brollysan Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Zyxel P2812 er noe dritt, har kjøpt eget router (N66) og har lyst til å bruke denne med zyxel i bridge. Problemet er at jeg har bredbåndstelefoni fra telenor... noen her som vet om det er mulig å koble telefonen til N66 eller om telenor sender ut voip adaptere?Alternativt må jeg bytte til telio for voip. Skjønner ikke hvorfor telenor tvinger meg til å bruke deres utstyr... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 N66 har støtte for SIP Passthrough under Wan -> NAT-Gjennomgang.. Har ikke peiling på om det vil fungere, men aktiver den og koble til telefonen din til en av LAN portene.. Hvis det ikke går, så prøv å forward port 5060 til telefonens IP adresse, og la protokollen stå på BOTH.. Som sagt, hakke peil på om dette vil fungere... Har dessverre liten tro på det, men prøv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Telenor kjører vel VOPI, ikke VOIP, så det vil ikke fungere. VOPI-voice over private internet, benyttes av Telenor og NGT. Slik var det da jeg hadde IP-telefon... Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 kan garantere at det ikke fungerer å koble telefonen i en lan port hvertfall, men er vist du fortsatt skal bruke telenor's modem i bridge er det faktisk en mulighet for at telefon utgangen fortsatt er aktiv, har faktisk ikke testet akkurat det senarioet selv dog (jobber som telemontør) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå