Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Triggerfinger og akilles?

Espyy

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har akkurat vært ute på en ukelang feltøvelse i militæret, og når jeg kom tilbake til leiren, så oppdaget jeg etterhvert at det er et lite problem med høyre langfinger. Når jeg beveger den ca. 120 grader nedover, så kommer den til et punkt hvor den "klikker" videre til en posisjon lenger nede (150 grader-ish). Altså, det blir som om du vrir på en bryter som "snapper" på plass. Slik er det da med fingeren min, både når den bøyes ned og når den bøyes opp igjen. Jeg prøvde å lese meg litt kjapt opp på det, og fant noe kalt "triggerfinger". Jeg trodde først det var dette jeg hadde, men når man har triggerfinger, så er det tydeligvis slik at fingeren låser seg helt fast slik at man må f.eks bruke den andre hånda for å dra den tilbake igjen. Dette slipper heldigvis jeg.

Så spørsmålene mine er nå:

Hva kan/burde jeg gjøre?

Kommer dette til å gå over av seg selv?

Burde jeg komme meg til helsepersonell?

Litt "urelevant", men for flere uker siden fikk jeg også problemer med beinet, nærmere bestemt ankelen. Siden da har det vært slik at jeg får vondt i ankelen for hvert eneste skritt jeg tar (så lenge jeg har på sko). Jeg regnet med at dette var pga sokkene/skoene, så jeg prøvde andre sokker og lignende, men det hjalp ikke. Etterhvert nevnte jeg dette for det ene befalet mitt, men han sa at sannsynligvis var akillesen, og at det da ikke var så mye man kunne gjøre med det. Jeg endte derfor aldri med å komme meg til sykestua siden jeg ikke ønsker å komme dit med noe bagatellmessiger greier som ikke kan utbedres uansett.

Så, det jeg prøver å si med dette, er at terskelen er nokså høy for å søke om å dra til sykestua, og jeg trenger da deres hjelp og informasjon til å vurdere hvorvidt jeg burde dra dit eller ei.

Setter stor pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde jeg komme meg til helsepersonell?

Svaret på dette er definitivt "ja". Ingen her inne kan gi deg annet enn generelle svar uten å undersøke deg.

Du vet... Dra heller til legen en gang for mye enn en gang for lite. Kjipt å få vite om 5 år at det kunne vært gjort noe med dersom du hadde dratt til fastlegen, men at det da er for sent.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er definitivt "ja". Ingen her inne kan gi deg annet enn generelle svar uten å undersøke deg.

Du vet... Dra heller til legen en gang for mye enn en gang for lite. Kjipt å få vite om 5 år at det kunne vært gjort noe med dersom du hadde dratt til fastlegen, men at det da er for sent.

Takk for innspill! Endte med at jeg søkte om å få ta en tur på sykestua så fort jeg så dette svaret, så vi får se om jeg får time snart. Det er sant det du sier, at det er bedre å ta en tur for mye enn en for lite, problemet er bare at jeg selv bagatelliserer ting litt for mye, så jeg klarer ikke helt å holde meg til "en for mye". Derfor er det godt å høre andres meninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...