inexx Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Har da valgt Game of Thrones som særemne og skal se på den første boken og da sammenligne den med den første sesongen. Jeg trenger da noen tips til hvilke problemstillinger man kan bruke, både GoT relevante og andre bok-serie relevante problemstillinger. 1 Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Blir jo en enkel adaptasjonsanalyse, dette. Gjør oppgaven først, og avslutt med å formuler nøyaktig problemstilling - da trenger du bare å se på hva du har konkludert med at har blitt "endret mest", så velger du hvordan det endres som problemstilling. Lenke til kommentar
inexx Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Du/dere har ikke noen eksempler? 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hva er annerledes fra boka og serien? Hvorfor er det annerledes? Fanger serien bokas elementer: tema, karakterer, stil, atmosfære og plott?Står serien på egne ben, eller må man ha lest boka for å kunne få mest utbytte av den? Hvilke forskjellige teknikker bruker boka og serien for å fortelle historien? Hvilke tror du fungerer best? Hvilke større karakterer/hendelser er kuttet ut, og hvorfor er de det? Hvordan er framgangen i serien i forhold til boka? Raskere, tregere? Hvorfor er den raskere/tregere? Dette er ting jeg tok opp den gangen jeg skrev særemnet mitt. Lenke til kommentar
Ytid Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) . Endret 12. desember 2013 av Ytid 1 Lenke til kommentar
inexx Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Hva er annerledes fra boka og serien? Hvorfor er det annerledes? Fanger serien bokas elementer: tema, karakterer, stil, atmosfære og plott? Står serien på egne ben, eller må man ha lest boka for å kunne få mest utbytte av den? Hvilke forskjellige teknikker bruker boka og serien for å fortelle historien? Hvilke tror du fungerer best? Hvilke større karakterer/hendelser er kuttet ut, og hvorfor er de det? Hvordan er framgangen i serien i forhold til boka? Raskere, tregere? Hvorfor er den raskere/tregere? Dette er ting jeg tok opp den gangen jeg skrev særemnet mitt. Akkurat dette jeg var ute etter, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Lohchr7 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hei! Har akkurat samme oppgave som deg, og lurte på om det var noen mulighet for at jeg kunne få oppgaven din? Er et par ting jeg sliter med når det kommer til særemnet.. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå