Gå til innhold

Powerline-nett og 70-talls bolig går ikke så fort

Anbefalte innlegg

Jeg har Dlink powerline-adaptere på 500Mbps (teoretisk maks) hjemme, der jeg har en Zyxel-NAS, en HTPC og en vanlig PC. Disse tre enhetene står på hvert sitt rom, og da tenkte jeg at powerline-nettet jeg hadde fra tidligere leilighet kunne brukes. Det kan det jo, men nå har vi et hus fra 1970-ish, og i det siste har jeg opplevd at vi har fått dårligere fart. Tipper det har noe med at nå er det mange varmeovner på strømnettet. I hvert fall lyser det rødt, og det betyr 50Mbps. Det gidder jeg ikke når jeg har kjøpt en rask NAS for å erstatte drittNAS-en Dlink DNS-323.

Hva er alternativene? Ønsker noe med høy GAF, lav pris og enkel håndtering med rask overføring. Tror jeg på julenissen? Nei. Er det likevel realistisk?

Jælp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For at powerline skal gi god ytelse, må de gå på samme kurs eller kurser som bruker samme faser (ved 3-fas installasjon). Dette er uavhengig av alder på hus eller antallet varmovner.

Lenke til kommentar

For at powerline skal gi god ytelse, må de gå på samme kurs eller kurser som bruker samme faser (ved 3-fas installasjon). Dette er uavhengig av alder på hus eller antallet varmovner.

Godt poeng. Og det legger jo begrensninger på hva som funker av plassering. Får prøve å se om en av plasseringene kan flyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...