Aniratak Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) http://no.ign.com/news/910/trailer-the-elder-scrolls-v-skywind-call-of-the-east Sikkert mange her som allerede har sett den. Trailer for Skywind. Men poster den likevel. Ser sinnsykt tøft ut! Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne spille denne på konsoll! =( Endret 9. desember 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Ser utrolig bra ut. Morrowind er by far mitt favoritt Elder Scrolls spill, er så vanvittig god stemning i det spillet. 1 Lenke til kommentar
Melilot Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Skyrim digger jeg fra her til månen, men når jeg er ferdig med et spill så er jeg ferdig -.- Gleder meg til det kommer noe nytt 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Det er morsomt å se at det går fremover med Skywind. Jeg brukte å poste bugreports da de holdtpå med Morroblivion. Skywind blir nok enda bedre! Her er nettsiden: http://morroblivion.com/ Endret 9. desember 2013 av aBaDmAn91 1 Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Skyrim digger jeg fra her til månen, men når jeg er ferdig med et spill så er jeg ferdig -.- Gleder meg til det kommer noe nytt Samme her, men ikke heeelt ferdig enda. Har sånn ca 6 mnds pauser også får jeg sykt lyst til å spille igjen. Det er ganske kult å tenke på at Bethesda mest sannsynlig har startet planleggingen av neste Elder Scrolls da. Har lest en del intervjuer med devs der borte og de har snakket masse (det siste året) om hvordan vanlig Elder Scrolls ikke passer som MMO eller multiplayer. De må isåfall finne på en ekstraordinær måte å gjøre multiplayer på. For Elder Scrolls er i bunn og grunn et Single-player (Ser bort i fra ESO her nå altså, det blir jo et litt annet spill). Gleder meg sinnsykt til neste TES! Er Skywind en mod til Skyrim eller til Morrowind? Jeg skjønner ikke helt det mode-opplegget. Har jo aldri prøvd det. Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Digger Skyrim like mye som alle andre fans av The elder scrolls serien. Men er det noe som hadde gjort opplevelsen "optimal" for meg, så hadde det vært om jeg kunne spilt igjennom det med en kompis. Hvis spillet hadde vært laget sånn at man kan enten spille igjennom alene eller med en til f.eks. Hvor den eneste forskjellen var vansklighet/antall fiender. Også dialogen hos NPC'er osv var litt endret etter som man var enten 2 eller 1. Det er min drøm! Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Er Skywind en mod til Skyrim eller til Morrowind? Jeg skjønner ikke helt det mode-opplegget. Har jo aldri prøvd det. Det er en mod som lager hele Morrowind på nytt i Skyrim 1 Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det er en mod som lager hele Morrowind på nytt i Skyrim Som lager Morrowind med Skyrim grafikk mener du vel? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Var vel egentlig det jeg sa. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 men er det Skyrim eller Morrowind man må ha? Sorry jeg er litt nub her altså. Har ikke spilt PC med mods før. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det er Skyrim man må ha, ettersom det er det spillet modden kjører på Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det er Skyrim man må ha, ettersom det er det spillet modden kjører på You must own and install Skyrim. You must own and install Morrowind, including the Tribunal and Bloodmoon expansions. You can buy Morrowind Game of the Year Edition for about $10-20 on Amazon.com or by direct download from STEAM. Dette står under download linken til http://morroblivion.com/ Da er jeg litt forvirret her Vrengtpolvott Trenger en bare Skyrim? Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Trenger både Skyrim og Morrowind GOTY for å kjøre Skywind i følge siden demses og FAQ'en demses. Det som er viktig å huske på er at dette blir ikke Morrowind nøyaktig slik man husker,det blir Morrowind med Skyrim sine egenskaper. Så man må forvente at man ikke har spellmaking, det er basert på spilleren sine egenskaper i kamp og ikke personen man spiller, 18 skills i stedet for 27osv. Personlig så skjønner jeg ikke hele greia med Morrowind og hvorfor det opphøyes som det ultimate TES spillet. Ja jeg kan være enig i at Morrowind var genialt på mange punkter. Det største salgspunktet til