Crigthon Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Jeg har en MSI K7T266-Pro/1.4G Athlon/Gainward GeForce3 og opplever at min maskin kræsjer daglig. Som oftest (med enkelte unntak) ser jeg på en Divx film og plutselig kræsjer maskinen.. altså en blå skjerm dukker opp (men den forsvinner for fort til at jeg kan lese hva som står på) og maskinen restarter. Jeg trodde først at det var RAMen som kødda seg, men jeg har skiftet den ut med en TwinMos EEC (eller var det ECC??) noen som vet hva som kan være årsaken ..? [ Denne Melding var redigert av: Crigthon på 2001-10-18 22:55 ] Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Oppdater BIOS eller prøv og forandre litt i Bios. Innstaler alle de nye driverne. Skjekk temperatur. Og regner med at du har stor nok strømforsyning. Skal ikke være for sikker da. Hva har du? Lenke til kommentar
apollo_84 Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Skal ikke si med sikkerhet at dette stemmer, men jeg hadde et lignende problem og da må jeg spørre, har du sp2? Hvis du ikke har dette så prøv å legge den inn, hvis du derimot har den prøv å avinstaler denne. Du kan også prøve å reinstalere alle devicene. Jeg tror du har I/O errors/conflicts ofte blir man ikke kvitt disse uten formatering. Prøv å formatere å legg inn alt på nytt hvis ikke noe av det som er nevt over funker :sad: Jeg vet at det er kjedelig, men ofte kan dette lønne seg isted for å sitte å kødde i flere timer å så måtte formatere alikevel. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Kanskje denne settingen kan hjelpe: LargepageMinimum Lenke til kommentar
Crigthon Skrevet 20. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2001 jeg tror at sp2 hadde noe å si .. mulig det var en dårlig inst. jeg skal satse på å installere w2k på nytt (får ny hd nå, så jeg kan gjøre en helt clean install). hvis ikke det funker så er det nok BIOS .. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Har faktisk et svar til deg som jeg "vet" vil hjelpe. Installer 4-in-1 driverne først. deretter lyd og grafikk. Så må du installere 4-in-1 igjen. Dette fordi noen drivere overstyrer 4-in-1. Hadde akkurat det samme problemet i win2000 og XP - etter jeg gjordet den siste installeringa av 4-in-1 så funker ALLT knirkefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå