ArcticIce Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kjøpte en brukt skjerm hos jmdata.as. Jeg koblet den til og begynte å spille litt. Etter ca. 20min spill, justerte jeg skjermoppløsningen på spillet til 1024/768 (tidligere 800/600), etter ca. 15min spill, skulle jeg loade et nytt brett, og da stoppet den opp etter 75% av loadingen. Etter å ha ventet i 3 min med intet resultat prøvde jeg å gå ut av spillet med escape og ctrl+alt+del. Intet skjedde, og jeg skrudde av strømmen til pc'en. Da jeg da skrudde på igjen fikk jeg opp en melding som sa: Windows kan ikke starte opp. Dette kan skyldes en nylig maskinvare- eller programvareendring. Jeg fikk også opp disse valgene: 1. Sikkermodus 2. Sikkermodus med nettverk 3. Sikkermodus med bare kommandolinjen 4. Siste fungerende konfigurasjon 5. Start Windows på vanlig måte Etter å ha valgt nr.5 , kom denne meldingen på ny side med blå bakgrunn: Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny innstallering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om Windows-oppdateringer du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiver eller fjerner du nylig innstallert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du maskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus. I tillegg står det noe teknisk informasjon. (masse tall) Jeg har også prøvd og koblet til den gamle skjermen i ettertid, men akkurat det samme skjer da. Noen som kjenner til det samme problemet, eller har noen forslag til hva jeg kan prøve? Til opplysning er den "nye" skjermen en Hitachi. Jeg har XP. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 I XP så er det somregel sånn at man må installere XP på nytt hvis man f.eks har byttet hovedkort... Har aldri hørt om noe som dette Men det som høyst sannsynlig kan få det i gang igjen er å formatere/legge inn XP på nytt... Lenke til kommentar
HawP Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Prøv å boote med XP cd'en, og kjør en reparering og la XP reparere automatisk, ikke velg recovery console (vet ikke hva det heter i norsk versjon). Du må muligens gjøre valg som om du skal installere for å få valg om reparering... husker ikke helt. Setup skal da finne eksisterende installasjon og gi mulighet til å reparere... finner ikke setup en eksisterende installasjon, må du antakelig finne fram et surt eple... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå