OF5 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Skal ha glattkjøring imorgen, og ser at det koster 5 450 kroner inkludert leie av bane. Hvorfor er det så dyrt? Og hvorfor koster langkjøring så mye som 8200 kroner? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Nå virket det litt dyrt, ja. En grunn til at de setter høye priser er fordi: 1) De KAN det. Folk betaler det. 2) Glattkjøring og langkjøring tar hele dagen. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) Som 17-åring synes jeg det er hinsides høye priser, iom. at jeg ikke har så god råd enda........ EDIT: Blir jo faktisk nesten 14 000 bare i glattkjøring og langkjøring.... drøyt! Endret 8. desember 2013 av OF5 1 Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Det er ganske dyrt, ja... Synes det er litt synd for ting festa seg ikke for meg så godt da, siden jeg ikke hadde noe forhold til kjøring nesten. Nå hadde jeg syntes det hadde vært veldig lærerikt med glattkjøringskurs. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Sertefrikat er ganske dyrt, selv om 14.000 er omtrent det jeg betalte samlet da jeg tok det for noen år tilbake. Uansett er det for di fleste en engangsinvestering (viss du klarer å oppføre deg i trafikken) Det er også obligatorisk så dem kan i teorien ta akkurat det dem måtte ønske for det. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 EDIT: Blir jo faktisk nesten 14 000 bare i glattkjøring og langkjøring.... drøyt! Seriøst? Det må jo være svindel. Jeg betalte 12k for hele pakka (grunnkurs, mørkekjøring, landevei, glattkjøring, obligatoriske kjøretimer, teori, oppkjøring, leie av bil på oppkjøring). Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Seriøst? Det må jo være svindel. Jeg betalte 12k for hele pakka (grunnkurs, mørkekjøring, landevei, glattkjøring, obligatoriske kjøretimer, teori, oppkjøring, leie av bil på oppkjøring). Hvilket år var dette og hvilken kjøreskole? Er dessverre så dyrt nå til dags. Synes at det er unødvendig å ha så mye obligatorisk, og skal det først være obligatorisk burde prisene vært MYE lavere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvilket år var dette og hvilken kjøreskole? Er dessverre så dyrt nå til dags. Synes at det er unødvendig å ha så mye obligatorisk, og skal det først være obligatorisk burde prisene vært MYE lavere. Svein Svendsen på Carl Berner, 2011. Verdt å nevne at jeg fikk grunnkurs+mørkekjøring gjennom VGS for 500,- og at jeg ikke tok mer enn to kjøretimer. Det er mye penger å spare hvis man gjør en liten research og vurderer alle alternativer. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Svein Svendsen på Carl Berner, 2011. Verdt å nevne at jeg fikk grunnkurs+mørkekjøring gjennom VGS for 500,- og at jeg ikke tok mer enn to kjøretimer. Det er mye penger å spare hvis man gjør en liten research og vurderer alle alternativer. Oi! Jasså, var ikke klar over at en fikk det så billig! Også gjennom vgs.. Smart du Kan hende det er bare enkelte steder i landet de har det så billig kanskje? Tror ingen kjøreskoler har det så billig her jeg bor, jeg googlet en del.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvis du bare har tatt to kjøretimer vil jeg tro læreren har vært litt sleivete med pennen. Etter reformen i førerkortopplæring i 2005 skal egentlig ikke det der være mulig; man må gjennom en hel rekke punkter på læreplanen, og to timer strekker ikke til. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Seriøst? Det må jo være svindel. Jeg betalte 12k for hele pakka (grunnkurs, mørkekjøring, landevei, glattkjøring, obligatoriske kjøretimer, teori, oppkjøring, leie av bil på oppkjøring). Jepp, her er prisene: Førerprøve: 1700,- Kjøretime:675,- Trinn 2 veiledningstime: 675,- Trinn 3 sikkerhetskurs på bane: 4450(glattkjøring, i tillegg kommer 1000,- for baneleie oppå den prisen igjen) Trinn 3 veiledningstime: 675,- Trinn 4 sikkerhetskurs på vei: 8750,- Vurderingsprøve med rapport: 1350,- Leie av bane(NAF): 1000,- I overkant dyrt synes nå jeg.. Endret 13. desember 2013 av OF5 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det der syns jeg var dyrt. Sjekket min tidligere kjøreskole nå, og dagens priser ligger på: Glattkjøring: 3800,- (inkl. leie av bane). Langkjøring: 3000,- Den gangen fikk jeg (i likhet med Latias) Grunnkurs for bare noen hundrelapper på ungdomsskolen. Men dette var i mer "privat engasjement" av eieren av nevnte kjøreskole. Kanskje du burde ha sett deg om etter en billigere kjøreskole, TS? Selvsagt hør på erfaringer med kvalitet og sånt også (der er stor forskjell på kjøreskolene), men alle de prisene du opplister der er rimelig høye. Min tidligere kjøreskole er ikke av de billigste, og ligger et stykke under din. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Det der syns jeg var dyrt. Sjekket min tidligere kjøreskole nå, og dagens priser ligger på: Glattkjøring: 3800,- (inkl. leie av bane). Langkjøring: 3000,- Den gangen fikk jeg (i likhet med Latias) Grunnkurs for bare noen hundrelapper på ungdomsskolen. Men dette var i mer "privat engasjement" av eieren av nevnte kjøreskole. Kanskje du burde ha sett deg om etter en billigere kjøreskole, TS? Selvsagt hør på erfaringer med kvalitet og sånt også (der er stor forskjell på kjøreskolene), men alle de prisene du opplister der er rimelig høye. Min tidligere kjøreskole er ikke av de billigste, og ligger et stykke under din. Er 3 kjøreskoler der jeg bor(Stord), og alle ligger på cirka samme prisen. Det er LANGT til neste kjøreskole.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå