Gå til innhold

Bygge ny pc max 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken ville du anbefalt da?

En kjenning mener at jeg burde ha 16gb med ram, er det noe som burde vurderes eller går det like greit med 8gb

Bestemte meg for å prøve 2400Mhz istedenfor 1600Mhz hva er pros and cons? :)

Lenke til kommentar

Joa, men de brikkene er jo ikke dyre. 7-800 kr

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887&page=12&do=findComment&comment=20783473

Der har vi en som viser fps med 1333mhz vs 2666mhz og forskjellen var jo faktisk ganske stor

Husk på at han kjørte den testen med to Titan på vann, blodklokka :)

Du utforder ikke CPU og RAM i nærheten så mye med den 770 du skal kjøre, jeg vil si at du nesten uansett vil være GPU begrenset.

Lenke til kommentar

Husk på at han kjørte den testen med to Titan på vann, blodklokka :)

Du utforder ikke CPU og RAM i nærheten så mye med den 770 du skal kjøre, jeg vil si at du nesten uansett vil være GPU begrenset.

Burde jeg vurdere å gå opp til f.eks 780 også?
Lenke til kommentar

2 ting til som da blir til neste omgang. hvilken vannkjøler/luftkjøler er god? som gir gode temperaturer og er stille. Mener selv etter å ha hatt corsair sin H30 at den bråker litt, høres nesten ut som litt gurgling/bobling.

Og hvilken skjerm? vil gjerne ha 120hz skjerm da og kanskje helst under 2 store lapper.

Lenke til kommentar

Hva med denne? Vesentlig billigere, og ser ikke for meg at etterkjøleren klarer å utgjøre en SÅ stor forskjell på ytelse.

Kjempegrei kjøler som holder for de fleste :)

Jeg ville ha noe av det beste så jeg kjøpte D14.

Forskjellen blir hvis du skal overklokke, en større kjøler klarer mer overklokking. Fortsatt vil du klare å overklokke en god del med Hyper 212 også.

Lenke til kommentar

Kjempegrei kjøler som holder for de fleste :)

Jeg ville ha noe av det beste så jeg kjøpte D14.

Forskjellen blir hvis du skal overklokke, en større kjøler klarer mer overklokking. Fortsatt vil du klare å overklokke en god del med Hyper 212 også.

Uten å trekke tråden helt off-topic, hvor mye kjølefunksjon vil du si at tilleggsvifter til kabinettet har? Tenker da på noe alà dette. Gjerne i forhold til ettermarkeds kjøler :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...