Gå til innhold

Hvilket skjermkort gir mest for pengene i dag?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PowerColor Radeon 9800Pro gir jo en del for pengene.

3000 for det råeste kortet på markede, mener nå jeg..

Og jeg har et liggende som jeg snart skal sette inn i min nybestilte data :D

Jeg ville ha satset på Radeon 9600 pro

Tror den gir mest for pengene i dag ^^

Lenke til kommentar

Ja, 9600 gir mye for pengene.

Men jeg har aldri hørt om PowerColor før, og nå i det siste har jeg hørt masse om det. Jeg har fått med meg at de er mye billigere enn andre produsenter (i hvertfall på 9800PRO).

Men hva med kvalitet? Er det noen som vet hvordan det overklokker, kjøle-løsning, osv...?

Lenke til kommentar
Morro å se innlegg som går ut på "MEST FOR PENGENE".

Hva betyr det?

Mine erfaring på det fra dette forum er "billigst" produkt.

Når jeg kjøper PC produkter så er det kvalitet, stabilitet og ikke minst minst feilprosent som teller. :yes:

Er ikke alle som har en årsinntekt på 300 000,- ++ som derfor trenger en litt billigere pc.

Og det du sier er bare tull! et "billig" produkt er like stabilt og har like lav feilprosent som de dyrere produktene.

Produsentene slenger ikke på masse vræl på produktene sine som er garantert å gå i stykker bare fordi det er et lowend/midend produkt!

Lenke til kommentar
Ja, 9600 gir mye for pengene.

Men jeg har aldri hørt om PowerColor før, og nå i det siste har jeg hørt masse om det. Jeg har fått med meg at de er mye billigere enn andre produsenter (i hvertfall på 9800PRO).

Men hva med kvalitet? Er det noen som vet hvordan det overklokker, kjøle-løsning, osv...?

Har hørt og sett at de ikke overklokker like bra som de litt dyrere.. men tror de har forbedret seg.

Om du tar en Radeon 9600-9800 pro så ta det som passer lommeboka di best ^^ jeg ville ha tatt 9600-pro

Lenke til kommentar

"Mest for pengene" er egentlig ganske diffust;

Eks: Verdi = V -> Jo høyere v jo "mer for pengene"

v=3DMark/pris ???

Får da svar i ant 3DMark per krone, men dette sier ikke en drit

For å svare på dette du oppgi prisklasse (budsjett/mainstream/hi-end)

Eller regn som en idiot med formelen ...

... generelt kan man si at ATI gir mer for pengen enn nVIDIA

Lenke til kommentar

I mitt syn er Radeon 9800pro det beste kjøpet. Koster 3000, men er jo et av de råeste kort på markedet. Kjøper du dette, slipper du i hvertfall å bytte skjermkort med det første.

Jeg har gjort den tabben en gang allerede. Kjøpte et billig kort (Radeon 8500le) for 6mnd siden. 1500,- mer og jeg ville nå hatt et Radeon 9700pro.

Nå skal jeg snart bestille meg et Radeon 9800pro, og kvitte meg med R8500le. Har tapt en del penger på valget for 6mnd siden. :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...