Gå til innhold

Billigste miniPC for visningsskjerm

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp noen skjermer på arbeidsplassen der jeg skal vise informasjon via Cyfe. Et nettbasert dashbord som kan hente inn data fra en rekke kilder.

For å holde kostnadene nede, tenker jeg å bruke 27" PC skjermer og en eller annen miniPC.

Trenger ikke så mye kraft, med de må takle minst 1920*1080 oppløsning og være stabile. Ønsker et at de skal stå på i et år, uten noen form for restart eller oppdatering. Om den kan oppdatere og restarte seg selv for så å gjennoppta sin oppgave er det jo greit.

Har testet en billig android miniPC løsning, men den var ikke stabil nok, og hadde for dårlig oppløsning. Var riktignok noe skikkelig møkk til et par hundrelapper.

Så, er det noen som har et smart forslag på maskin jeg kan bruke til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir kanskje litt overkill bare for å vise en nettside på en skjerm? Ikke er den så billig heller.

Og hvordan tenker du at jeg skal kunne ha denne gående på nett uten å forholde meg til en rekke oppdateringer? Windows er helt utelukket med tanke på lisenskostnad og krav til regelmessige oppdateringer.

Kanskje en Raspberry Pi Model B Rev 2 kan gjøre susen.

Lenke til kommentar

Ja Rasberry er sikkert fin hvis den er kraftig nok for deg - jeg tenkte kanskje den ikke var kraftig nok utifra det du skrev.

Får jo en NUC for en tusenlapp, og hvis du vil er det jo ikke noe problem å kjøre opp en basic linux-install på den som ikke krever mye oppdateringer :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...