Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan feilsøker jeg nettverket på trådløs internettforbindelse på stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg her.

Jeg har GET fiberbredbånd og på den stasjonære pc'n så virker ikke internett veldig bra. Jeg sjekket nå i stad på speedtest.net og kom opp med et resultat på 1.35mbps ned og 0,14mbps opp.

Så testet jeg på laptopen min for å sjekke om det er internettet eller pc'n det er noe galt med. Og der er resultatet 29,08mbps ned og 11,00mbps opp.

Så da er det pc'n det må være noe galt med? Jeg har hatt problemet før også - det er ca en uke siden jeg byttet fra NGT til GET og har hatt masse kontakt med kundeservice som ikke finner noe galt med forbindelsen...

Jeg har ny pc. Kjøpte den for bare en måndeds tid siden på komplett. Kjører Windows 8.1 64bits.

Men jeg vet ikke hvordan jeg søker på pc'n for å finne feil i dette tilfellet.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på kontrollpanel og velg system, se etter fanen systemegenskaper- klikk der på en ny fane Avansert og så velger du det første valget for innstillinger. Her kan du sette opp som du vil eller ved automatisk hvor kapasiteten skal råde på maskinen.

Det var den biten- men der er også et verktøy under nettverk og delingssenter. Kjør et verktøy der som ser etter bugs hos deg. La det kjøre ferdig og det kan ta litt tid, men det kan lønne seg. Så har du også windows egen Mr FIX IT som du kan kjøre til slutt.
http://support.microsoft.com/fixit/

Det skader ikke om du også prøver Handlingssenter og lar noen verktøy der kjøre like så.

Det var jo et stort sprik på laptop og Stasjonær du hadde- når det kom til hastighet.

Mvh

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal prøve ut forslagene dine og se hva som kommer opp.

Ja, det er utrolig hvor forskjell det er. Vi har kjørende en annen laptop på trådløst her og den virker også helt fint på hastigheten.

Og det er ikke hele tiden hastigheten er så lav på den stasjonære, innimellom funker den helt som den skal med hastighet opp mot 30mbps.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik, så kan du gå inn på kjør, skriv msconfig, gå inn i oppstart og se om hvor mange kjørende programmer du har der? Er det noen programmer som gjør at memory blir nærmere 100 prosent opptatt?

Bør ikke ligge over ca 20 kjørende programmer. Og du kan jo se over om du har noen kjørende programmer som du ikke kjennes ved?
Mange er det som har 40-50 kjørende programmer- som selvfølgelig fører til at maskinen blir treg.

Har du sjekket for malware og eventuelt virus?

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...