. Ikke helt min type musikk, men det var nå trivelig for det om.

Jeg spaserer en tur bort til et annet bord med noen litt eldre karer som jeg hilser på om morgenen omtrent hver dag. Jeg vet ikke helt hvilken avdelig de er i, men det spiller nå ingen rolle.

Den ene av de så forøvrig ut som han prøvde å ta igjen hele året med cognac flasken. "Her..ta deg ein drink du ungdom" på godt strilemål. Jeg skulle akkurat til å helle innpå da en kraftig dame kom ramlende over bordet ved siden av, etter hva jeg tror var en misslykket sving på dansegulvet. "Du må hugsa å ta imot".

"Da ska `kje so mykje te før nåken hvert skada!", kom det ganske høyt fra strilen.

"Og då tenkje eg på meg!"

Jeg sank sammen i stolen og følte blikkene snu seg i min retning. Litt nærvøs latter fra damen da hun reiste seg, tydelig litt flau og fornærmet. Jeg drikker opp glasset mitt, takker gamlingen og går ut for å røyke.

Utenfor står min avdelingssjef og en annen dame jeg ikke har sett før. Jeg prøver å se mest mulig edru ut siden jeg nå er litt sånn halvfull. Ikke for det, det gjør jo ingenting. Sjefen så litt svømmende ut han også forøvrig.

Jeg hilser på fruen og gir henne et lite kompliment for noe smykke greier hun hadde på seg. (Nå har jeg glemt hvem hun var, men det spiller liten rolle).

Vi står og prater litt idet han ene kameraten min kommer ut sammen med et par andre. Han ene var skikkelig dritings og klarte ikke stå helt beint. Vi flirte jo litt av det.

Vi sluttet å le når han selfølgelig måtte fortelle meg hvor drittlei han er jobben.

"Samme driten dag ut og dag inn". Sjefen var ok, men han var litt svimete mente nå han da. Jeg skjønte tidlig hvor dette kom til å ende opp, og jeg prøvde febrilsk å avbryte han mitt i setningene. "Faen da" tenkte jeg. "Sjefen står jo her din fjomp, hold kjeft".

Man kan liksom ikke si det høyt heller.

"Noen av oss er kanskje litt mer svimete en andre" kom det bakfra.

Han snur seg og får øye på nettopp sjefen. "Hvem faen er du?" kommer det snøvlende. "Din sjef", sier sjefen med et lite smil i munnviken.

"Sjef? Jeg har da for faen ingen sjef. Jeg er sjef!" brøler idioten selfølgelig drita full som han er. Han var ikke spesielt aggresiv, bare litt i en annen verden. Jeg ber han slappe litt av og ta seg en kaffe eller noe.

"Du ser ut som en kaffe du og" kommer det tørt tilbake.

"Jaja, drit i han" tenker jeg. Kubber røyken og går inn igjen. Fant meg liksågodt en kaffe selv, kan jo ta det litt med ro. Tross alt så er man jo halvveis på jobb.

Plutselig står det to damer foran meg med et litt surt tryne og ser på meg. Jeg sa hei og spurte om de hadde det bra. "Vi klarer hvertfall å oppføre oss selv om det er litt alkohol her" kom det surt.

"Er litt brisen kanskje, men ikke så full" tenkte jeg, vel uvitende om hva de mente.

"Hun er kraftig, men det der var skikkelig stygt sagt" sa hun ene. "Hva mener du?" svarte jeg. "Vi hørte alt sammen hva du ropte etter henne da hun falt".

"Har det klikket for deg?" spurte jeg. "Tenker du hun som danset, så var ikke det meg som sa det".

Nå ble jeg sur. Jeg skulle akkurat til å peke på han gamle sullikken, da kjerringene bare ristet på hodet og gikk.

Pissesur tok jeg med meg kaffen og en øl bort til kameratene mine. Bare drit i dem sier de andre da jeg fortalte.

Vi sitter å prater og prøver å lære oss et party triks med noe stabling av ølflasker og en kortstokk som en skulle vise oss. Trikset sugde forøvrig. Men i alle tilfeller så er det dette vi holder på med da den selvutnevnte

sjefen for en kveld dumper ned ved bordet våres.

"For en jævla k** han Harald er". Ingen av oss orket å svare. "Han drev å maste om at jeg kom til å føle meg dum på mandag, og kanskje burde roe meg ned?" Han er så full at øynene går bakover i skallen.

"Han har jo rett da" sier jeg. Så ser han på meg med et blikk som jeg er overbevist om at nå flyr han på meg. "Du er faen meg en k** du også". Så reiser han seg og går.

Men han måtte jo selfølgelig rope det mest pinlige av alt før han gikk i retning en viss person.

"Ingrid! skal du være med hjem til meg?! Om ikke så sitter det 3 stykker her som har store planer for deg!" mens han ler den styggeste fyllelatteren. "Har det rablet for deg?"

spør jeg med sammenbitte tenner. Folk sluttet å snakke, og hadde det ikke vært for at musikken stod på, så hadde det vært helt stille. Heldigvis så fikk folk nokk og geleidet han ut i en taxi som noen hadde bestilt.

Har en mistanke om at det var min sjef etter den lille flausen utenfor.

Resten av kvelden så gjorde jeg mitt beste for å unngå nettopp Ingrid. Når jeg tenker meg om, så jeg henne faktisk ikke resten av den kvelden.

Klokken ble sånn circa halv ett når lysene kom på, og vi avsluttet. Noen gikk på nachspiel, og andre gikk på bar. Selv tok jeg en taxi hjem.

Det var min historie fra dette året. Idag er det mandag, og jeg skal på jobb om 4 timer. Gleder meg...

Edit: Skriveleifer

Endret av Petterøes 3
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Dansefoten min blir ekstremt aktiv når jeg blir full og på årets julebord på jobben, ble det twerking for alle penga :lol:

-Jeg sa med ganske høy stemme, som nesten overdøvde musikken: "Lars! Alle vet at du puler Kristine (fiktive navn på kolleger), hva med kona di a!?"

-En annen kollega forteller veldig ivrig om sine trekant opplevelser.

-Jeg og en kollega krasjer julebord feiringen til naboselskapet som har julebord samtidig som oss, vi får så vidt prøvd å sjekke opp damene på dansegulvet, før en kjip securitas dust ber oss om å gå.

-Går etterhvert rundt å leter etter en lader til laptopen min, i 15 minutter, til jeg oppdager at jeg allerede har pakket den ned.

-Og etter det husker ikke noe mer, med unntak av at jeg husker jeg "high fiva" er fyr på Bislett på vei hjem.

Minn meg på å ikke drikke meg totalt drita på jobbens julebord :p

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gøyal tråd!

Her kommer min julebord-historie:

Jeg jobbet 11 måneder i Rimi, og faktisk hadde jeg vært i en annen jobb i 1 uke når julebordet var.

Så når jeg kommer inn i lokalet, og ser nesten en palle med sprit tenker jeg "Jaja, jeg har ihvertfall ingenting å tape!"

Vi setter oss ned for å spise pinnekjøtt, med en solid selvmixa drink. Får ikke i meg mer enn et par gafler før plutselig kjenner en fot i skrittet mitt. Joda, det var datteren til sjefen sin fot. Desserten inntas, med mye sprit... Neste jeg husker er at jeg er på dansegulvet... Heh, jeg danser jo aldri. Så kommer en dame bort, vi danser sammen, roter, før det uungåelige setter igang: Pøking.

Vi går inn på doen, joda der er kompisen min i full sving. Eneste alternativet er et garderobeskap. Vi går inn, setter igang, så åpner en securitas-vakt døren og kaster oss ut. Det merkelige er at jeg tror Securitas-vakten ble tilkalt i ettertid, for jeg så ingen der før! :p

Det hele ender med at vi står bak oljemuseet i Stavanger. Gøyalt det, når det sludder og er -5 grader.

Utrolig glad for at jeg slapp å gå å jobb der mandagen etter!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...