Morrowind var uten tvil grafikken, som det første TES spillet med 3D grafikk så var det fantastisk å vandre rundt å utforske. Men for en som elsket Daggerfall langt inn i ryggmargen så var Morrowind på enkelte områder simplere. Færre skills, våpen var fjernet, færre valg når det gjaldt oppdrag osv. Morrowind var fortsatt ett meget bra rollespill, men det led også av en verden som føltes statisk. I byene så sto folk på sine faste steder. Det er ett bedre rollespill enn både Oblivion og Skyrim pga av valgene og hvilke følger de kunne ha, men skyrim har mye bedre klart å gi oss en verden som føles levende. Håper at de som lager Skywind også tenker på disse tingene da det ville vært gøy med en tur tilbake til Morrowind hvor verden føltes levende. Vil bli spennende å se hvordan de klarer å kombinere det beste fra Skyrim med det beste fra Morrowind. Der hvor Skyrim ikke har noen reelle konsekvenser for valg man tar så måtte man tenke litt i Morrowind. Nå skal jeg ikke skryte av at valgene i Morrowind var forferdelig dype eller prega verden i stor grad, men for deg som spiller så hadde det noe å si. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Der hvor Skyrim ikke har noen reelle konsekvenser for valg man tar så måtte man tenke litt i Morrowind. Nå skal jeg ikke skryte av at valgene i Morrowind var forferdelig dype eller prega verden i stor grad, men for deg som spiller så hadde det noe å si. Jepp. Dette er vel et typisk "konsollifisering" symptom, utviklerne er nødt til å unngå at spillerne kan drite seg for mye ut for å kunne tilfredstille alle "casual players". Bethesda skal ha creds for at de tillater/oppfordrer til utvikling av mods, det gjør at de som ønsker å sette seg inn i ting også kan få mye mer ut av produktene. Selv om jeg har Daggerfall, Morrowind og Oblivion, er Skyrim med mods den beste opplevelsen hittil. Vanilla er det enten Daggerfall eller Morrowind som ga meg den beste opplevelsen. Jag takker alle moddere for maaaange timer god underholdning! Priceless! Endret 10. desember 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Når vi snakker om levende omgivelser: Håper TES 6 vil være enda mer fordypet i dette. Har tenkt en god del på det i det siste.. Hva med mer tilfeldig vandrere. Flere NPC's som beveger seg rundt på kartet. Noen kan være koblet til quests (i ulike størrelser) og noen kan bare prate eller fortelle om ting de har opplevd osv osv. Nye NPC's som dukker opp etter hvert som du spiller...Dersom en NPC med en viktig rolle dør (f.eks hvis en smed eller annen selger dør i drageangrep eller lign.), vil en ny NPC etter hvert fylle ut plassen denne NPC'en hadde slik at ikke byene "tømmes" for innbyggere etter hvert som man spiller. Mer endring, tilfeldige hendelser osv. Små detaljer, større detaljer. Alt dette vil få det til å virke mer "levende" tror jeg. Det er jo en del av dette i Skyrim så klart, men enda mer av det vil være utrolig kult. Dessuten har de alt for "faste" ruter. Altså alt blir veldig forutsigbart. Når du besøker en "inn" vil det alltid være de samme folkene der. Kult om du kunne stikke innom et sted og plutselig se en ny karakter med en ny historie. Håper også på større kart, flere landsbyer, flere byer (og flere større byer enn det man ser i Skyrim), flere innbyggere osv. MANGE flere skuespillere til å fylle rollene og mer personlighet på de ulike innbyggerne. Nå babler jeg veldig. Man kan jo snakke om kostnader rundt dette også.. De har absolutt råd til å ta Elder Scrolls serien til nye høyder. Kikket på noen kostnads- og inntektstall som var offentliggjort på statisticbrain.com. Kostnader for å produsere og markedsføre Skyrim lå på 85 millioner dollar. Totale inntekter ved salg av 11 millioner kopier lå på 690 millioner dollar. Det vil si de hadde en driftsinntekt på ca 605 millioner dollar etter at Skyrim ble lansert. Det er flere milliarder norske kroner. Dette er tall fra 2011, så de har tjent mer siden da. Har fulgt med på vgchartz.com og Skyrim har siden starten av november i år solgt ca 150 000 kopier. Gikk fra 15.4 millioner solgte kopier til 15.55 millioner solgte. Og det to år etter at spillet ble gitt ut. De har helt klart råd til å gjøre neste spill mye større. (Håper jeg) Men dette var å spore helt av! Sorry for det, måtte bare få det ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Mitt "drømmespill" ville være en langt bedre AI på NPC'ene, gi dem et "liv" med en AI som duger. Samt realistisk fysikk. Grafikken har blitt god nok synes jeg, klarer fint å leve med det vi har i dag. Så kan egentlig hele spillet bare være en diger verden (type WoW-size) hvor noen områder er farlige enn andre (jeg misliker level-scaling). NPC'er/AI sørger for at hvert spill blir unikt og utvikler seg i en egen retning. Trenger ikke scripta Quest-lines, disse skapes av behov som oppstår i spillet. Nesten som et slags MMO, men alle andre styres isteden av supersmart AI. Multiplayer hadde vært kult (men ikke MMO). Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 You must own and install Skyrim. You must own and install Morrowind, including the Tribunal and Bloodmoon expansions. You can buy Morrowind Game of the Year Edition for about $10-20 on Amazon.com or by direct download from STEAM. Dette står under download linken til http://morroblivion.com/ Da er jeg litt forvirret her Vrengtpolvott Trenger en bare Skyrim? Boohoo, jeg sa feil, skyt meg. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Når vi snakker om levende omgivelser: Tja, la oss se litt på seriens tilstand: Morrowind var først og fremst på PC, men kom også til konsoll. Dette gjorde at spillet nok var først og fremst til PC, men også det siste i serien som har vært det så langt. Oblivion prøvde å streamline hele greia, for å passe bedre på konsoller. Personlig synes jeg det tapte seg veldig på det. Det føltes aldri som en oppfølger til Arena, Daggerfall og Morrowind, men heller som en blanding av rollespill og actionspill. Skyrim gikk enda lengre bort fra formelen, og er på mange måter ment for konsoller. Alt er strømlinjeformet, så man lett kan spille det med gamepad. Det blir aldri noe spesielt komplisert, så bare glem å lage ny magi som i f.eks Morrowind. Riktignok mener mange at Oblivion, og spesielt Skyrim, er de beste i serien, men mange av de samme har aldri prøvd Morrowind eller de to første. Når man starter med Skyrim på konsoll, sier det seg selv at det er det beste i serien. Hvem gidder gå tilbake til et eldgammelt spill man aldri har prøvd? Og om man gjør det, hvordan kan Morrowind i dag konkurrere med Skyrim i dag? Ta så neste spill i serien. Hvor stor er sjansen for at TES6 går enda mer over til rent konsollspill? Og hvor stor er sjansen for at de har lært av Oblivion og Skyrim, og går tilbake til rollespill? Det blir nok bare mer action, vil jeg tro. Skyrim ble for populært blandt nye fans, så jeg ser ingen grunn til hvorfor Bethesda skal overse det og heller lage et spill i stil med Morrowind. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Bethesda sier selv de helst lager RPG spill. De understreker også at det er viktig at spilleren selv gjør historien til sin egen. For meg er det det som er det viktigste. En stor og åpen verden med utallige muligheter hvor jeg "styrer skuta". Jeg tviler sterkt på The Elder Scrolls som rent actionspill. Det er jo nettopp det de ikke vil lage. Og de sier jo det at de er veldig heldige, fordi de kan lage akkurat det de selv ønsker å spille. Greit at serien har endret seg de siste årene, det vil alltid endre seg litt med tiden. Men det er forskjell på å plutselig lage et Elder Scrolls-Mass Effect spill og Elder Scrolls med litt med brukervennlig grensesnitt. Skyrim kritiseres mye for at det er "forenklet". Jeg er uenig i det. Noen steder har de løst ting på en annen måte, samtidig som man har fått tilføyd utrolig mye. Neste spill i en serie vil aldri være helt identisk med forgjengeren, og det syns jeg er bra så lenge man ikke skifter sjanger. Endret 14. desember 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Hva de sier og hva de faktisk gjør er ikke nødvendigvis det samme. Skyrim er ikke et actionspill, men et sterkt strømlinjeformet rollespill. Vi kan gjøre mye selv, men ingenting av det har noen betydning. Vi kan bygge karakteren, men hvordan gjør vi det? Skjer automatisk når vi spiller. Vi kan gå hvor vi vil, men hvorfor? Historien er ekstrem lineær. Alt vi gjør er å sette den på pause. Jeg kunne fortsatt, men poenget er at TES har gått mer og mer over til strømlinjeformede actionspill i en åpen verden. Grand Theft Horse, for å si det på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå