Zepticon Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Skjer ikke med mitt oppsett, og jeg har samme oppsett som deg (DP på hovedskjerm og DVI på sekundærskjermen). Her er det nok heller snakk om hvordan du velger å stille inn skjermene dine i skjermdriveren eller Windows. Jeg har prøvd det meste av guider på både internet og lekt med skjermdriverne. Hvilket OS kjører du forresten? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Jeg har prøvd det meste av guider på både internet og lekt med skjermdriverne. Hvilket OS kjører du forresten?Bruker du GPU av typen AMD/ATI? Har hatt samme problemer, dog med HDMI. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Nei, er nVidia og en Dell UltraSharp 24" IPS skjerm. Når jeg slår den av, så tror win8 at skjermen ble koblet fra:( Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Heiheihei... nå må dere slutte å forkorte Displayport til DP... Det er noe helt annet! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Heiheihei... nå må dere slutte å forkorte Displayport til DP... Det er noe helt annet! Density Pixels? Endret 7. desember 2013 av Zepticon Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Heiheihei... nå må dere slutte å forkorte Displayport til DP... Det er noe helt annet! Double penetration du sikter til? 1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Nei, er nVidia og en Dell UltraSharp 24" IPS skjerm. Når jeg slår den av, så tror win8 at skjermen ble koblet fra:( Har samme problemet. Slår av skjermen og Win7 tror at jeg har koblet den fra. Riktig så blir instillingene riktig bare jeg skrur den på igjen. Bruker den som primær skjerm. Skjermen er AsusPA246Q. Nivida GPU. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hvordan er det da med Mini DisplayPort i forhold til den Mini HDMI? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Takk til alle 3 for svar. Viste seg at skjermkortet mitt ikke har vanlig DP, men 2x Mini DP (v1.2), så kanskje greiest å gå for DVI da. Skal se om jeg finner noen skjermer med 2560 x 1600 oppløsning til rimelig pris også, kunne vært greit med litt høyere oppløsning =) Mini DP er ikke noe problem, du får helt standard kabler som går fra mini DP til DP. Hvis du går for en skjerm med 2560x1600 er DP absolutt å anbefale, da du slipper dual-link DVI Er jo en del laptoper som bare blir levert med VGA og DP, så ville kjøpt skjer med DP i dag. Endret 7. desember 2013 av eisa01 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Neste DisplayPort vil støtte 8K Denne kabelstandarden vil støtte oppløsninger helt opp til spinnville 8K – altså 7680 × 4320 piksler, 16 ganger Full HD. Veldig upresist! 8K sier ingenting om vertikal oppløsning og det er ikke en gang et nøyaktig mål på horisontal oppløsning. Det kan være oppløsningen dere nevner eller noe ganske annerledes. Det kan være 8x FullHD, 10x, 12x, 16x, 20x, 30x Full HD. Sånn er det med villedende begreper som 8K, 4K og UHD. Kilden BSN sier ikke en gang at DP 1.3 vil støtte 8K. De sier at det ultimate målet er å få den til å støtte 8K, nærmere spesifisert til to ulike oppløsninger: 7680 × 4320 (16:9) og 8192 × 4320 (ca 17:9), uten å si noe om målet for fps. Blir det f.eks 15 fps så er det i mine øyne ubrukelig til alt unntatt statiske bilder. En 100" 8K fotoramme hadde sikkert vært kjekt, men ikke f. om jeg hadde betalt særlig mye for det. For film bør fps følge linjeoppløsningen proporsjonalt. Dvs. dobling fra 1920x1080 til 3840x2160 og en ny dobling ved økning til 7680x4320. Endret 9. desember 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Density Pixels? Ikke helt... Double penetration du sikter til? ...oh yes... Legger skyld på NRK og P3morgen. Spesielt Live Nelvik (tidligere DrillPikene)... Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Ikke helt... ...oh yes... Legger skyld på NRK og P3morgen. Spesielt Live Nelvik (tidligere DrillPikene)... eller Dynamic Positioning http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_positioning Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg har prøvd det meste av guider på både internet og lekt med skjermdriverne. Hvilket OS kjører du forresten? Beklager tregt svar, men jeg ferdes ikke så ofte her. Jeg kjører Windows 7 Pro x64. Jeg bruker et Nvidia GTX Titan-skjermkort med oppdaterte drivere (de oppdateres automatisk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg