TheXelorath Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) Hei!Jeg håper å kunne koble to pc-skjermer og en tv opp mot samme skjermkort.Skjermene har bare HDMI- og VGA-innganger. Planen er å bruke et Asus R9 290 (DirectCU II) når det kommer for salg. Jeg vet ikke hva slags utganger kortet vil komme med, men regner med det vil være den vanlige kombinasjonen av DVI-I/D, HDMI og Display Port. Tv- og pc-skjermene kommer ikke til å bli brukt samtidig. Det hadde derfor vært helt greit om tv-skjermen var klonet bilde fra en av pc-skjermene. Hvilke koblinger ville dere brukt for å sikre best mulig bilde? Endret 8. desember 2013 av TheXelorath Lenke til kommentar
TheXelorath Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Ingen som har noen tips?Jeg tenker i utgangspunktet DVI til HDMI-kabel på en av pc-skjermene og vanlig HDMI på den andre. Spørsmålet er hvordan det er best å gjøre det med tv-skjermen. DP til HDMI? Bør adapteret være aktivt?Eller bruke DVI-I-utgangen og DVI-D til HDMI-kabel? Endret 10. desember 2013 av TheXelorath Lenke til kommentar
Brun Saus Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Bruk DVI-utgangene med VGA-overgang til PC-skjermene og HDMI til TV-en? Lenke til kommentar
Brun Saus Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Utifra spesifikasjonene til R9 290 og 290x så får du ikke analog signal i det hele tatt fra DVI-utgangene. Lenke til kommentar
TheXelorath Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Vil ikke VGA Utifra spesifikasjonene til R9 290 og 290x så får du ikke analog signal i det hele tatt fra DVI-utgangene. Altså at kortet ikke kommer med DVI-I? Lenke til kommentar
Brun Saus Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Mente at mit forrige forslag ikke ville fungert, men jeg ville fremdeles brukt HDMI til TV, og adaptere fra DVI til HDMI på PC-skjermene Lenke til kommentar
TheXelorath Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Bruk DVI-utgangene med VGA-overgang til PC-skjermene og HDMI til TV-en? VIl ikke VGA gi et relativt dårlig bilde? Er det ikke bedre med DVI-HDMI-adapter? Lenke til kommentar
TheXelorath Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Mente at mit forrige forslag ikke ville fungert, men jeg ville fremdeles brukt HDMI til TV, og adaptere fra DVI til HDMI på PC-skjermene Skjønner Jeg har aldri brukt DVI før (og har derfor aldri helt visst forskjellen på DVI-I og DVI-D). Så det er altså uproblematisk å koble DVI-D-kabler fra en DVI-I-utgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå