Snusmee Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Skal kjøpe ny pc og trenger litt tips. Jeg har satt sammen en del alternativer men lurer på om jeg egentlig trenger det jeg har funnet da jeg havner på rundt 6500-7000kr som er litt for mye. 5-6000 er greit. Bruk: Streaming, office, fotoshop. Noe spilling blir det, Diablo, HoN og nyeste Baldurs Gate. Ser ikke bort i fra at det kan bli noe cod/BF eller lignende men trenger ikke bygges for å makse mot dette, Så lenge det går på medium er det ok. Er http://www.komplett.no/gamer-pc-i-deler-ruby-edition/783621 et greit utgangspunkt? Noe spesielt som bør endres? Ser det er ca 300kr i prisforskjell på å kjøpe delene løst så hvis noen har noe tips til endringer setter jeg stor pris på tilbakemelding. Lenke til kommentar
code Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Trenger vel såfall en ekstra HDD om du ikke allerede har dette. 120GB er lite. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Ville også investert i en annen CPU kjøler når du først er igang. Stock kjøler er noe dritt. Gå for en Hyper 212 som koster rundt 200-250kr. Og som nevnt over, legg til en 1-2TB disk Lenke til kommentar
code Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Nå er det også ikke "K" prosessor om du ønsker overklokking. Lenke til kommentar
Snusmee Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Fikk en kompis til å sette opp et forslag for meg, jeg får også en XFX 650 W strømforsyning av ham så da trenger jeg ikke dette, men har hevet med kjøleren dere nevnte. Jeg tror ikke det blir aktuelt med overklokking. Hans forslag er: Ser dette greit ut? Vet ikke hvor mye peiling han egentlig har men han har montert et par pcer og de fungerer no etter et år eller to så.. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Det der så greit ut Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Ser bra ut det siste oppsettet. Men kjøp 4670K, ellers kan du ikke overklokke. Trenger du operativsystem? Lenke til kommentar
Snusmee Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Da går jeg for det oppsettet han satt opp. Får operativsystem via skolen, men skal vurdere om jeg skal gå for en K prosessor. Er litt usikker da jeg ikke tror det kommer til å bli aktuelt med overklokking. Men man vet jo aldri. Takker for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå