corwera Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) jeg har fra før gaming-pc, men vil ha en ny skolepc. butikkene har jo alt mulig rart fra 1,8k og det virker jo greit det forsåvidt, men jeg tenker at det hadde vært fint å legge litt mer penger i pcn så den duger til litt mer enn bare skriveprogram over flere år. jeg har peiling på high-end hardware for gamingutstyr, men jeg er usikker på hva som er "rimelig" og minstekrav til hva en kan forvente av en arbeidspc til en billigst mulig penge - hvor går kompromissgrensa? hva er for eksempel forskjellen på prosessorhastighet og "boost"-hastigheten? skjermkortene i disse pcene er jo såklart ikke noe å skryte av heller, men hva er "bra" for en billig penge? virker som om det er vanskelig å få bygget bærbar og, men det er ikke akkurat noe skjokk på forhånd, takk for svar! Endret 8. desember 2013 av corwera Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Skal du ha deg en real gamer så kjøper du deg stasjonær. Skal du bruke den til skole derimot så blir det kanskje litt vanskelig å drasse rundt på boksen, tastatur, mus, skjerm og en strømkabel? Da kan det være greit med en bærbar maskin fremfor en stasjonær så klart. Å bygge sin egen bærbar kan nok bli litt vrient. Ikke dette at det ikke er mulig, men det var vanskelig å skaffe komponenter, og lignende, som du sikkert skjønner. Hva er maks grensen din når det gjelder pris? Lenke til kommentar
corwera Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Skal du ha deg en real gamer så kjøper du deg stasjonær. Skal du bruke den til skole derimot så blir det kanskje litt vanskelig å drasse rundt på boksen, tastatur, mus, skjerm og en strømkabel? Da kan det være greit med en bærbar maskin fremfor en stasjonær så klart. Å bygge sin egen bærbar kan nok bli litt vrient. Ikke dette at det ikke er mulig, men det var vanskelig å skaffe komponenter, og lignende, som du sikkert skjønner. Hva er maks grensen din når det gjelder pris? takk for svar. jeg har en gaming-pc fra før, derfor skal jeg ikke ha noe dyrt men når komp'rn annonerer pc til 5,5k (tidligere 7k) med knappe 2GHz prosessor kapasitet og en gtx 740 eller 750 så aner jeg ikke om dette er noe å betale 5,5k for. jeg mener at for 5,5k burde jeg hvertfall få en prosessor som gjør 3GHz - kan ta tid å finne ja. men jeg synes ikke det er urimelig å forvente. en prosessor som er decent koster ikke stort mer enn en shitty en! har merka det, kjipt! står i tittelen Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Husk å ikke bare gå etter Ghz da! Om du får en maskin med intel core i 3 som er på 3,1 Ghz så er likevel en i5 med 2,7 Ghz bedre Kommer jo egentlig på hva slags prosessor det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå