Hazelhart Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Jeg må si at jeg har veldig overfladiske kunnskaper om mobiltelefoner, jeg har blindt brukt dem til å ringe, sende meldinger og ta bilder med. Jeg vil ha noe kunnskap om teknologien og forstå hva jeg betaler for, eller mer riktignok vite hva som vil være unødvendig å betale for. Jeg setter pris på råd om hva jeg burde fordype meg selv i og råd om potensielle mobiltelefoner, gjerne med begrunnelse. Jeg vil bruke mobiltelefonen til fire ting: - SMS - ringe - ta bilder - høre på musikk (offline streaming) Jeg bruker ikke mobildata, men benytter Wi-Fi når det er mulig. Jeg vil ha touchscreen og tastatur. Jeg ønsker minst mulig strømforbruk. Vekt bryr jeg meg ikke om. Jeg vil ikke bruke Nokia. Hvis det er fremdeles mulig i dag, så vil jeg ha minnekortplass, men det er noen år siden jeg sist så mobiltelefoner med slike kort... Min seneste mobiltelefon er HTC Desire HD. Den har en grei skjermstørrelse, vil ikke ha mindre. Skjermoppløsningen er god. Den er generelt enkel og grei å bruke, unntatt å høre på musikk, det har vært et herk og har vært alt annet enn det jeg har skrevet nedenfor om hva jeg vil ha av en ny mobiltelefon. Kameraet har grei kvalitet, men vil øke den. Ang. musikk: Jeg vil kjøpe en mobiltelefon som er enkel som mulig å bruke, like enkel som en iPod. Jeg vil opprette egne mapper, navngi dem selv og bestemme hvilke og hvor mange sanger som skal være i dem. Når jeg åpner applikasjonen, så vil jeg med en gang havne i spillelisten med alle musikkmappene, når jeg hører på en sang, så vil jeg havne tilbake til musikkmappen som sangen ligger i og ikke tilbake til spillelisten slik at jeg må gå inn i musikkmappen igjen for hver gang jeg vil velge å spille en ny sang. Jeg har opplevd så mye irriterende og komplisert tull tidligere, så jeg føler at jeg må være nøyaktig her. Er det noe jeg ikke har nevnt, så har rett og slett ikke peiling på det og vet ikke betydningen av det til å nevne det. Endret 6. desember 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Ang. musikk: Jeg vil kjøpe en mobiltelefon som er enkel som mulig å bruke, like enkel som en iPod. Jeg vil opprette egne mapper, navngi dem selv og bestemme hvilke og hvor mange sanger som skal være i dem. Når jeg åpner applikasjonen, så vil jeg med en gang havne i spillelisten med alle musikkmappene, når jeg hører på en sang, så vil jeg havne tilbake til musikkmappen som sangen ligger i og ikke tilbake til spillelisten slik at jeg må gå inn i musikkmappen igjen for hver gang jeg vil velge å spille en ny sang. Jeg har opplevd så mye irriterende og komplisert tull tidligere, så jeg føler at jeg må være nøyaktig her. Er det noe jeg ikke har nevnt, så har rett og slett ikke peiling på det og vet ikke betydningen av det til å nevne det. Du laster ned en tredjeparts musikk-app hvis du har spesielle behov. Budsjett? Endret 7. desember 2013 av iFire Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Du laster ned en tredjeparts musikk-app hvis du har spesielle behov. Budsjett? Okay... Jeg kommer til kjøpe gjennom abonnement for 1 krone, så det kommer an på hvilken avtale jeg får til. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Okay... Jeg kommer til kjøpe gjennom abonnement for 1 krone, så det kommer an på hvilken avtale jeg får til. "Jeg vil ha touchscreen og tastatur. " Ekte tastatur? Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) "Jeg vil ha touchscreen og tastatur. " Ekte tastatur? Ja, helst, men kikker på mobiltelefoner nå og ser at dette er vanskelig å finne. Endret 7. desember 2013 av Hazelhart Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Nexus 5 da? Det er stock Android, så du kan legge inn apper etter behov. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva med Samsung Galaxy S III 4G. 1 kr med abb : https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/samsunggalaxysiii4g,svart Flott skjerm og godt kamera. En rask og god tlf Når det gjelder musikkspiller anbefaler jeg Poweramp Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hvis det er fremdeles mulig i dag, så vil jeg ha minnekortplass, men det er noen år siden jeg sist så mobiltelefoner med slike kort... Finnes mye telefoner med det i dag, og det lønner seg godt, for når det gjelder internminne tar telefonprodusentene gjerne en hundrelapp ekstra per GB, mens ekstern får man gjerne 64GB til tja, >500? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Finnes mye telefoner med det i dag, og det lønner seg godt, for når det gjelder internminne tar telefonprodusentene gjerne en hundrelapp ekstra per GB, mens ekstern får man gjerne 64GB til tja, >500? Problemet er at mange apps ikke liker et eksternt minnekort. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Hva med Samsung Galaxy S III 4G. 1 kr med abb : https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/samsunggalaxysiii4g,svart Flott skjerm og godt kamera. En rask og god tlf Når det gjelder musikkspiller anbefaler jeg Poweramp Da hadde jeg heller betalt en 50 lapp ekstra i måneden for å få siste generasjonstelefon. https://nettbutikk.telenor.no/Mobil#feature=Android-mobiler&sortType=bestPrice&subscription=256118537&binding=256148538 Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Nexus 5 da? Det er stock Android, så du kan legge inn apper etter behov. Nei, tror ikke det. Å kjøpe en mobiltelefon som må lades opp hver dag etter normalt forbruk kommer ikke på tale, og kameraet har ikke blitt særlig rost heller. Lenke til kommentar
Ytid Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 http://www.amobil.no/artikler/test-sony-xperia-zr/136126 Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg kommer ikke blindt til å betale for en mobiltelefon basert på anbefalinger uten begrunnelser, folkens. Jeg kunne ha allerede ha gått inn på Elkjøp og spurt en som jobbet der om hvilken mobiltelefon som ville passet meg og hatt mobiltelefonen i hånden allerede. Jeg skal nå undersøke hvilken betydningen av flere megapiksler har for kamera og kvalitet. Akkurat nå er oppfatningen min at jo mer, jo bedre... Jeg har plukket opp noe som heter mAh og 2,300 ang. batteri, så skal undersøke hva dette har å si. Dette er rene jungelen for meg, så hva jeg har hele tiden vært ute er en kort forklaring med overblikk eller omfang over hva som et betydelig å vite. Jeg vet ikke om det er nødvendig å grave meg ned i hvordan prosessorene og operativsystemene fungerer, og hvilke type skjermtastatur som finnes osv. Også er det musikkapper da, fungerer alle apper på alle type mobiltelefoner? Etter rask research, så får jeg ikke sett hvordan de fungerer uten å nedlaste dem først. Det er ikke mulig å si hva som er førsteprioritering av enten musikk, batteriforbruk eller kamera uten å vite det ene før det andre eller motsatt. Lenke til kommentar
Ytid Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg kommer ikke blindt til å betale for en mobiltelefon basert på anbefalinger uten begrunnelser, folkens. Jeg kunne ha allerede ha gått inn på Elkjøp og spurt en som jobbet der om hvilken mobiltelefon som ville passet meg og hatt mobiltelefonen i hånden allerede. Jeg skal nå undersøke hvilken betydningen av flere megapiksler har for kamera og kvalitet. Akkurat nå er oppfatningen min at jo mer, jo bedre... Jeg har plukket opp noe som heter mAh og 2,300 ang. batteri, så skal undersøke hva dette har å si. Dette er rene jungelen for meg, så hva jeg har hele tiden vært ute er en kort forklaring med overblikk eller omfang over hva som et betydelig å vite. Jeg vet ikke om det er nødvendig å grave meg ned i hvordan prosessorene og operativsystemene fungerer, og hvilke type skjermtastatur som finnes osv. Også er det musikkapper da, fungerer alle apper på alle type mobiltelefoner? Etter rask research, så får jeg ikke sett hvordan de fungerer uten å nedlaste dem først. Det er ikke mulig å si hva som er førsteprioritering av enten musikk, batteriforbruk eller kamera uten å vite det ene før det andre eller motsatt. Stikk på elkjøp du. 2 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Velg den her: https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/samsunggalaxymegasvart Har en selv og den er amazing Rask Nydelig skjerm (mer naturlige farger enn Amoled-skjermene) Godt kamera Veldig god batteritid Flott tlf til surfing, se film/YouTube, bilder osv Lett å skrive på det store tastaturet Mulitivindu funksjon (bruke to apper samtidig) NFC 4G IR port (fjernkontroll funksjon til tv, tuner osv ) Noen synes den er for stor men, once you go big, you can't go back Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Nei, tror ikke det. Å kjøpe en mobiltelefon som må lades opp hver dag etter normalt forbruk kommer ikke på tale, og kameraet har ikke blitt særlig rost heller. Vel da begrenser du jo valget voldsomt. Å etter dette ville jeg sagt note3. Like rå som de andre nye toppmodellene og litt bedre batteritid. Jeg kan ikke si noe mer om telefonen enn det da jeg ikke har den selv. Men hva med å lese deg litt opp selv? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Kroppen min klarer knapt en døgn før den må lades den også, så ser ikke noe problem i at mobiltelefonen må det samme. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Hvis du gjerne vil ha fysisk tastatur og touchskjerm er det ikke så mange alternativene. Har du vurdert en BlackBerry? F.eks en Q10 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg kunne ha allerede ha gått inn på Elkjøp og spurt en som jobbet der om hvilken mobiltelefon som ville passet meg og hatt mobiltelefonen i hånden allerede. Legendarisk Samsung Galaxy S4 da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå