hean Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 I kveld har jeg gravd meg ned i bilag og fakturaer i timesvis og har nå kun litt utgifter i forbindelse med reise igjen og noen få spørsmål til dette. Har følgende utgifter på reise til Drammen for å delta på kurs. Har grovt sett følgende utgifter: - Flybilett + ekstra bagasje - Hotell - Reise (med tog) - Diett... Joker, Dynasiet Restaurant og Shell Værnes + Kursavgift Hvordan skriver jeg reiseregning og hva er fordelen med det og hvordan registrer det i regnskapet? Kan man ikke bare registrere hver enkelt bilag/kvittering? Er ikke på jakt etter en detaljert forklaring men setter pris på om noe kan lede meg på rett vei her. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg er ikke ekspert, men dette er i hvertfall det jeg tror: Fly, tog, hotell og kursavgift registrerer du vel bare som vanlig bilag. Når det kommer til reiseregning, så er det vel 2 metoder: Enten så registrerer du etter statens satser, som da inkluderer mat o.l. Eller så fører du inn alt som vanlig bilag. Det er vel begrensninger på sum pr hode ved bruk av metode nr 2 ved f.eks spising, eller gjelder dette kanskje kun ved "sosiale anledninger og overtidsmat"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå