Dapp47 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Heisann. Jeg er 18 år og skal hjem fra Polen i morgen. Ifølge http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 er den lovlige kvoten 1L brennvin,1,5l vin og 2 liter øl. Men her kan det også mikses om litt som å gjøre om 1L brennvin til 2 ekstra flasker med vin. Det jeg lurer på er om jeg som 18 åring da kan ha med meg 4 flasker vin totalt siden jeg ikke kan kjøpe noe brennvin eller har jeg kun lov og ha med 2 flasker vin? Håper på et kjapt svar da jeg reiser i morgen tidlig Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Tollforskriften § 5-1-2 første ledd bokstav a og b: (1) Innenfor verdigrensene i § 5-1-1 er det for alkohol-, tobakk- og matvarer følgende begrensninger: a) 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, b) 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent, Paragraf 5-1-3 første ledd: (1) Den som skal innføre alkohol- og tobakkvarer tollfritt må være fylt 18 år. Den som skal innføre vare med alkoholstyrke over 22 volumprosent tollfritt må være fylt 20 år og den som skal innføre andre matvarer enn sjokolade- og sukkervarer tollfritt må være fylt 12 år. Det å være under 20 år innebærer at man ikke kan benytte seg av alternativet "1 liter 22 til 60 prosent og 1,5 liter 2,5 til 22 prosent". Man må dermed benytte seg av alternativet "3 liter 2,5 til 22 prosent". Du kan altså ta med deg 3 liter drikke med alkoholstyrke 2,5 til 22 prosent, og 2 liter øl (eller annen drikk med alkoholstyrke 2,5 til 4,7 prosent). Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Tollforskriften § 5-1-2 første ledd bokstav a og b: Paragraf 5-1-3 første ledd: Det å være under 20 år innebærer at man ikke kan benytte seg av alternativet "1 liter 22 til 60 prosent og 1,5 liter 2,5 til 22 prosent". Man må dermed benytte seg av alternativet "3 liter 2,5 til 22 prosent". Du kan altså ta med deg 3 liter drikke med alkoholstyrke 2,5 til 22 prosent, og 2 liter øl (eller annen drikk med alkoholstyrke 2,5 til 4,7 prosent). Det jeg håpet på. Takk for kjapt og enkelt svar! Ha en fin kveld videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå