Gå til innhold

En Toshiba går ganske varm - 90 c...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig at du må bytte pasta på denne, og det er mulig at spillene du spiller er litt for krevende til en pentium prosessor og ikke akkurat den mest optimale grafikken man kan få. Dette gjør automatisk maskinen varm, men ting som kan hjelpe er f eks blåsing og ny pasta.

Ellers så kan det hjelpe å kjøpe en ny maskin, men du vil vel ikke legge så mye penger på grunn av litt varme under spilling tenker jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare varmen som er irriterende, men 90 c var under minecraft, har jeg minecraft og skype så er den 103 c, gjerne kjører jeg internett og spotify i tilegg til der igjen da drar den seg opp til 135c den slår seg av når den når 137c så har ikke så mye og gå på. Dessuten er fps på minecraft bare 15 fps, så den er laggy. Sparer til multicom 150s, men har du noen tips til og heve fps utenom dedikere ram, (funker ikke med plasseringen) og optifine.

Lenke til kommentar

137 Grader! Da er det sannelig rart at maskinen ikke slår seg av!! Maskinen skal nemlig slå seg av automatisk hvis temperaturene blir høye, men dette skjer tydeligvis ikke her. Har du hatt dette problemet siden du kjøpte maskinen, eller har det mer oppstått nå i det siste? Jeg vet at det har vært en del problemer når det gjelder varme med toshiba maskiner.

Hvis det ikke bestandig har vært slik så kan du prøve å bytte pasta også ser du om det hjelper. Hvis ikke dette hjelper så tror jeg at det kan være lurt vurdere å bytte ut denne maskinen.

Lenke til kommentar

FYI: På mange bærbare nytter det ikke å prøve å fjerne støv uten å demontere hele kjøleren og vifta. Rillene sitter så tett at støvet bare pakker seg hvis du prøver å blåse eller suge det ut. Det som i tillegg kan skje hvis man prøver å blåse det ut er at det pakker seg i vifta så denne stopper helt opp. Da vil du få slike absurde temperaturer som du nevner. Reparerte nettopp en PC med nøyaktig det problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...