jonny Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg skal hjelpe min bror med oppsettet av nettverket hans i hans nye bolig. Det er lagt opp kabler til forskjellige rom i boligen, mtp. på at datanettverk og TV-nettverk skal kunne skilles fysisk (egne kabler til data- og TV-nettverk). Totalt er det i underkant av 20 nettverkskabler inn i BS1365-skapet. Jeg tenkte i utgangspunktet å bare feste RJ45-kontakter på hver kabel i skapet, for så å koble disse inn i en eller flere nettverks-svitsjer. Jeg foretrekker nok selv å benytte meg av en svitsj (f.eks. D-Link DGS-1100-24) fordi den har intern strømforsyning og har muligheter til å skille portene i svitsjen slik at TV-nettverket og datanettverket kan være adskilt (men hvis det ikke er nødvendig, kan den fungere som en enkel 24-porters svitsj også). Et annet alternativ er å gå for patche-panel i skapet (f.eks. to av TRENDnet TC-P12C6), som jo vil gjøre det hele litt mer profesjonelt, samtidig som jeg ser for meg at termineringene blir av bedre kvalitet enn kombinasjonen 10 tommeltotter og RJ45-kontakter får til :-) Det er imidlertid begrenset plass i det nevnte skapet, så jeg er usikker på hva jeg bør gå for. Hadde vært fint om noen har noen erfaringer og noen tips å komme med! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Det klart beste er jo patchepanel og så bare patchekabler over til switchen. Men alt vil funke... det kommer an på tid og penger egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå