Bro Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg vurderer sterkt å kjøpe med en hardisk mp3 spiller på 10 gb. Men jeg er veldig i tvil om jeg bør kjøpe Iriver iHp100 eller iPod. Er det noen her som kan hjelpe meg å gjøre dette valget? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Tror nok du får best spiller om du velger ipod, se litt på tester og sånnt. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis ikke valget absolutt må stå mellom de to du nevnte kan jeg anbefale den jeg har Mpio HD100. Spilleren har 20 GB disk og koster ca 3.000,-. Spilletiden på en oppladning er ca 10 timer. Overføring via USB 2.0. Spilleren dukker opp i utforskeren som egen disk. Yoda Lenke til kommentar
MeReo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Litt offtopic kanskje men, til dere som har Ipod. Hvordan fungerer denne med tanke på overføring av filer, det vil si virker den uten ekstra software inst. vil den vise som en ny stasjon? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Litt offtopic kanskje men, til dere som har Ipod. Hvordan fungerer denne med tanke på overføring av filer, det vil si virker den uten ekstra software inst. vil den vise som en ny stasjon? Du må synkronisere mot enten iTunes eller MusicMatch. Du kan bruke den som firewire også såklart, men du ser ikke musikken på den i diskmodus. Ei heller kan du spille av musikk du legger på den i diskmodus. Du kan også bruke tredjeparts programvare om du vil kopiere musikken som ligger på en iPod til en PC/Mac. Lenke til kommentar
Bro Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Har litt vanskeligheter med å finne tester på både ipod og iriveren, spesielt på iriver ihp100. Noen som vet om noen som har testet dem? Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg vurderer sterkt å kjøpe med en hardisk mp3 spiller på 10 gb. Men jeg er veldig i tvil om jeg bør kjøpe Iriver iHp100 eller iPod. Er det noen her som kan hjelpe meg å gjøre dette valget? Er det ikke slik a iriver bruker 2,5" disk i sin spiller? Er ikke 100% sikker, men mener å ha hørt dette. Da kommer du i så fall ut med en mye mindre spiller om du velger ipod da den bruker 1,8" disk. Dessuten har ipod høy siklefaktor for alle som ser den :-) Jeg er utrolig fornøyd med min, det eneste som ikke er bra er programvaren som følger med. Hadde mac før og iTunes var så utrolig mye bedre enn det som finnes for pc. Håper at verden blir litt lettere når iTunes for windows kommer. Lenke til kommentar
carwash Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Yo Litt om ipod først da: Spilleren dukker opp som egen disk i explorer og du kan fritt kopiere sanger _fra_ spilleren. (du må skru på "vis skjulte filer") Du kan kopiere sanger på spilleren i utforsker, men du vil da ikke kunne spille de på ipdden fordi ipoden leser kun en database over filene som er på den. Derfor må man benytte et program som itures/musicmatch, som følger med spilleren. Eller så kan man bruke xtunes eller ephpod.com. Personlig bruker jeg ephpod og er veldig fornøyd med denne løsningen. Om du skal kjøpe en ipod så anbefaler jeg 20 gig versjonen til 3,8 fordi denne inkluderer mye mere stæsj enn 10 gig versjonen. (dokk, fjernkontroll mm.) Som du sikkert vet er ipoden firewire basert, så om du ønsker å bruke den på usb/usb2 så må du kjøpe til usb kabel til den. Vet ikke så mye om Iriver sin modell, men du kan lese un (utrolig) lang test av denne her: http://www.austinv.com/hdd100_vs_iHP100_reviewol.htm Lykke til med valget, kan i alle fall garatntere at du ikke blir misfornøyd med en ipod. Om ikke lang batteritid er veldig viktig for deg. mvh simen p.s. Kan forresten nevne at ipoden baserer musikksorteringen sin på id3 tags, så det er absolutt en fordel å sette seg ned og tagge musikken sin før man setter i gang. Lenke til kommentar
marentf Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 seff iPod, den er best.. he he har du sett den andre du nevnte eller?? herregud han som hjar designet den burde fått sparken, designeren til iPod burdte få høyere lønn;P men hvis du først skal kjøpe deg iPod burde du invistere i en 15gb, da får du med docking stasjon og andre ting du ikke får med i 10gb'en..og for bare litt mer penger.. Lenke til kommentar
Bro Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 seff iPod, den er best.. he he har du sett den andre du nevnte eller?? herregud han som hjar designet den burde fått sparken, designeren til iPod burdte få høyere lønn;P Vet du hva? jeg kjøper ikke spiller kun etter hvilke design som er best. Dessuten syntes jeg ikke at Iriverens design er så håpløst! Dessuten, nesten alle som har svart meg sier: sats på iPod! Fordi den funker bra for meg. Er den noen av dere som har prøvd iRiver ihp100? og kan uttale dere med erfaringer fra begge spillerene? Hvis det er det, vil jeg gjerne høre hva dere har å si om spillerene! Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Dessuten, nesten alle som har svart meg sier: sats på iPod! Fordi den funker bra for meg. "Never change a winning team?" Dessuten er vel iRiver HP100 såpass ny at den nesten ikke har rukket og solget noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå