Andreasfe Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Kamera: Canon EOS 5D mkIII Objektiv: Canon EF 50mm f/1.2L USM Nivå: Purist 1 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Bilen min ville leke gjemsel i dag. Jeg fant den tilslutt. Mandag: Nedsnødd Endret 9. desember 2013 av Andreasfe 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Følger tråden din med argusøyne. Lurer på om jeg skal kjøpe objektivet du har. Har selv Sigma 50 1,4. Det var jo et morsomt bilde, kreativt, enkelt og rent, men ikke spesielt utfordrende for objektivet. Hva er dine erfaringer med det? Få se noen bilder på 1,2? Lenke til kommentar
Forth Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Følger tråden din med argusøyne. Lurer på om jeg skal kjøpe objektivet du har. Har selv Sigma 50 1,4. Det var jo et morsomt bilde, kreativt, enkelt og rent, men ikke spesielt utfordrende for objektivet. Hva er dine erfaringer med det? Få se noen bilder på 1,2? Jeg kommer også til å poste med samme objektiv og kamerakombinasjon som trådstarter om du er nyskjerrig Substitute. Jeg postet en hel bildeserie i går, flere på f/1.2, f/1.4 og f/1.8. Jeg er også veldig glad i å skyte den vid åpen, eller nært opptil. 50mm f/1.2 gir et meget spesiellt utrykk, særlig helt åpen. Om du er en pixelpeeper så vil du nok oppleve den som noe soft på f/1.2 og f/1.4 men jeg syns dette er det som gir objektivet karakter, det gir en meget fin kremet bokeh over hele linja. Satt lenge selv å så mange eksempler før jeg engelig ga etter Jeg hadde sansen for bildet til trådstarter forresten. morsom kontrast med den sorte antennen i det hvite havet! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Substitute: Takk for hyggelig tilbakemelding. Nedsnødd er tatt på f/1,2, men gir ikke en ordentlig pekepinn på ytelsen. Se da heller på Forth sine bilder. Det kommer nok et par bilder til med vidåpen blender iløpet av uka Objektivet er uansett særdeles kjekt. Dog syns jeg 14.000 kr. er en noe stiv pris. Forth: Artig at vi kjører samme setup. Takk for trivelig kommentar. Prøvde meg på steinbitfilet med hjemmelaget Hollandaise-saus, stekte potetskiver og agurk i dag. Tirsdag: Dagens middag Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2013 Onsdag: Midlertidig Torsdag: Biffmiddag Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Likte godt nedsnødd i sin enkelhet. Fine mønstre i midlertidig og innbydende middager Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Veldig delikate og flotte middagsbilder. Ble nesten litt sulten. Fint lys og liker veldig godt den selektive DoF. Det midlertidig hadde fint mønster, men ble litt kjedelig. Nå fikk jeg lyst på biff. Mmmm Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2013 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Fredagens bilde endte opp med å aldri eksistere. Lørdag: IPA 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Likte "Nedsnødd" jeg også, mulig du kunne tråkket til med noe mer kontrast for å få sett formen på bilen enda bedre? Usikker.. Ellers er jo mat og drikkebildene delikate ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå