Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

føler jeg har feber..

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det verdt å sjekke? er kvalm, har diare, hodepine og fryser veldig til tross for at det faktisk er 23 grader her inne..

hvis jeg sjekker, og har feber må jeg sikkert legge meg, og det vil jeg ikke:( hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: d3476...f84

Jaha?

Kan jo være greit å sjekke, men hvorfor må du legge deg om du har feber?

Veldig tvilsomt at det er noe farlig, så om du vil måle tempen eller ikke er strengt tatt helt opp til deg. Har egentlig lite å si så lenge den er under 40...

Lenke til kommentar

Jaha?

Kan jo være greit å sjekke, men hvorfor må du legge deg om du har feber?

Veldig tvilsomt at det er noe farlig, så om du vil måle tempen eller ikke er strengt tatt helt opp til deg. Har egentlig lite å si så lenge den er under 40...

ok, takk ;)

nei, fordi hvis jeg har feber får jeg ikke være oppe lengre..

Lenke til kommentar

Ja, dette er tydelige symptomer på feber. Slik jeg hadde det for ca en mnd siden da spyet plutselig stod ut av kjeften på meg. Enkelt og greit så har du blitt syk. I og med at du har diare så er det trolig noe med magen, og jeg vat at noe slikt går nå så det er nok mulig at det er dette du har. Jeg vil tro at du vil begynne å spy snart i og med at du har de tegnene du har. Jeg har mye erfaring med spy syken.

Etter dette så vil du være litt svimmel, og matlysten vil ikke være på topp. Når det har gått en dag så går det vesentlig bedre, og du vil få matlyst igjen. Det er dette som er bra med spy syken. Den er ikke som en forkjølelse, som tar lang tid, men den er kjapp og ekkel kan du si

God bedring! :)

Lenke til kommentar

Ja, dette er tydelige symptomer på feber. Slik jeg hadde det for ca en mnd siden da spyet plutselig stod ut av kjeften på meg. Enkelt og greit så har du blitt syk. I og med at du har diare så er det trolig noe med magen, og jeg vat at noe slikt går nå så det er nok mulig at det er dette du har. Jeg vil tro at du vil begynne å spy snart i og med at du har de tegnene du har. Jeg har mye erfaring med spy syken.

Etter dette så vil du være litt svimmel, og matlysten vil ikke være på topp. Når det har gått en dag så går det vesentlig bedre, og du vil få matlyst igjen. Det er dette som er bra med spy syken. Den er ikke som en forkjølelse, som tar lang tid, men den er kjapp og ekkel kan du si

ok, takk! men jeg hoster og er tett i hodet også, så jeg er nok forkjøla ellernoe også..

Anbefaler deg å legge deg uavhengig av om du har feber eller ikke. Søvn hjelper mot det meste, og du høres ikke frisk ut.

ok..takk

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, men varigheten kan variere veldig. Det er forskjellige virus ute og går, og noe blir man delvis "immun" mot, mens andre blir man dausjuk av. Blir man slått ut en uke av omgangsyke så er det også normalt..

Lenke til kommentar

hadde 38.. er det feber eller?..

min normaltemperatur er vel 36 :/

37,5 er vanlig temperatur, du har en veldig lav feber.

normaltemperatur er 37 om morgenen og 37,5 om kvelden

Hvor målte du?

Du har mellom 0,5 og og 1,1 ett sted i feber, ingen fare :)

Lenke til kommentar

37,5 er vanlig temperatur, du har en veldig lav feber.

normaltemperatur er 37 om morgenen og 37,5 om kvelden

Hvor målte du?

Du har mellom 0,5 og og 1,1 ett sted i feber, ingen fare :)

Ikke for å kverulere, men normaltemp varierer fra person til person. Derfor bør man måle når man ikke er syk, for å ha et referansepunkt.

Lenke til kommentar

Ikke for å kverulere, men normaltemp varierer fra person til person. Derfor bør man måle når man ikke er syk, for å ha et referansepunkt.

Det stemmer, men ut fra snitt/vanlig temperatur har han feber.

Alt over 38 regnes så vidt jeg husker regnet som feber, alt under kan være en litt varm person bare.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så lenge det er under 50 burde du ikke bekymre deg. Hadde en kompis en gang som hadde 45 i feber og da var han helt ødelagt

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Så lenge det er under 50 burde du ikke bekymre deg. Hadde en kompis en gang som hadde 45 i feber og da var han helt ødelagt

Enten rent tull eller ødelagt termometer...

45 grader feber er på grensen til dødelig...

Alt over 40 grader bør man vurdere å dra til legen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...