Gå til innhold

Reise til Sørstatene i USA

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte på om det er noen plasser i Sørstatene i USA som er verdt å dra til? Har veldig lyst til å dra dit.

Første gang jeg skal til USA, så tenker å reise dit (vet ikke tid jeg skal dra, men lager denne tråden hvis noen av dere har vært der og kanskje har ett sted eller to å anbefale)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden "Sørstatene" inkluderer Texas i definisjonen, har du allerede der noen hundre steder å besøke... ;-)

Seriøst: Hva definerer du som et sted som er verdt å dra til ? Hva interesserer du deg for ? Hva liker du å gjøre ?

Det har nemlig liten hensikt å henvise deg til f.eks en rodeo, hvis du hater kveg, hester og støv...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden "Sørstatene" inkluderer Texas i definisjonen, har du allerede der noen hundre steder å besøke... ;-)

Seriøst: Hva definerer du som et sted som er verdt å dra til ? Hva interesserer du deg for ? Hva liker du å gjøre ?

Det har nemlig liten hensikt å henvise deg til f.eks en rodeo, hvis du hater kveg, hester og støv...

Kan kalles for "redneck". Elsker alt som har med motor å gjøre...Gjerne se historiske severdigheter (ikke at jeg går på museum ofte..!)

Lenke til kommentar

Daytona Beach, Florida (her kan det være en ide å sjekke opp tider for arrangementer).

Alamo, San Antonio, Texas. (REMEMBER the Alamo!)

Og historisk i Sørstatene har man jo en del slagsteder fra borgerkrigen, samt f.eks New Orleans (det franske kvarteret)...

I Virginia har man jo f.eks også Mount Vernon (G. Washington's hjem) og Monticello (T. Jefferson's hjem). (Og Arlington æreskirkegård ligger jo også i Virginia (within spitting distance of DC...).)

Florida har jo også Cape Canaveral med Kennedy Space Center og noe tilhørende museumsgreier som jeg ikke har oversikt over her og nå...

Lenke til kommentar

Kan kalles for "redneck". Elsker alt som har med motor å gjøre...Gjerne se historiske severdigheter (ikke at jeg går på museum ofte..!)

Go to the home of NASCAR, Mooresville North Carolina, the home of many famous racing syndicates, I used to live there myself, especially the NASCAR museum.

Another great racing place to visit is Indianapolis, the home of the 500, though technically not a southern state.

Also, there are several places in which you can take a NASCAR class and then drive on a real track.

Pretty cool if you are gear head!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

California må du helt klart stikke innom! :D Også New Mecico og Texas :)

Eh, man spurte om Sydstatene i USA. Og disse har en slik historisk betinget definisjon at Texas er den eneste av de statene du nevner som er med i listen...

Lenke til kommentar

To råd:

1. Prioriter

2. Det er ingenting du MÅ få med deg.

An punkt 1: Naturligvis - penger og tid er selvfølgelig begrensede ressurser, så prioriteringer er helt nødvendige.

Men an punkt 2: Dette er selvfølgelig ingen skolesituasjon hvor man har obligatorisk pensum, så det eneste som egentlig er obligatorisk her, er visum- og tollreglene som måtte gjelde...

Men sett fra historisk synspunkt, vil jeg likevel hevde at Alamo, Arlington-kirkegården, Mount Vernon, Monticello, Gettysburg, Appomattox, og den museumsavdelingen som stiller ut originaldokumenter fra USAs uavhengighetsprosess - er å anse som så nær obligatorisk at forskjellen blir akademisk.

(Og når man er i/nær DC, kan man evt også ta med Muren, Jefferson Memorial, Lincoln-monumentet, Washington-monumentet ("Nålen"), og en sving innom Congressional Library og the Smithsonian...)

Lenke til kommentar

Men sett fra historisk synspunkt, vil jeg likevel hevde at Alamo, Arlington-kirkegården, Mount Vernon, Monticello, Gettysburg, Appomattox, og den museumsavdelingen som stiller ut originaldokumenter fra USAs uavhengighetsprosess - er å anse som så nær obligatorisk at forskjellen blir akademisk.

(Og når man er i/nær DC, kan man evt også ta med Muren, Jefferson Memorial, Lincoln-monumentet, Washington-monumentet ("Nålen"), og en sving innom Congressional Library og the Smithsonian...)

Den kan omskrives. Andres MÅ er ikke nødvendigvis dine MÅ.

Washington er vel ikke en del av den planlagte turen her?

Lenke til kommentar

Eh, man spurte om Sydstatene i USA. Og disse har en slik historisk betinget definisjon at Texas er den eneste av de statene du nevner som er med i listen...

Når ble California en sørstat? :)

Nei, men det jeg mente var at når han var i texas så kunne han like gjerne stikke innom new mexico og at california var noe det er verdt å besøke.

Lenke til kommentar

Den kan omskrives. Andres MÅ er ikke nødvendigvis dine MÅ.

Washington er vel ikke en del av den planlagte turen her?

Sørstatene inkluderer Virginia - altså kommer Arlington, Mount Vernon og Monticello i posen her (siden jeg ikke føler meg pirkete nok til å skille mellom counties...). Og når man så er "within spitting distance of" DC, synes jeg det er naturlig å legge inn disse jeg nevnte (dersom man altså lar turen være lang nok til å få de med).

Ang. "MÅ": Selvfølgelig er det til syvende og sist opp til vedkommende selv (innenfor tids- og pengebudsjett) å avgjøre hva man til sist ender opp med - men poenget her er at man spør om råd/hint/forslag - og da er det normalt sett korrekt å si sin mening om hva man synes ville passe på listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...