vivastar Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 HeiJeg har nettopp bygd meg en ny pc HK: Asus M5A99FX Pro 2.0CPU: AMD FX 8350GPU: Gigabyte GTX 660 Oc 2gbMinne: 2x 4GB Kingston HyperXPSU: Chieftec CFT 650W 14CS Etter å ha satt sammen alt og installert de siste driveren til grafikkkortet, så tar det 10-30 sekunder fra jeg logger meg inn på windows til PC'en restarter seg selv uten noe form for frysing eller blåskjerm. Dette skjedde ikke under installering av forskjellige drivere til hovedkortet osv. da standard driverne til skjermkortet var installert. Kun etter at jeg har installert de siste driverne til skjermkortet.Så setter jeg inn mitt gamle grafikk kort å da fungerer pc'en helt ypperlig. Så da er problemet skjermkortet som det er noe galt med, i sammenheng med PSU kanskje?Jeg ser at på esken til skjermkortet så står det "12V @ 24A and a 450W PSU minimum" Men jeg trodde jo at jeg hadde disse minimumskravene da mitt gamle kort trenger: "32A and a 500W PSU minimum" Som er et 9800GTX +Men jeg ser også at det er kun 1 6pin kabel som skal kobles til mitt nye skjermkort istede for 2 stykker som er på det gamle skjermkortet.Nei jeg er ganske fast her, skal jeg sende skjermkortet tilbake eller er det noe med PSU'en min ?Her er spesifikasjoner på PSU'en min: http://www.hardware.no/artikler/chieftec_super_series_650_w/68223/2 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Test med annen psu. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) Test med annen psu. Ja jeg har tenkt på det, men da kommer det et annet spørsmål fra meg: Hvorfor fungerer da mitt gamle skjermkort utmerket, da dette krever mer strøm og mer ampere enn det andre kortet (GTX 660)? Er det på grunn av at mitt gamle kort har 2x6 PCI-Express kontakter på seg og det nye ikke har det ? Og hvordan fungerer amperen til strømforsyningen ? F.eks på min PSU nå ser jeg at det står under 12V symbolene (Det er 4 12V symboler) 18Ampere, på hver? Får den ikke til å bruke resterende ampere som ikke blir brukt i de andre 12V kontaktene åsså? Endret 8. desember 2013 av vivastar Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Naaah maskina drar neppe 18A, og i allefall ikke på hver utgang.. Det står vel ikke det på boksen? 9800 drar i følge veven ca 300 watt og 660-en ca 450. Videre kan det jo hende at du har flere harddisker, at det nye hovedkortet drar mer strøm enn det gamle, at den nye cpu-en drar mer osv.. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) Naaah maskina drar neppe 18A, og i allefall ikke på hver utgang.. Det står vel ikke det på boksen? 9800 drar i følge veven ca 300 watt og 660-en ca 450. Videre kan det jo hende at du har flere harddisker, at det nye hovedkortet drar mer strøm enn det gamle, at den nye cpu-en drar mer osv.. Ok, jeg leste dette bare på: http://forum-en.msi.com/faq/article/printer/power-requirements-for-graphics-cards Jeg har lest litt og det ser ut som jeg burde gå for en PSU med mindre 12V linjer og mere ampere enn med min PSU nå. Så med denne PSU'en jeg linker under her burde jo være grei nok for å dra GTX 660 ? Den har 2 12V linjer med 26 Ampere hver istede for mine 4 12V linjer med 18Ampere hver. Eller hva tror dere? http://www.komplett.no/chieftec-a135-series-aps-650cb-650w-psu/792058 EDIT: Jeg gikk for Corsair TX 650W og håper problemene mine forsvinner med denne nå. Endret 8. desember 2013 av vivastar Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) Har du sett.. Hadde aldri trodd at stømforsyninga pøsa ut såpass store mengder med strøm, altså. Funker sikkert bedre med den der ja. Er jo bare å returnere den om det ikke blir noe forskjell. Endret 8. desember 2013 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå