Gå til innhold

Deluxe Ski Jump 2.1 Problemer

Anbefalte innlegg

Får ikke Deluxe Ski Jump til å funke på Windows 7 64-biters. Vet det er ett 16-biters program, og når jeg emulerer det i DOSbox så går det uhyre tregt. Det er ikke til å spille. Noen der ute som vet hvordan man kan få løst dette problemet, slik at verdens beste spill atter en gang kan nytes! Eller er det dessverre eneste mulighet å installere W7 på nyt med 32b?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være verd det å installere virtualiseringsprogramvare (f.eks. VirtualBox), og installere et kompatibelt OS der? Mulig det fungerer i Wine eller noe i Linux, i så fall skal det gå veldig greit å legge inn Ubuntu.

Hvis ikke har du kanskje en Windows XP eller Win98 CD liggende et eller annet sted?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det spillet finnes vel i nyere versjoner enn 2.1 (jeg har hørt om både versjon 3 og 4). De nyere versjonen vil jeg anta er kompilert til 32bit's kode i det minste. Noen spesiell grunn til at du tviholder på den gamle versjonen ?

Lenke til kommentar

Kan det være verd det å installere virtualiseringsprogramvare (f.eks. VirtualBox), og installere et kompatibelt OS der? Mulig det fungerer i Wine eller noe i Linux, i så fall skal det gå veldig greit å legge inn Ubuntu.

Hvis ikke har du kanskje en Windows XP eller Win98 CD liggende et eller annet sted?

Nå har jeg ikke vært borti VirtualBox, men skal prøve å se om det fungerer. Har ikke helt peiling på dette, men det du sier er at jeg installerer ett OS på programmet VirtualBox?

Det spillet finnes vel i nyere versjoner enn 2.1 (jeg har hørt om både versjon 3 og 4). De nyere versjonen vil jeg anta er kompilert til 32bit's kode i det minste. Noen spesiell grunn til at du tviholder på den gamle versjonen ?

Det finnes nye versjoner, ja. Tja, tviholder kan man vel strengt tatt si. Har prøvd 3'ern, og la det vekk med en gang. Det er versjon 2.1 som helt klart er det gøyeste!

Prøv å kjør det via DosBox :)

http://www.dosbox.com/

Skrev jo at jeg har prøvd det i DosBox. Det gikk så tregt/lagga, at det ikke var til å spille.

Lenke til kommentar

Vil anta det fungerer like godt for DSJ som det gjorde for meg da jeg installerte et par favorittspill jeg hadde liggende på diskett fra 1989 - 1990 og som jeg ikke fikk til å spille 64bits arkitektur.

Hva mener du? Fungerte det, eller fungerte det ikke? Forsøkte du på dette med VirtualBox, og funket det da?

Ja. Du installerer et OS i VirtualBox, og så legger du inn andre programmer i OSet igjen.

Da skal jeg prøve på det nå!

Lenke til kommentar

I virtualbox kan du sette opp en egen "harddisk" der du kan installere hvilket OS som helst, fra windows 3.1 til linux eller win98 osv. Denne harddisken kan enten være en mappe eller en egen fil som får størrelsen til disken.

Så kjører du det OS'et i virtualbox og installerer det du vil ha der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...