Tomzor Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hei!Brodern har fått et problem med pc-en sin. Det virker som om USB-portene lever sitt eget liv, ved at musa og tastaturet blir tilfeldigvis koblet ut. Dette begynte for en uke siden og skjer hele tiden. Tiden det tar for at de blir koblet inn igjen varierer alt ifra 5-20 sekunder. Her er et par punkter vi har prøvd ut:- Slått av alternativet som tillater pc-en å slå av USB-portene for å spare strøm - Oppdatere USB-driverene Hovedkortet er en http://www.asus.com/Motherboards/P8Z77V_PRO/#overview . Takker på forhånd for all hjelp Tom André Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Har du prøvd et annet sett mus og tastatur? Ellers ville jeg nok ha reklamert på dette. Mulig USB kontrolleren som fjusker. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Ja, glemte å føye til at han har prøvd ei anna mus og den hadde det samma problemet. Han hadde ingen andre tastaturer tilgjengelig dessverre. Portene foran fungerer bra derimot! Trodde de var koblet til samma bus? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Oppdatert BIOS? Ser at de har lagt ut nye ganske ofte. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Er det noen som har vært borti å flashe BIOS via den nye funksjonen som er på dette hovedkortet? Har vel strengt tatt aldri flashet et hovedkort sjøl. Er det noen punkter man bør hensyn til? Kan flashingen skade innhold på harddisken osv? Beklager, men er ganske noob på software biten av hardwaren. Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Joa. Jeg flashet jeg. Gikk greit de første gangene. Men den siste gangen gikk det til H..... . Innstillinger i bios manglet, så fikk ikke muligheten til å justere på cpu'en heller. Måtte kjøpe meg ny bios chip for å komme ut av knipa. Dette hovedkortet er rett og slett det værste jeg har hatt. Endret 7. desember 2013 av otl Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Joa. Jeg flashet jeg. Gikk greit de første gangene. Men den siste gangen gikk det til H..... . Innstillinger i bios manglet, så fikk ikke muligheten til å justere på cpu'en heller. Måtte kjøpe meg ny bios chip for å komme ut av knipa. Dette hovedkortet er rett og slett det værste jeg har hatt. Og dette var via den USB-funksjonen eller normal flashing? Lenke til kommentar
otl Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Maskinen slått av og flashet med usb metoden. Dette jeg opplevde http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2314371 Endret 7. desember 2013 av otl Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Ville ikke flashed med USB ettersom det er jo USB du har problemer med! Bruk hode litt da! Endret 7. desember 2013 av AvidGamer Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Ville ikke flashed med USB ettersom det er jo USB du har problemer med! Bruk hode litt da! Hvordan gjør man det ellers da? Eneste guidene jeg finner er at man laster ned BIOS-fila og legger den på en flash-drive, for så å gå inn på BIOS og gjøre det derifra. Klarer BIOS'en og lese den fila fra HDD? Nevnte over at jeg var dårlig med software delen Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 ASUS skal ha noe som heter AI Suite eller noe sånt. Du installerer den, og den skal ha et BIOS update funksjon. Du laster ned oppdateringen så peker du til filen. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 1. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2014 Glemte å gi tilbakemelding på den her, men vi flasha BIOS og nå funker det som bare det! 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Så bra! Og pluss til deg for at du holdt oss oppdatert. Ikke mange som gjør det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå