Bytex Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg tror egentlig det, hvis man virkelig ser etter dop og horer finner man dem. Hvis man bare ikke tenker på dem, ser man dem ikke heller. Jeg kan rusle rundt i 6 timer og ikke få en eneste forespørsel om noe som helst. Endret 9. desember 2013 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg har blitt tilbudt sex 2-3 ganger, men etter at sexkjøpsloven kom har jeg ikke sett en eneste hore i bybildet. Og når det gjelder narkotika har jeg kun blitt tilbudt hasj langs akerselva, men det må man regne med. Men uansett har jeg ikke noe imot det. Jeg synes kjøp og salg av både sex og narkotika skulle vært 100% lovlig. Skal også sies at jeg sjeldent eller aldri ferdes i Carl-Johan, som jeg ser folk nevner her. Horer og langere trekker nok dit fordi det er turister der. Dårlige utesteder er det også. Endret 9. desember 2013 av Skurupu 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) De beste områdene er også utenfor Karl Johan. Det er bare shoppinggate egentlig, hvis man vil se store folkemengder som går som sild i en tønne går man der. Bare å ta en strak høyre ved domkirka og rusle en annen vei så dukker det opp store flotte parker, koselige gamle hus, trivelige fortauskafeer, vegger fulle av svære grafitti-malerier og alt mulig annet rart. Eller gå forbi slottet gjennom slottsparken (som er flott på alle årstider) og rusle uten mål og mening. Endret 9. desember 2013 av Bytex 3 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Har bodd i Oslo i snart 4 år nå, og kjenner meg ikke sånn voldsomt igjen, egentlig. Klart, så vanker jeg ikke så mye på Karl Johan og områdene helt nede i sentrum heller - det var mer de stedene jeg var før jeg faktisk flyttet til byen, og fant ut hvor mye mer Oslo faktisk har å by på, litt utenfor sentrum. Bor bare ~2km fra midt-i-sentrum, og kan gå til jobben i Nydalen på 30 min nærmest uten å krysse en gate. Parkområder og gangvei hele veien (langs Akerselva). Stortrives egentlig, jeg. Bruker 20 minutter på å sykle til Nordmarka, og da er man i tjukkeste skauen, så det mangler ikke på natur heller. 3 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Jeg har blitt tilbudt sex 2-3 ganger, men etter at sexkjøpsloven kom har jeg ikke sett en eneste hore i bybildet. Da har du ikke gått forbi Karl-Johan og endel av sidegatene til karl-johan. Der er det fullt av dem. Sexkjøpsloven hjalp i et par måneder så var de tilbake. Jeg må gå forbi området på vei hjem fra byen og blir alltid tilbudt sex. Narkogutta kan man overse, men de nigerianske horene er plagsomme. Anser alikevel dette som et relativt lite problem. Oslo er fortsatt en bra by å bo i. Endret 9. desember 2013 av Reg2000 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Er det ikke omvendt? Dere som har bodd hele livet i Oslo har kanskje ikke like lett for å kaste et nøytralt blikk på byen og dens utvikling? Nettopp kommet hjem fra Oslo selv. Ble sjokkert over tingenes tilstand; blålys på alle kanter og fem tilbud om kokain fra jernbanetorget til stortinget. 5 ganger? Pff. Jeg er på byen to kvelder i uka og jeg har aldri blitt tilbudt å kjøpe kokain. Hasj, derimot, men det er en annen sak. Og hva er egentlig problemet med at horer spør om du "want a good time"? De gjør jo ikke noe ulovlig, det er fullt lovlig å selge sex i Norge. Hvis svaret på spørsmålet de spør er nei, er det egentlig ikke noe verre enn de som står å skal selge omega3 og sånn drit. Jeg er født i Oslo, bodde 6 år av oppveksten min i Uddevalla (som garantert er Sveriges døveste by...) og jeg har ingenting imot Oslo. Hvor henger dere egentlig, hvis alle er så dumme? Dessuten er det ikke så mange innvandrere, ihvertfall hvis du ikke er rasist. Og de er jo faktisk mennesker de også, akkurat sånn som deg og meg. Hvis du bare tenker på kriminalitet, mord og dritt når du tenker på innvandrere kan du huske 22 juli og hvem som sto bak det. EDIT: Det skal burde kanskje legges til at jeg bor i Lillestrøm, ikke i Oslo. Endret 9. desember 2013 av Audun0505 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Hei. Jeg har nå vært ute på byen i Oslo, og skjønt at jeg ikke kan bo her lenger. Jeg takler rett og slett ikke å være her i byen, og kommer til å flytte så fort som mulig. Jeg har nå gitt dette stedet en sjans i to år, men klarer ikke å trives. Fullt av idioter, noen nordmenn og flest innvandrere. Ikke bare den typen innvandrere som man først tenker på som innvandrere, men også russere, albanere, briter osv. De få man kan få inntrykket av at er oppegående og reflekterte personer er såklart svenske og bryr seg mest om festing, justin bieber og puling. Er det bare meg eller er resten av verden dummere enn oss? Jeg vet at dette kun er min egen psyke som kødder med meg, men jeg vil ikke ha det sånn. Ref tidligere tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1552209&do=findComment&comment=21152744. Svaret er nei, Nordmenn har i snitt 98 poeng i IQ, altså 2 poeng mindre enn menneskehetens gjennomsnittlige intelligens. Jeg stortrives hvor som helst ellers i landet, by eller tettsted. Jeg er også åpen og liker folk flest. Men her i byen virker det som om alle bare er en gjeng med apekatter/idioter som kun er ute etter å fôre sitt eget behov for fest og moro - ikke noe konstruktivt utover det. Til og med de få norske man kan høre her virker som om de er hjernevasket og virker like lite reflekterte-og intelligente som alle andre. Jeg vet jo at alle ikke er sånn men det hjelper lite når alle som faktisk åpner kjeften sin virker som en gjeng med unger. Sitter med en følelse av at de som sitter og holder kjeft tenker det samme som meg. Så: Er det egentlig noen andre som har kjent på liknende tanker? Noen som har flyttet fra byen på grunn av noe liknende? Jeg vet det er mange som trives godt her i byen og sier de ikke kunne vært Oslo foruten. Men jeg vet én ting. Og det er at de som sier noe sånt, de sier det fordi de aldri har opplevd hvordan det er å bo et annet sted. De er enten oppvokst i Oslo, har bodd i Oslo i laaaang tid, eller flyttet til Oslo først når de var ferdig utdannet og i full jobb, nettopp for å få en god jobb med god lønn. Bortsett fra jobbmuligheter og god lønn, ser jeg ingen god grunn til å bo her. Du begår en brøler og går utifra at du ut ifra din personlige erfaring kan bedømme en bys befolkning. Jeg ser at enkelte som deler denne misoppfatningen støtter deg, mens andre føler trang til å forsvare «byen sin» Oslo ut ifra samme misoppfatning i revers. Jeg bare smiler litt, dette forumet er generaliseringens alter og mekka, kanskje fordi folk flest ikke tør å ha «ukjente parametre» i livet sitt og detter ned på forenklede forklaringer på alt, noe som riktignok gir dem et stabilt følelsesliv, men som like fullt er fantasiverdener som er løsrevet fra den virkelige verden. Endret 9. desember 2013 av Aiven 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Fint at du er så gudebenådet at du kan heve deg over alle andre, da. 6 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Fint at du er så gudebenådet at du kan heve deg over alle andre, da. For all del, Oslo er en flott by. Synes bare det er litt rart at folk klarer å bli provosert og begynne å kjekle over et sånt innlegg. Samtidig innser jeg at jeg like godt kunne postet mitt innlegg i omtrent 80% av trådene i denne delen av forumet, så innlegget fremsto nok som mer personlig enn det var ment. Som peppersvenn ser jeg det som mitt privilegie å pipe litt over klodens problemer. Endret 10. desember 2013 av Aiven Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Noen som har flyttet fra byen på grunn av noe liknende? Tja, noe slikt .... Endret 13. desember 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
FuckLife_JustKidding Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Føler på mange måter a Oslo har blitt en søppelkasse for kritikk. Hvor bygdefolk kan kaste all dritten de vil, til tross for at mye av disse klagene bare er bagateller, og umulig kan ha mye å si for den generelle trivselen i Oslo. Hvor plagsomt kan det egentig være at de få gangene man beveger seg nattestid på Karl Johan blir man tilbudt sex og narkotika? Det plager ihvertfall ikke meg nevneverdig. Selvfølgelig burde det ikke vært sånn, og vi burde absolutt hatt mindre kriminalitet nede i sentrum, men dette alene er ikke noe som får meg til å en gang vurdere å flytte fra Oslo. Det er det helt andre ting som avgjør, og generelt synes jeg Oslo er en flott by, med mye forskjellige å tilby. Det er mulig jeg er farget av at jeg har bodd i Oslo hele livet, men problemene Oslo har er ikke noe som er enestående for Oslo som storby, dette gjelder alle storbyer i verden. 2 Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Går du langs Karl Johan på vei hjem fra byen på natterstid er du garantert flere spørsmål om sex fra afrikanske horer. Det skal da ikke være slik? Det fryktes forresten at over 50% av Oslos befolkning vil være innvandrere i 2040. Kilde: SSB "Tallet på over halvparten (56 prosent) gjelder bare i alternativet med høy innvandring og inkluderer altså norskfødte barn av to innvandrerforeldre." Så det er lite sannsynlig at det faktisk vil bli flertall av innvandrere i Oslo 1 Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Jeg er en av de personene du nevner i topic TS. Jeg begynner å bli ganske lei party og knulling jeg også. Helt siden jeg var 15 - 26 år så må jeg ha knullet minst over 50 damer. Jeg har bare rett og slett mistet tellingen. Oslo er en grei party by. La oss sammenligne Oslo med en liten by som Kongsvinger i Hedmark. OSLO Mange klubber, bar, pub Kebab sjapper Pizza Sjapper Bowling Mange Hoteller Flere Kinoer Nærbutikk overalt Fleksibel transport nettverk [T-bane, Buss, Tog] Mange forskjellige restauranter med forskjellige kulturer [Norsk, Asiatisk, Mexikansk osv] Mange kåte babes Mange kåte modeller Mange babes som vil ha one night stand Prostisjon [Norske, Svensker, Dansker og utenlandske] Bowling Biljard Mange drittsekker, men mange snille mennesker også. 50/50 av begge deler. Damer er litt bitchy iblant. Offentlig Sykehus [ullevål, Akers Universitets sykehuset] Privat Sykehus [Diakonhjemmet] Mange bensin stasjoner Kongsvinger 2 Pizza sjapper. Manis Pizza er den mest populære 1 Bowlinghall 1 Kino 2 Kebab Sjapper Ingen fleksibel transport nettverk 3 bensin stasjoner 1 Motell 1 Sykehus Sentrum med forskjellige butikker 1 Skøytehall 5 Fotballbaner Tobakk Huset 3 Narvesen Buss Stasjon Tog Stasjon Mange sjenerte jenter i en stille og rolig by. Nesten alle kjenner alle. Ingen bra sted å sjekke opp jenter på. Hvis du vil ha det stille og rolig så flytt ut av Oslo. Hvis du vil knulle mange damer hver helg så er det bare å flytte inn til Oslo. Disse pubbene like ved Bislett Kebab har knallgode damer i helgen. De fleste har silikonpupper og sånn skikkelig fast rompe. Hver gang jeg besøker min kamerat i kongsvinger så gjør vi ikke noe annet enn å spille videospill og bestille masse Pizza. Jeg vil si at folk i små byer er mye mer inne enn ute. For det er egentlig ikke så mye å gjøre ute heller hehe Endret 14. desember 2013 av eXalpha 1 Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 "Tallet på over halvparten (56 prosent) gjelder bare i alternativet med høy innvandring og inkluderer altså norskfødte barn av to innvandrerforeldre." Så det er lite sannsynlig at det faktisk vil bli flertall av innvandrere i Oslo Jepp, jeg leste det. Mente det ikke som et provoserende innlegg; mente bare det var oppsiktsvekkende. Jeg går uansett ikke rundt og er bekymret for noe slikt. Har andre ting å bruke tankene på 2 Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Jepp, jeg leste det. Mente det ikke som et provoserende innlegg; mente bare det var oppsiktsvekkende. Jeg går uansett ikke rundt og er bekymret for noe slikt. Har andre ting å bruke tankene på Oki, var ikke sikker på om du hadde lest det Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg bor midt i Sentrum, stortrives og har aldri hørt lignende beskrivelser. ikke har jeg sett horer eller narkomane heller. I all verden. Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 25. desember 2013 Del Skrevet 25. desember 2013 Jeg bor midt i Sentrum, stortrives og har aldri hørt lignende beskrivelser. ikke har jeg sett horer eller narkomane heller. I all verden. Har du bodd i Oslo i seks år og ikke sett en eneste narkoman?! På tide å åpne øynene kanskje? 4 Lenke til kommentar
minekawa Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Tror det kommer an på hvor i byen man bor. Alt drittet er på østkanten, da mer spesifikt i sentrum. Hvis man bor på vestkanten er gatene og folkene pene, og alt er supert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Tror det kommer an på hvor i byen man bor. Alt drittet er på østkanten, da mer spesifikt i sentrum. Hvis man bor på vestkanten er gatene og folkene pene, og alt er supert. Til gengjeld så er jo Oslo Vest helt usedvanlig kjedelig og sjelløst. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Tror det kommer an på hvor i byen man bor. Alt drittet er på østkanten, da mer spesifikt i sentrum. Hvis man bor på vestkanten er gatene og folkene pene, og alt er supert. Til gengjeld så er jo Oslo Vest helt usedvanlig kjedelig og sjelløst. Å? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå