Gå til innhold

W2K crash

Anbefalte innlegg

Jeg har en MSI K7T266-Pro/1.4G Athlon/Gainward GeForce3 og opplever at min maskin kræsjer daglig.

Som oftest (med enkelte unntak) ser jeg på en Divx

film og plutselig kræsjer maskinen.. altså en blå skjerm dukker opp (men den forsvinner for fort til at jeg kan lese hva som står på) og maskinen restarter. Jeg trodde først at det var RAMen som kødda seg, men jeg har skiftet den ut med en TwinMos EEC (eller var det ECC??)

noen som vet hva som kan være årsaken ..?

[ Denne Melding var redigert av: Crigthon på 2001-10-18 22:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke si med sikkerhet at dette stemmer, men jeg hadde et lignende problem og da må jeg spørre, har du sp2?

Hvis du ikke har dette så prøv å legge den inn, hvis du derimot har den prøv å avinstaler denne.

Du kan også prøve å reinstalere alle devicene.

Jeg tror du har I/O errors/conflicts ofte blir man ikke kvitt disse uten formatering.

Prøv å formatere å legg inn alt på nytt hvis ikke noe av det som er nevt over funker :sad:

Jeg vet at det er kjedelig, men ofte kan dette lønne seg isted for å sitte å kødde i flere timer å så måtte formatere alikevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har faktisk et svar til deg som jeg "vet" vil hjelpe.

Installer 4-in-1 driverne først. deretter lyd og grafikk. Så må du installere 4-in-1 igjen. Dette fordi noen drivere overstyrer 4-in-1. Hadde akkurat det samme problemet i win2000 og XP - etter jeg gjordet den siste installeringa av 4-in-1 så funker ALLT knirkefritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...