Captain Fantasy Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hei. Jeg vet ikke om dette er riktg sted å spørre om dette, men jeg gjør det jo allikevel. Jeg har nå en eksamen i musikkvitenskap og har fått en oppgave som er formulert slik: Overskriften «Seriøs underholdning» på kapittelet om 1960- og -70-tallets pop og rock (i E. Hovland [red.]: Vestens musikkhistorie) sier noe om endringer i synet på populærmusikkens kunstneriske verdi i denne perioden. Beskriv sentrale musikalske og kulturelle utviklingstrekk som ligger til grunn for disse endringene. Bruk gjerne The Beach Boys, The Beatles og Pink Floyd som eksempler. Diskuter skillet mellom pop og rock i populærmusikkfeltet i lys av disse endringene. Jeg tror jeg skjønner litt av det som står her, slik som dette med at "seriøs underholdning" sier noe om endringer i synet på populærmusikkens kunstneriske verdi på 1960- og 1970-tallet. Men alt ser fortsatt lit uklart ut for meg, slik som for eksempel å diskutere skillet mellom pop og rock i populærmusikkfeltet i lys av disse endringene. når det "står populærmusikkfeltet" - betyr det at jeg skal se på skillet mellom pop og rock, men bare fra popens side? Jeg trenger virkelig hjelp, og på forhånd takk! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hvis vi hjelper deg blir det vel juks? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hei. Jeg vet ikke om dette er riktg sted å spørre om dette, men jeg gjør det jo allikevel. Jeg har nå en eksamen i musikkvitenskap og har fått en oppgave som er formulert slik: Jeg tror jeg skjønner litt av det som står her, slik som dette med at "seriøs underholdning" sier noe om endringer i synet på populærmusikkens kunstneriske verdi på 1960- og 1970-tallet. Men alt ser fortsatt lit uklart ut for meg, slik som for eksempel å diskutere skillet mellom pop og rock i populærmusikkfeltet i lys av disse endringene. når det "står populærmusikkfeltet" - betyr det at jeg skal se på skillet mellom pop og rock, men bare fra popens side? Jeg trenger virkelig hjelp, og på forhånd takk! OK, det har skjedd en endring i hvordan folk flest opplever populærmusikken. Sannsynligvis har den blitt mer stuerein hos intellektuelle også. Pop og rock (som f.eks. Beatles og PF) ble mer kunstnerisk og eksperimenterende og var nok på vei til å favne bredere enn tidligere, fra å være et ungdomsopprør til også å inkludere en slags høykultur. Nå er jeg litt usikker på hva som menes med "skillet mellom pop og rock". Skjer det et skille mellom dem? Det er vel strengt tatt mer motsatt, at rock som tidligere var en underground-sjanger, løftes opp i overflaten og ofte finner på å blande seg med popen? Dette kan jo være et tegn på at rocken ble mer stuerein! Men da får du jo mer ekstreme rockevarianter som unngår populærkulturen. Lenke til kommentar
Captain Fantasy Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Til Tåkelur: Jeg tror ikke det er juks hvis man spør noen om hva oppgaveteksten spør om. Men ikke vet jeg. Og tusen takk til Kakofoni for svar, men jeg har nå allerede besvart hele oppgaven. Mens på den annen side sliter jeg litt med den siste oppgaven, som lyder som følger: " Beskriv struktur og tonalitet i J.S. Bachs «Gigue» fra Engelsk suite i g-moll. " Jeg finner ingen mulighet for å laste opp disse notene, men hvis noen tilbyr seg å hjelpe meg kan jeg sende de på mail Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Til Tåkelur: Jeg tror ikke det er juks hvis man spør noen om hva oppgaveteksten spør om. Men ikke vet jeg.Det kommer an på hvilke hjelpemidler som er tillatt. Hvis ingenting er spesifisert er det du som skal gjøre eksamen, og ja, da er det juks. Lenke til kommentar
Captain Fantasy Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 I egenerklæringen vedrørende fusk står det at det ikke er lov å samarbeide med andre studenter. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Det kommer an på hvilke hjelpemidler som er tillatt. Hvis ingenting er spesifisert er det du som skal gjøre eksamen, og ja, da er det juks. Feil. Hjemmeeksamen er alle hjelpemidler tillat, du kan ansette noen for å få de til å gjøre den for deg om du så ønsker det. Noe de færreste jo gjør, men ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå