Zeeza Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg reiser hjem fra Østerrike i morgen, og vant nettopp 2 flasker med jagermeister. Siden jeg ikke har noen planer om å drikke de i kveld er alternativene å sette de igjen her, eller ta de med i innsjekket bagasje. Siden det er over kvoten er jeg litt nysjerrig på hva boten blir om tollen finner ut at de vil se i bagasjen min? Aldri opplevd det før, men vet jo aldri.. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Mest sannsynlig tar de den ene flasken og gir deg et klaps på hånda. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Mye mulig de gir deg et forelegg på 400 kroner dersom du har inntil 1 liter over kvoten http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2008-12-17-1502/KAPITTEL_15-2#shareModal Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hva med å gå på rødt, og betale toll/avgifter på flaskene? Eller blir det veldig dyrt? Sånn siden du vant flaskene, så må det jo være billig sprit, selv om du betaler avgiftene? 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Tolla ligger på 6,85kr * prosent * liter. Så det er ikke nødvendigvis SÅ dyrt. 170kr for en 0,7L flaske med Jägermeister. Endret 7. desember 2013 av L4r5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg reiser hjem fra Østerrike i morgen, og vant nettopp 2 flasker med jagermeister. Siden jeg ikke har noen planer om å drikke de i kveld er alternativene å sette de igjen her, eller ta de med i innsjekket bagasje. Siden det er over kvoten er jeg litt nysjerrig på hva boten blir om tollen finner ut at de vil se i bagasjen min? Aldri opplevd det før, men vet jo aldri.. Er det noen andre som reiser med deg?? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg reiser hjem fra Østerrike i morgen, og vant nettopp 2 flasker med jagermeister. Siden jeg ikke har noen planer om å drikke de i kveld er alternativene å sette de igjen her, eller ta de med i innsjekket bagasje. Siden det er over kvoten er jeg litt nysjerrig på hva boten blir om tollen finner ut at de vil se i bagasjen min? Aldri opplevd det før, men vet jo aldri.. For det første så destruerer de alt du har med deg av alkoholholdig drikk, for det andre får du forenklet forelegg, som etter dagens satser er 400 kroner per liter. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Tolla ligger på 6,85kr * prosent * liter. Så det er ikke nødvendigvis SÅ dyrt. 170kr for en 0,7L flaske med Jägermeister. Tabellen på toll.no for forenklet fortolling sier kr 300 pr liter eller kr 215 pr flaske. Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 8. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg tenkte aldri på å regne ut konstnadene ved å gå på rødt, burde kanskje tatt meg tid til det. Gikk forøvrig på grønn, uten å bli stoppet. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 De gangene jeg har vært i Skottland så har jeg alltid pleid å kjøpe med meg to flasker Whisky. Da pleier jeg på flyplassen å si til tolleren at jeg har en halv liter whisky for mye, og vil betale for denne. Jeg har aldri trengt å betale for å si det sånn. Det kan godt hende jeg har vært heldig, men når det er så lite det er snakk om så lønner det nok uansett seg å være ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå