Predecessor Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Ønsker meg forøvrig selv velkommen til dette forum. Jo, takk skal du ha.:smile: Så til saken: Jeg har et Abit BX 133 hovedkort som jeg gjorde en statussjekk på med SiSoftware. Jeg fikk opp følgende feilmelding: Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre. Jeg vet at det finnes en F1 hjelpefunksjon i programmet til SiSoftware, men blir ikke så veldig klok av det. Kjører med Win2k, PIII 733MHz, osv. På forhånd takk! [ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-02-16 15:12 ] Lenke til kommentar
turboduron Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 hmmm har du klokket fsb? ser slik ut.. den samme meldingen kommer om jeg tar testen med klokket fsb. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Fikk samme sort mld. en gang jeg kjørte test med sisoft sandra. Har ikke overklokket noe på maskinen. Har en pIII 667. Kanskje maskinen er for rask for programmet? hehe Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 16:09, turboduron skrev:hmmmhar du klokket fsb?ser slik ut..den samme meldingen kommer om jeg tar testen med klokket fsb. Hvordan sjekker jeg dette? Jeg mener selv at jeg ikke har klokket noe som helst. Eventuelt har dette noen konsekvens for ytelsen, eller kan HK/CPU/RAM skades? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Feilmeldingene i SiSoft Sandra kommer av at du har et i440BX-basert (BX-brikkesett) hovedkort, som offisielt er beregnet på maks 100 MHz FSB og minnehastighet. ABIT har derimot laget et hovedkort med BX-brikkesettet (BX-133) som faktisk kjører stabilt på 133 MHz FSB og minnehastighet. Feilmeldingene er ingenting å bry seg om, så lenge systemet ditt er stabilt og ser ut til å fungere fint forøvrig. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Tusen takk Howard for nyttig informasjon! Maskinen er like stabil som Bjørndalen og Aamodt. Gratulerer med to gull i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå