Sjohej Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hei Jeg har nå tjent ca 36 000 til nå i ar (av 39 990(?) skattefrie). Om jeg teller med det jeg tjener i desember (som kommer på januar lønningen) vil jeg gå over grensen, men går dette under 2013 eller 2014? Ble litt rotete, men håper dere forstår. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Det som utbetales i januar skattes i januar. Du går altså ikke over grensen. Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg tviler ikke på deg, men har du kilder? Er bare greit å være helt sikker Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-14/KAPITTEL_15-1#%C2%A714-1 §14.3, første ledd. Du bør også forsikre deg om at du har skattekort som gjelder til den utbetalingen, så du slipper å betale 50% skatt. Jeg mener å ha hørt at skattekort er elektronisk fra neste år av, men vet ikke om det kreves at du gjør noe for at arbeidsgiver skal få tak i det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Skattekort er elektronisk fra 2014. Du vil få melding fra skattemyndighetene om skattegrunnlaget ditt - det vil du få ganske snart. Det er også en bekreftelse på at du har et skattekort. Hvis du ikke har fått noen slik melding innen midten av desember bør du ringe skattemyndighetene og sjekke, og eventuelt bestille skattekort for 2014. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå