memberid-323818 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Hei jeg har en Toshiba som går ganske varm, så lastet da ned realtemp og trollet rundt på minecraft for og se hvor varm den går. Den er ikke clocket, så syns den går litt varm. Eller hva mener dere?? Og det rare er at real temp sier at dens varme er "ok"... Endret 7. desember 2013 av FreeGameFinder Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 de fleste dater blir varme når du spille en stund med 98% cup.... det du eventuelt kan gjære er å rense dataen for støv.. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 det rare er at, jeg hadde den for rensing av støv for 1 uke siden... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Specs på denne maskinen er nyttig å vite. Også hvor gammel denne er. Det er nemlig mulig at du må bytte kjølepasta på denne, men det spørs litt hvor gammel maskinen er. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Specs på denne maskinen er nyttig å vite. Også hvor gammel denne er. Det er nemlig mulig at du må bytte kjølepasta på denne, men det spørs litt hvor gammel maskinen er. skulle akuratt til å spørre om det samme.. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Ndet er en toshiba satellite fra 2010. 4gb ram intel pentium 2.10 ghz t4300. Ati hd 4600 series. Dette er speca. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Det er mulig at du må bytte pasta på denne, og det er mulig at spillene du spiller er litt for krevende til en pentium prosessor og ikke akkurat den mest optimale grafikken man kan få. Dette gjør automatisk maskinen varm, men ting som kan hjelpe er f eks blåsing og ny pasta. Ellers så kan det hjelpe å kjøpe en ny maskin, men du vil vel ikke legge så mye penger på grunn av litt varme under spilling tenker jeg. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Det er ikke bare varmen som er irriterende, men 90 c var under minecraft, har jeg minecraft og skype så er den 103 c, gjerne kjører jeg internett og spotify i tilegg til der igjen da drar den seg opp til 135c den slår seg av når den når 137c så har ikke så mye og gå på. Dessuten er fps på minecraft bare 15 fps, så den er laggy. Sparer til multicom 150s, men har du noen tips til og heve fps utenom dedikere ram, (funker ikke med plasseringen) og optifine. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 137 Grader! Da er det sannelig rart at maskinen ikke slår seg av!! Maskinen skal nemlig slå seg av automatisk hvis temperaturene blir høye, men dette skjer tydeligvis ikke her. Har du hatt dette problemet siden du kjøpte maskinen, eller har det mer oppstått nå i det siste? Jeg vet at det har vært en del problemer når det gjelder varme med toshiba maskiner. Hvis det ikke bestandig har vært slik så kan du prøve å bytte pasta også ser du om det hjelper. Hvis ikke dette hjelper så tror jeg at det kan være lurt vurdere å bytte ut denne maskinen. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Problemene begynte og oppstå når den ble 1 år gammel, men siden jeg fikk den i gave, og ingen visstehvor kviteringen er, gjorde vi ingenting... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Prøv å bytt pasta på den. Jeg er ganske sikker på at det hjelper Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Intel CPU'er klokker seg ned når de går varme, man merker det veldig godt på ytelsen når laptoppen ikke klarer å kvitte seg med overskuddsvarmen. Det kan hende du opplever bedre ytelse også om du får byttet kjølepasta. Lenke til kommentar
papusan Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 ny pasta og spacers på festeskruene til heatsink for og få mer press mot cpu. kan da bruke tykkere pasta som gelid. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Høres ut som at du spiller med laptopen på senga eller noe. Du blokkerer ikke luftinntaket på undersiden vel? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Tror ikke at han kun har spilt på sengen siden 2010... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 FYI: På mange bærbare nytter det ikke å prøve å fjerne støv uten å demontere hele kjøleren og vifta. Rillene sitter så tett at støvet bare pakker seg hvis du prøver å blåse eller suge det ut. Det som i tillegg kan skje hvis man prøver å blåse det ut er at det pakker seg i vifta så denne stopper helt opp. Da vil du få slike absurde temperaturer som du nevner. Reparerte nettopp en PC med nøyaktig det problemet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Ja, han over her har ett poeng. Noen ganger så blåser man kun støvet rundt i den bærbare.maskinen i stedet for å virkelig fjerne støvet og dette er dumt Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Vet ikke hva Elkjøp gjorde, men jeg satte på ny kjølepasta og det var ikke noe støv der inne, men nå er det kun 50 c når jeg gamer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Ja, så da virket kjølepasta da Hvis du har maskinen litt lengere så regner jeg med at problemet kommer til å dukke opp om kanskje ett år igjen. Da er det til å gå igang med pasta igjen. Dette er ett problem på enkelte maskiner. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Takk, takk. Men har fått et nytt problem... spilte tf2 i dag, viften gikk jevnt og trutt, da den plutselig stoppet, siden jeg overvåker varmen med realtemp, så jeg at den steg fra 50c til 100 c på 1-2 min. Er det noe jeg kan gjøre? Eller må den brukes som en mac? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå