Gå til innhold

Er skjermen min nær sitt endelikt?

espboot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke tilfeldigvis en Iiyama skjerm?

Det er noe liknende som skjer på min vision master pro 451... det er min andre skjerm av samme modell; og på begge så flytter skjermbildet seg litt til siden nå og da. Spesielt etter reboot...

Den andre snodige tingen jeg opplever kan kanskje også beskrives som "zooming"; det skjer kanskje et par ganger om dagen og har ingen sammenheng med noen reboot. Det er som om bildet blir trykket litt sammen, og fargene i hjørnene blir fucka opp - nesten som om innstillingene for landing er satt til 0 eller no. Dette varer i ca 2 sekund...

Jævla irriterende, spesielt siden jeg fikk ny skjerm og Infocare fant ikke noe feil med den gamle skjermen.

Lenke til kommentar

Hei espboot.

Er dette ett nylig problem på en ganske ny skjerm?

Har du sjekket om det finnes støykilder i nærheten av skjermen / signalkabelen til skjermen?

Jeg opplevde en gang å få "skjelvende bilde" på min (for lenge siden avdøde) Nokia 447Xi da jeg kom i skade for å sette en UPS for nærme signalkabelen..

Den ovenfornevnte Nokia tok kvelden pga varme.. Den tok kvelden med ett skarpt blaff som lyste opp halve huset, og noe sur lukt.. Kan nevnes at skjermen var "eldgammal" (minst 3 år, såvidt jeg husker..) da den døde.

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...