Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Julegave til kjæresten (Gutt 18)

Anbefalte innlegg

Gavekort er tull, for det er både upersonlig og lett for å glemme at man har dem. Kanskje forsvinner de, og når man finner dem igjen året etterpå så er de utgått på dato.

Selv ville jeg satt pris på paktiske ting av god kvalitet heller enn noe med særlig høy emosjonell verdi. Gjerne en liten god lommelykt. Her kommer man langt for 200 kr på ebay (JetBeam BA10, Fenix E11 etc), men det rekker kanskje ikke frem før jul nå uten at frakten koster det samme som varen. Kanskje noen tilbud hos en eller annen sportsbutikk?

En fin foldekniv er også praktisk, og varer mange år. Alt fra Swiss Army-typen til "gentlemanskniver" med tre på håndtaket. Et par skinnhansker eller en lommebok er heller ikke dumt, men hvordan slikt prises her i steinrøysa vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gavekort er tull, for det er både upersonlig og lett for å glemme at man har dem. Kanskje forsvinner de, og når man finner dem igjen året etterpå så er de utgått på dato.

Selv ville jeg satt pris på paktiske ting av god kvalitet heller enn noe med særlig høy emosjonell verdi. Gjerne en liten god lommelykt. Her kommer man langt for 200 kr på ebay (JetBeam BA10, Fenix E11 etc), men det rekker kanskje ikke frem før jul nå uten at frakten koster det samme som varen. Kanskje noen tilbud hos en eller annen sportsbutikk?

En fin foldekniv er også praktisk, og varer mange år. Alt fra Swiss Army-typen til "gentlemanskniver" med tre på håndtaket. Et par skinnhansker eller en lommebok er heller ikke dumt, men hvordan slikt prises her i steinrøysa vet jeg ikke.

Man får i alle fall et par fine skinnhansker for rundt 300. Vet de har noen fine og gode på morris

Lenke til kommentar

Apropos det med gavekort - handelsstanden tjener visst mye hvert år på at de kjøpes og glemmes. Har selv glemt av gavekort på over 500 kr og funnet dem igjen altfor sent.

Ebay er genialt for å finne gaver om man er ute i god tid.

Når det gjelder det en over deg så om at det er upersonlig så har jeg alt sagt mitt. Når det gjelder dette at folk glemmer gavekort så har jeg hørt dette før. Det er som med alt annet. Man får ett gavekort til jul, og jeg f eks husker at jeg har fått gavekortet, for av gavekortet så kan det bli en rekke morsomme ting ut av som man kan kjøpe!

Jeg mener ikke at kun gavekort glemmes. Hva med andre gaver. F eks noe personlig som jeg ikke bryr meg om, og glemmer til og med at jeg har fått dette. Hva med andre ting som jeg ikke har bruk for, og det kun ligger der til ingen nytte, og jeg glemmer at jeg har dette.

Jeg mener at dette ikke kun gjelder gavekort, men med alle slags ting.

Lenke til kommentar

Joda, folk er forskjellige. Derfor det er så viktig å kjenne den man kjøper til også. Unyttige ting kan byttes. Er sjelden jeg bytter gaver, men det har skjedd. Jeg liker også å passe på,at gaver jeg kjøper kan byttes så langt det lar seg gjøre. Er litt arrogant å anta at noen har helt samme smak som en selv eller kanskje så har ded et fra før. Om man vet noen liker gavekort eller absolutt ikke kommer på noe selv... :)

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Ja, jeg har selv fått ting jeg ikke kommer til å bruke, men jeg gidder ikke å bytte det uansett. For meg er dette for mye styr, og det blir mer at jeg bare lar det ligge ett sted. Dessuten så kommer ikke alle de unyttige gavene med en slik byttegreie. En slik lapp.

Høres ut som om at du får veldig mange unyttige gaver hvert år. Hva med å skrive en liste til alle som skal gi gave til deg om hva du ønsker deg?

Jeg kan ikke engang huske å ha fått en eneste unyttig gave. Kan kanskje være fordi jeg er flink til å gi ønskelister til folk.

Og hva er egentlig unyttige gaver?

Lenke til kommentar

Spør noen meg så svarer jeg de. Hvis de ikke spør så gidder jeg ikke å gå rundt som en tulling også si hva jeg ønsker meg. Selv om folk vet at jeg ikke skal ha noe dritt jeg ikke får bruk for så bryr se seg ikke så mye ser det ut til.

Men kanskje de tror at det er noe du setter pris på siden du ikke har sagt hva du ønsker deg? Du får vel ikke gaver av hundrevis av mennesker heller, så det er vel bare å sende en melding. Tar jo ikke så lang tid det :) Om du ikke gidder det, så kan du jo nesten for det selv at du får ting du ikke vil ha.

For min del så blir jeg f.eks glad om jeg får en fotballshorts selv om jeg ikke spiller fotball eller trener i sånne shorts, fordi det er tanken som teller og fordi da kan jeg jo for eksempel bruke den som pysjshorts. Jeg blir egentlig glad bare for at jeg får noe jeg. Skal ikke ta det for gitt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...