Gå til innhold

Hvilken bærbare kan jeg velge mellom med disse kravene?

D2001

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal jeg ha ny PC, mista den forrige i et fullt badekar faktisk :oops:

Uansett, jeg sliter litt med å finne en jeg er tilfreds med... Minimumskriteriene mine er:

- AMD/ Intel P4: 2500+/ 2,5GHz prosessor

- 512MB minne

- Helst 60GB harddisk, overlever nok med 40GB, hehe :wink:

- Kombinert CD-RW/DVD-RW

- Fin design, m.a.o ikke en stygg klump

- Bør ikke veie over 3 kg, overlever hvis den overstiger!

Budsjettet mitt er 17.000 kr. MAX, da jeg har 20.000 kr. i tot. budsjett, hvorav 3000 går til veske, minimus, trådløs kort og router osv. og annet dill-dall, hehe.

Noen med noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp en Fujitsu Siemens, Lifebook E7110.

P4/2.2 Ghz, 60 Gb HD, 512 Mb RAM, 15"SXGA+, Fax / modem - 56 kbps, ATI Radeon Skjermkort, nettverkskort, WLAN, Trådløs mus (Labtec), Win XP Pro, Bæreveske.

Har mange av disse PC'ene på jobb, nesten aldri noe tull med de.

Anbefales. :yes:

Lenke til kommentar

Takk for tipset =)

Lurer bare på hvorfor ikke alle produsentene tenker ferskt design, hadde de gjort det ville de solgt mer av laptopene!

Syns f.eks. at Packard Bell's EasyNote E-serie er rålekkert, men laptopene til Apple slår jo alt!!

Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hvorfor du skal ha en amd prosessor som minimums krav, når du kan bruke 17 k, da hadde jeg satt centrino maskin som minimums krav. syns denne maskinen her er ganske bra da....

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...89&l=2&lantall=

acer maskinene pleier å være gode maskiner, ikke så ille å se på som mange andre maskiner. og tynn. det at en bærbar er tykk gjør at den ser litt styggere ut enn vanlig mener jeg. så det at en maskin er tynn gjør at den ser litt mer lekker.

Lenke til kommentar

vet at det er integrert skjermkort der, men siden han ikke nevnte noe om skjermkort og spilling, så er det ikke så nøye da. men spiller man litt, så er jo ikke denne maskinen noe da, siden integrerte skjermkort egner seg dårlig med spill.

men ellers så er jo denne maskinen bra da

Lenke til kommentar

Ja, for det er ofte skjermkort som drar opp prisen. I tillegg må det fu ngere optimalisert med resten av brikkesettet (på integrert).

Men uten store krav til grafisk ytelse kan man spare på en del tilleggskostnader.

God natt!

Lenke til kommentar

Jeg ville ha prioritert brukbar skjermoppløsning.

Alltfor mange blir "lurt" til å kjøpe bærbar med 15' skjerm. Høres fint og flott ut men med XGA (1024x768) oppløsning kan skjemen like gjerne være 14'. Har hatt diverse bærbare PC'er og oppløsningen på skjemen har som regel vært hovedproblemet iforhold til Ok stasjonær. XGA' egner seg jo til litt surfing men blir litt puslete når man skal bruke pc'en til jobbing.

Minne kan oppgraderes og disk kan også byttes men skjermen er det verre med.

Lenke til kommentar

altså skjermen på den maskinen jeg anbefalte er sxga skjerm da. så det er jo ikke noe problem, det eneste problemet er at det er integrert skjermkort. men hvis han ikke skal bruke maskinen til mye spilling eller noe som innebærer 3d, så er jo det greit. skal ha spille og holde på med noe 3d, så er det ikke til å anbefale. men dette sa han ikke noe om så jeg anbefalte denne.

men det er sant det det du sier der. angående xga skjerm. burde aldri kjøpe en bærbar med xga skjerm. det egner seg veldig dårlig. da er det bedre å legge inn litt mer penger å få en sxga skjerm istedet.

whitebox er greie, men jeg liker ikke dem. har hørt så mye rart om whitebox at jeg vil ikke anbefale whitebox.

Lenke til kommentar
Du kan forsøke å kjøpe WLAN-kort inkludert i prisen, mot en liten reduksjon i prisen. Se om det ikke går.

Ellers har du det meste til 16-17k kroner

Er du opptatt av spill og grafikk?

Nei, ikke mye spill =)

Regner med å se på en DVD-film iblant! Mye Mp3-avspilling..

Men dette krever jo ikke et rått skjermkort da.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke har skjønt er hvorfor absolutt alle bærbare med AMD-prosessor kommer med kun XGA-skjerm og ikke SXGA? Det er helt uaktuelt å kjøpe bærbar med kun XGA, noe som automatisk ekskluderer alt som heter AMD i bærbar. Dette har irritert meg siden jeg kjøpte bærbar i juni ifjor, og irriterer meg nå når jeg har tenkt å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...