Gå til innhold

[Løst] Lær deg å kjenne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men om han tar valget uavhengig av hva du du "ser" så har du ikke mulighet til å forutsee det med 100% sikkerhet.

 

Men, valgfrihet er uansett en illusjon, siden vi ikke er noe annet enn en ufattelig avansert kjemisk reaksjon som startet ved big bang :)

 

Spørs som sagt helt hvordan man oppfatter Gud i forhold til tiden. Dersom Gud er utenfor, og ikke bundet av, tiden, så er det ikke noe i veien for at han ser fortid, fremtid, nåtid på en gang - dog er ikke fremtiden fatalistisk.

 

Men andre ble du "programmert" ved Big Bang til å tro at frie valg er en illusjon? oO

Lenke til kommentar

 

du misforstår, din drama-queen

det jeg sier, er at det finnes fanatikere og ortodokse folk.

Jeg synes ikke actionfilmer og metal musikk er synd for eksempel

 

Jeg er en drama-queen nå plutselig? Ta deg en bolle.

 

Det finnes så utrolig mange argumenter for hvorfor kristendom og Gud/Jesus/whatever er så lite plausibelt som det går ann å få det, men det eneste dere religiøse har å støtte dere til er en bok med en masse oppdiktede historier.

 

Hvorfor sier jeg oppdiktede? Jo, fordi de strider mot all sunn fornuft og hva som er beviselig i dag. Joda, kanskje man kan bevise bibelens mirakler i fremtiden, men up until then, velger jeg å la være å tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må jo være åpen for å ta diskusjonen i en annen retning enn den du har tenkt i utgangspunktet?

 

Actionfilmer og Metal-musikk er ikke synd UANSETT. Det er bare RELIGION som gjør det til noe som er fælt og ekkelt. Det er bare RELIGION som kan mene det bør forbys eller ikke være tilgjengelig i diverse deler av samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

du misforstår, din drama-queen

det jeg sier, er at det finnes fanatikere og ortodokse folk.

Jeg synes ikke actionfilmer og metal musikk er synd for eksempel

Problemet er at du tror på nøyaktig det samme grunnlaget som fanatikere og ortodokse... Ingen av dere har noen fasit på noe som helst, bronsealder fantasiene dere tror på er de samme for alle disse grupperingene og hvorfor tror du ignoransen, intoleransen og hatet i den ideologien du sverger til er noe bedre enn det de andre sverger til? Og er det religionen din du kan skylde på for at du tror på en langt mer human utgave av denne ideologien eller er det det sekulære samfunnet du kan takke for det? Jeg bare spør...?

 

Hvorfor synte du ikke det er OK å hate og steine homofile foreksempel? Hva bruker DU i din formilding av hatet, intoleransen og ignoransen i kristen tro og hvorfor syntes du at det er greit å tolke det akkurat den veien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..Hvorfor synte du ikke det er OK å hate og steine homofile foreksempel? Hva bruker DU i din formilding av hatet, intoleransen og ignoransen i kristen tro og hvorfor syntes du at det er greit å tolke det akkurat den veien?

Du vet meget godt at kristne ikke hater eller steiner noen som helst RWS, snakk med jødene og muslimene om dette, de driver med slikt.

Lenke til kommentar

oj dette ble veldig mye å svare på og jeg kommer til å trenge tid til å reflektere og tenke meg om før jeg svarer forståelig, samt ta meg tid til hverdagens krav :)

 

vennligst kontakt meg på PM og ta bit for bit om du vil og kan det

takk for at du skriver høflig uten sarkasme og spydigheter :)

Hadde vært fint om du kunne svare på det her på forumet :)

Lenke til kommentar

Jeg bare spør...?

 

Hvorfor synte du ikke det er OK å hate og steine homofile foreksempel?

 

Nei, du spør ikke! Du angriper! Du er så korrupt av hat og fordommer at du ikke legger merke til det!

 

Fordi jeg er et menneske, jeg har et hjerte!! Dessuten så sier Jesus "La den uten synd, hive den første steinen"

Lenke til kommentar

Er faktisk en hendelse der Paulus ble steinet så de trodde han var død, og han ble kastet utenfor byporten. Men han ble gjenopplivet, og gikk for å fortsette misjonsreisen sin, som om ingenting hadde skjedd...!

Det kaller jeg et mirakel.

 

Dette er sikkert en fornærmelse... men lurer på hvorfor trådstarter kaller seg for Dragon.

Lenke til kommentar

Er faktisk en hendelse der Paulus ble steinet så de trodde han var død, og han ble kastet utenfor byporten. Men han ble gjenopplivet, og gikk for å fortsette misjonsreisen sin, som om ingenting hadde skjedd...!

Det kaller jeg et mirakel.

 

Sluker du alt like rått eller er det kun ting fra bibelen du sluker rått? Det finnes ikke et eneste bevist mirakel, så vet du det... FØR du slenger runt deg med slike latterlige påstander...

 

Men av ren nysgjerrighet, tror du på historien om de 42 barna som gud drepte ved å sende en bjørn på dem fordi de hadde ertet en skallet gudsmann også? Hvis nei, hvorfor ikke?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er sikkert en fornærmelse... men lurer på hvorfor trådstarter kaller seg for Dragon.

 

hahahaha hva i svarte?! Hvorfor lurer du på det?

Grunnen til det er at etternavnet mitt likner på "Drage" og vennene mine kaller meg for det

 

Nå må det ikke bli slik at alt med drager er ondt. Må ikke bli slik at DreamWorks' Dragetreneren blir ergo DreamWorks SatanTreneren

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...